ΕΣΕΕ – Έως και 18,5% ακριβότερο το χριστουγεννιάτικο τραπέζι – Θα κοστίζει από 82,56 έως 113,90 ευρώ
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στα τυποποιημένα μελομακάρονα, στους τυποποιημένους κουραμπιέδες και... στο μαρούλι
- Πού βρίσκεται η Ahoo Daryaei; - «Αν την έχουν πειράξει θα πάρουν φωτιά οι δρόμοι»
- Όσα συνέβησαν μέσα στην έπαυλη του Φρανκ Σινάτρα – Τζόγος και κρυφές ερωτικές συναντήσεις
- Νέες ισραηλινές σφαγές σε Βηρυτό και Γάζα που παραπέμπει στην «Αποκάλυψη»
- Πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας: Μήπως είναι πολύ αργά για να αλλάξει η πορεία του;
Οι ανατιμήσεις σε σειρά προϊόντα, κάνουν ιδιαίτερα αισθητή την «παρουσία» τους στο φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι, το οποίο – όπως προκύπτει από στοιχεία του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ) θα στοιχίσει έως και 18,5% ακριβότερα σε σύγκριση με πέρυσι.
«Η εκτίμηση του κόστους για το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι (6-8 ατόμων) κυμαίνεται από 82,56 έως 113,90 ευρώ. Πρόκειται για μεταβολή της τάξης του 9,3 % έως 18,5 % σε σύγκριση με το αντίστοιχο τραπέζι του 2020 (σ.σ. είχε στοιχίσει 69,67 – 104,17 ευρώ). Υπενθυμίζουμε ότι η αγορά των Χριστουγέννων 2020 λειτούργησε υπό καθεστώς lock down», υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση.
Όπως αναφέρεται «καταγράφηκαν, με επιτόπια τιμοληψία και συνεντεύξεις με key-informers της αγοράς, οι τιμές τόσο από αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο και από ειδικευμένα καταστήματα λιανικής (πχ ζαχαροπλαστεία/ κρεοπωλεία κτλ), καθώς και από τη Βαρβάκειο αγορά».
Οι τιμές για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και η σύγκριση με πέρυσι:
Όπως προκύπτει οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε ό,τι αφορά τις τιμές καταγράφονται φέτος στα τυποποιημένα μελομακάρονα (+60,9%), στους τυποποιημένους κουραμπιέδες (+52,2%), στο μαρούλι (+46,2%), στα πορτοκάλια (+41,5%) και στη φέτα (+23,8%).
Αντίθετα, χαμηλότερο θα είναι φέτος το κόστος των αναψυκτικών (-27,5%) και του κρασιού (-14,3%).
Στην ανακοίνωση διευκρινίζεται, ότι το εύρος των τιμών δικαιολογείται από την καταγραφή σειράς τιμών από διαφορετικής ποιότητας προϊόντα, σε αρκετές τοπικές αγορές και αλλά και είδη καταστημάτων. Επιπρόσθετα, διευκρινίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων είναι ενδεικτικές και επιχειρούν να χαρτογραφήσουν τη γενική κατανομή τιμών και την εικόνα της αγοράς.
Μετά την εορταστική περίοδο θα διενεργηθεί έρευνα σχετικά με την εξέλιξη των πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις