Nestlé – Οι πέντε άξονες που κατατάσσουν την εταιρεία στους καλύτερους εργοδότες της αγοράς
Επενδύοντας στους ανθρώπους της, αφήνοντάς τους περιθώρια να αναπτυχθούν και να κυνηγούσαν τα επαγγελματικά τους όνειρα, η εταιρεία έχει καταφέρει να δημιουργήσει το «εργασιακό περιβάλλον του αύριο»
Πώς θα μοιάζει, άραγε, το εργασιακό περιβάλλον του μέλλοντος; Σε έναν κόσμο που μας έχει αποδείξει ξανά και ξανά ότι έχει μεγαλύτερη φαντασία από όλους μας, οι περισσότερες προβλέψεις μας είναι καταδικασμένες να πέσουν στο κενό. Αν έπρεπε, όμως, να στοιχηματίσουμε σε κάτι, αυτό είναι πως οι εταιρείες θα συνεχίσουν να γίνονται όλο και πιο ανθρωποκεντρικές – όχι μόνο για χάρη των υπαλλήλων τους, αλλά και για χάρη της ανάπτυξής του.
Ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο γνωρίζουν καλά πόσο σημαντική είναι η δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης και σεβασμού, και εργάζονται εδώ και χρόνια προς αυτή την κατεύθυνση. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει και η Nestlé, που έχει εξελίξει αυτή της τη στάση σε μια δομημένη HR στρατηγική με την ονομασία «Workplace of tomorrow». Και πράγματι, βασισμένη σε πέντε θεμελιώδεις άξονες, έχει οικοδομήσει ένα εργασιακό περιβάλλον «του αύριο», εντός του οποίου επιτυγχάνει να διατηρεί την ανταγωνιστικότητά της σε έναν κόσμο γεμάτο προκλήσεις.
Τα πέντε θεμέλια της επιτυχίας
Ποιοι είναι, λοιπόν, αυτοί οι άξονες που έχουν μετατρέψει τη Nestlé σε έναν από τους πλέον ελκυστικούς εργοδότες; Όλοι τους έχουν ως κοινό σημείο την ταύτισή τους με τις αξίες και τη φιλοσοφία της εταιρείας και από κοινού επιτρέπουν στους εργαζόμενους να συνεχίσουν να προσπαθούν για την επίτευξη – πρώτα από όλα – των δικών τους στόχων.
.
Win with the best
Όπως είναι φυσικό, όλα ξεκινούν από τη διαδικασία της επιλογής. Γιατί μπορεί η εύρεση υπαλλήλων να είναι εύκολη υπόθεση στην τρέχουσα αγορά εργασίας, όμως για να είσαι ο καλύτερος πρέπει να βεβαιωθείς ότι η ομάδα σου θα απαρτίζεται από ανθρώπους κορυφαίους στο αντικείμενό τους. Η Nestlé το γνωρίζει καλά και για αυτό κινητοποιεί καινοτόμα εργαλεία, όπως το Recruitment Marketing, μέσω των οποίων καταφέρνει να συνδεθεί με τα μεγαλύτερα ταλέντα της αγοράς.
Ωστόσο, η αξία ενός εργαζόμενου δεν κρίνεται μόνο από τις ικανότητές του. Ειδικά όταν μια εταιρεία φιλοδοξεί να κινείται στη βάση μιας συγκεκριμένης φιλοσοφίας, είναι πολύ σημαντικό να προσελκύει και ανθρώπους που συμφωνούν με αυτή και την αντιπροσωπεύουν μέσα από τις πράξεις τους. Για αυτό το σκοπό, η Nestlé αξιοποιεί μεταξύ άλλων και καμπάνιες employer branding στις οποίες αποτυπώνει το όραμά της. Η πιο πρόσφατη, με τον εύγλωττο τίτλο «Be a force for Good», φιλοδοξεί να διασφαλίσει ότι η εταιρεία όχι μόνο θα μπορέσει να χτίσει μια δυνατή βάση ταλέντων σε μέσα όπως το LinkedIn, με πάνω από 46 χιλιάδες χρήστες, αλλά η βάση αυτή θα αποτελείται και από ανθρώπους με αντίστοιχο όραμα.
Enable & Grow
Ένας βασικός κανόνας του επιχειρείν ορίζει ότι μια εταιρεία αναπτύσσεται μαζί με το ανθρώπινο δυναμικό της. Και αυτή η «ανάπτυξη» δεν είναι πάντα ή κυρίως αριθμητική. Η συνεχής εξέλιξη των εργαζόμενων, ωφέλιμη και για τους ίδιους καθώς τους εξοπλίζει απέναντι στη διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά και τους κρατά δημιουργικούς, είναι απολύτως αναγκαία για μια εταιρεία που επιθυμεί να ξεπερνά διαρκώς τον εαυτό της. Χάρη στον δεύτερο άξονα, με τίτλο «Enable & Grow» η Nestlé επιτυγχάνει αυτό το στόχο.
Στο πλαίσιο του «εκδημοκρατισμού» της γνώσης, η εταιρεία δίνει πρόσβαση σε υλικό και εργαλεία εκπαίδευσης που από κοινού οικοδομούν μια αποτελεσματική κουλτούρα γύρω από τη μάθηση. Τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα – και εντυπωσιακά: το 97% των ανθρώπων της Nestlé έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μια online εκπαίδευση, ενώ συνολικά έχουν συμπληρωθεί σχεδόν 20.000 ώρες συμμετοχής στα εκπαιδευτικά προγράμματα που διαθέτει. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι το 82% αναγνωρίζει τη δυνατότητα που δίνει η Nestlé στους ανθρώπους της να κάνουν πράξη τα δικά τους επαγγελματικά όνειρα.
Motivating & Engaging our People
Τι δίνει κίνητρο σε έναν εργαζόμενο; Πρώτα από όλα η γνώση ότι δρα σε ένα περιβάλλον που τον αντιμετωπίζει με εμπιστοσύνη και σεβασμό και δείχνει ενδιαφέρον για τις προσπάθειές του. Για αυτό και ο τρίτος άξονας της HR στρατηγικής της Nestlé στηρίζεται ακριβώς σε αυτό τον βασικό κανόνα: κάθε εργαζόμενος πρέπει να γνωρίζει πάντα ότι ο κόπος του θα αναγνωρίζεται – και θα ανταμείβεται – ενισχύοντας έτσι τη σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού μαζί του.
Living our Purpose & Values every day
Δεν είναι δύσκολο να κάνεις διακηρύξεις – το δύσκολο είναι να τις εφαρμόζεις. Η Nestlé καταφέρνει να αποδείξει έμπρακτα ότι ο σεβασμός αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο και οδηγό της σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της. Ο άξονας «Living our Purpose & Values every day» εκφράζει ακριβώς αυτή της τη δέσμευση, καταφέρνοντας να δομήσει μια ανοιχτή εταιρική κουλτούρα, χωρίς αποκλεισμούς και να αγκαλιάσει τη διαφορετικότητα, τον διαφορετικό τρόπο σκέψης και την ενσωμάτωση, ενεργώντας με ακεραιότητα, δικαιοσύνη και αυθεντικότητα.
Transforming our Work
Ο τελευταίος άξονας είναι στραμμένος στο «αύριο». Ένα αύριο που ήρθε πιο κοντά εξαιτίας του «μεγάλου επιταχυντή» της πανδημίας, αλλά που η άφιξη του ήταν προδιαγεγραμμένη. Η μετάβαση των ανθρώπων της Nestlé στην ψηφιακή εποχή έφερε, όπως ήταν αναμενόμενο, αμέτρητες προκλήσεις. Όμως η εταιρεία ήταν εξοπλισμένη για να τις αντιμετωπίσει εξαιτίας των ίδιων των διαχρονικών αξόνων λειτουργίας της: της κινητοποίησης των ανθρώπων της, της ανάπτυξης σχέσεων εμπιστοσύνης, της αποδοτικής και αποτελεσματικής συνεργασίας, της πρωτοπορίας και της καινοτομίας.
Εξάλλου, η Nestlé ανέκαθεν αντιμετώπιζε την κάθε πρόκληση ως μια μοναδική ευκαιρία για την περαιτέρω ενίσχυση της κουλτούρας σεβασμού και περηφάνιας που την χαρακτηρίζει, αλλά και για την ανανέωση, αναδιαμόρφωση και ενδυνάμωση της.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις