Ηλεκτροκίνηση – Γιατί οι μπαταρίες διαρκούν περισσότερο στην Αθήνα
Η απόδοση επηρεάζεται από περιβαλλοντικούς παράγοντες.
- Τον ειδοποίησαν από το νοσοκομείο ότι έχει καρκίνο έναν χρόνο μετά από επέμβαση ρουτίνας
- Ετοιμάζονται χιλιάδες απολύσεις στην Ευρώπη
- Έντονος καβγάς Γιαννούλη – Γεωργιάδη: «Πέθανε καρκινοπαθής λόγω καθυστερημένου χειρουργείου» – «Ντροπή, ο ασθενής ζει»
- Κάπως... ταλαιπωρημένο είναι το φετινό χριστουγεννιάτικο δέντρο στο Βατικανό - Δείτε φωτογραφίες
Η Αθήνα είναι μία από τις τρεις πόλεις του κόσμου όπου η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποδίδει τα μέγιστα. Αυτό συμβαίνει επειδή οι επηρεάζονται από περιβαλλοντικούς παράγοντες: το κρύο μειώνει την απόδοση, με την χωρητικότητα να μειώνεται αισθητά.
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι περιβαλλοντολογικοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν και να δημιουργήσουν μεγάλες αποκλείσεις που φθάνουν μέχρι και στο 25% στις μπαταρίες των υβριδικών plug-in αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Εθνικό Εργαστήριο του Αϊντάχο στις ΗΠΑ, η Αθήνα ανήκει στη λίστα των πόλεων όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αυτονομία. Η έρευνα έγινε σε αρκετές πόλεις του κόσμου με ένα Tesla Model 3, το οποίο οδηγήθηκε με τις ίδιες συνθήκες, με τον ίδιο συγκεκριμένο τρόπο και το ίδιο ποσοστό ενέργειας σε διάφορες πόλεις του πλανήτη.
Διαβάστε επίσης: Και η Sony στην κούρσα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Στην Αθήνα οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μοντέλο διένυσε 351 χιλιόμετρα χάρη στην υψηλή μέση θερμοκρασία της πόλης, 17,5 C. Τα ίδια ακριβώς χιλιόμετρα διανύθηκαν και στο Λος Άντζελες, μια πολιτεία των ΗΠΑ που είχε 425.300 εγγεγραμμένους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων το προηγούμενο έτος, ενώ ακριβώς την ίδια χιλιομετρική απόσταση (351χλμ) κάλυψε το Tesla Model 3 και στο Σίδνεϊ, την μεγαλύτερη πόλη της Αυστραλίας όπου ο μέσος όρος της θερμοκρασίας βρίσκεται στους 18 C.
Tην πεντάδα με τις πόλεις που αξιοποιούν στο έπακρο έναν ηλεκτρικό κινητήρα συμπληρώνουν η πόλη του Μεξικού όπου το μοντέλο είχε αυτονομία 346 χιλιόμετρα και μέση θερμοκρασία στο έτος 16 °C, καθώς και η Λισαβόνα, όπου η αυτονομία ήταν 349 χιλιόμετρα.
Πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο βλέπουν τα ηλεκτρικά οχήματα ως την ευκαιρία να μειώσουν τους ρύπους και να πετύχουν τον στόχο καθαρού μηδενικού άνθρακα. Από τις ΗΠΑ μέχρι τη Μ. Βρετανία οι χώρες αρχίζουν να απαγορεύουν την κίνηση αυτοκινήτων με παλιά euro, υπέρ μιας ηλεκτρικής επανάστασης. Οι παγκόσμιοι ηγέτες ελπίζουν ότι αυτή η σημαντική αλλαγή στις μεταφορές θα βοηθήσει τον πλανήτη, σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού.
Στην Ευρώπη οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 1/5 των εκπομπών άνθρακα, με τα αυτοκίνητα να αποτελούν το σημαντικό μέρος του προβλήματος. Από την άλλη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 43% σε ολόκληρο τον κόσμο το 2020, παρά την πανδημία, ενώ από φέτος περισσότερα 200 plug-in μοντέλα θα είναι διαθέσιμα να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις