ΝΙΟ ΕΤ5: To αντίπαλο δέος
Η κινεζική φίρμα των ηλεκτρικών ρεκόρ και των τεράστιων ψηφιακών οθονών παρουσιάζει το νέο της μοντέλο το οποίο φιλοδοξεί να κλέψει τη δόξα του Tesla Model 3
- Διακινούσαν υλικό παιδικής πορνογραφίας στο διαδίκτυο - Πλάνα σοκ με κακοποίηση νηπίων
- Washington Post: Αιμοραγεί ο Ισραηλινός στρατός – «Προτιμώ την οικογένειά μου από τον πόλεμο»
- Τηλεφωνική επικοινωνία Πούτιν και Ερντογάν – Τι είπαν για τις εμπορικές σχέσεις
- Economist: Τι θα κάνει ο νέος «τσάρος» της αμερικανικής οικονομίας που επέλεξε ο Τραμπ
H ΝIO αποκάλυψε το δεύτερο, μετά το ET7, μοντέλο της που βασίζεται στην νέα αρχιτεκτονική Technology Platform 2.0, με την μορφή ενός μεσαίου sedan. Σύμφωνα με τις αρχικές συστάσεις, θα ακολουθήσει και ένα τρίτο μοντέλο με βάση το συγκεκριμένο δάπεδο το οποίο αν και ακόμα δεν έχει κλειδώσει ως προς την κατηγορία, θα αυξήσει τα μέλη της γκάμας της κινεζικής φίρμας σε πέντε.
Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του, το ΕΤ5 θα προσφέρεται με δυο δυνατότητες σε ό,τι αφορά την μπαταρία και την αυτονομία, με τη βασική έκδοση να επωφελείται από μπαταρία απόδοσης 75 kWh και την δεύτερη από συστοιχίες 100 KWh.
Στην πρώτη περίπτωση η υποσχόμενη αυτονομία ανέρχεται σε 550 χλμ. και στην έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία διαμορφώνεται σε 700 χλμ. Αν και τα συγκεκριμένα μεγέθη αναμένεται να είναι χαμηλότερα με βάση το πρωτόκολλο δοκιμών WLTP παραμένουν εντυπωσιακά ενώ ακόμα εντυπωσιακότερη είναι η δήλωση της ΝΙΟ ότι θα υπάρξει, σε δεύτερο χρόνο, και μια τρίτη έκδοση με μπαταρία 150 kWh η οποία θα προσφέρει αυτονομία 1.000 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση. Αυτό που δεν έχει προς το παρόν ανακοινωθεί είναι κατά πόσο η συγκεκριμένη κορυφαία έκδοση θα αξιοποιήσει, νέας τεχνολογίας μπαταρίες στερεού τύπου.
Από πλευράς αισθητικής, το ΕΤ5 ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική οδό με το μεγαλύτερο sedan ΕΤ7, υιοθετώντας τα ίδια χαρακτηριστικά λεπτά φωτιστικά σώματα στην όψη του. Ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει ένα σύστημα το οποίο η ΝΙΟ αποκαλεί «Air curtain» και το οποίο επί της ουσίας συμβάλλει στην βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, διοχετεύοντας την ροή του αέρα ούτως ώστε να μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση. Υπό το ίδιο σκεπτικό το ΕΤ5 δεν διαθέτει τυπικές χειρολαβές θυρών, αλλά αναδυόμενες.
Επίσης κάτι που φαίνεται, μόνο εν μέρει στις πρώτες ψηφιακές αποτυπώσεις που έδωσε στη δημοσιότητα η NIO είναι το επιβλητικό μέγεθος του καθώς το ΕΤ5 έχει μήκος 4,79 μέτρα, και μεταξόνιο 2,88 μέτρων. Το μεγάλο του μήκος επηρεάζει και την χάραξη της οροφής η οποία σε μεγάλο μέρος αποτελείται από γυαλί καταλήγοντας, στο πίσω τμήμα, σε ένα διακριτό spoiler. Kάτω από το αεροδυναμικό στοιχείο διακρίνεται μια ενιαία γραμμή LED φωτιστικών σωμάτων που διατρέχει το σύνολο το πίσω τμήμα από άκρη σε άκρη.
Σε επίπεδο κινητήριο συνόλου, το ΕΤ5 εφοδιάζεται με ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ -ένα για κάθε άξονα- τα οποία αποδίδουν συνδυαστικά 489 ίππους και 700 Nm ροπής εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα. Την εξοπλιστική του εικόνα συμπληρώνει η παρουσία τετρακίνησης, ανάρτησης με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα καθώς και σύστημα πέδησης αποτελούμενο από τετραπίστονες δαγκάνες και δισκόφρενα.
Στο εσωτερικό του ξεχωρίζει το δίδυμο των οθονών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment με διαστάσεις 10,2 και 12,8 ιντσών αντίστοιχα, ενώ το ΕΤ5 διαθέτει επίσης δίκτυο 5G την τεχνολογία PanoCinema για το ψηφιακό cockpit, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, καθίσματα με λειτουργία μασάζ και 19 συστήματα άνεσης και υποβοήθησης τα οποία συνεργάζονται με κάμερες, αισθητήρες και Lidar, προσφέροντας δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης.
Πλην των παραπάνω, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΝΙΟ ετοιμάζει την ευρωπαϊκή της έλευση, έχοντας ήδη ανακοινώσει τη δραστηριοποίηση της στην γηραιά ήπειρο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις