Την πρακτική εξέταση του πρώτου 17άρη υποψηφίου οδηγού παρακολούθησε ο Καραμανλής
Ο πρώτος νέος, που θα «πιάσει» τιμόνι, σύμφωνα με τον νέο νόμο για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των οδηγών, έκλεισε τα 17 έτη τον περασμένο Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ξεκίνησε την πρακτική του εκπαίδευση για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Την πρακτική εξέταση του πρώτου 17άρη υποψηφίου, για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης, παρακολούθησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Το «Σ» και η υποχρεωτική παρουσία συνοδού
Ο πρώτος νέος, που θα «πιάσει» τιμόνι, σύμφωνα με τον νέο νόμο για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των οδηγών, έκλεισε τα 17 έτη τον περασμένο Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ξεκίνησε την πρακτική του εκπαίδευση για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης. Σημειώνεται, ότι ο νεαρός δεν χρειάστηκε να δώσει θεωρητικές εξετάσεις γιατί έχει ήδη δίπλωμα μοτοποδηλάτου 50cc.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αφού έδωσε στον 17 χρόνο Πέρρο το σήμα «Σ» που θα πρέπει, βάσει του νέου νόμου, να τοποθετείται στο όχημα, το οποίο θα οδηγεί με υποχρεωτική παρουσία συνοδού, δήλωσε «Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στον Πέρρο και του εύχομαι να είναι ένας καλός οδηγός, δηλαδή ένας υπεύθυνος οδηγός.
Τα τρία βήματα
»Ο Πέρρος είναι επισήμως ο πρώτος 17χρονος που παίρνει άδεια οδήγησης, με βάση το νόμο που ψηφίσαμε τον περασμένο Νοέμβριο και μέσα σε χρόνο-ρεκόρ βλέπουμε ότι υλοποιείται.
»Κι αυτό είναι το πρώτο βήμα: τι κάναμε;
− Δίνουμε τη δυνατότητα στους νέους να πάρουν άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσουν τα 17 τους χρόνια. Κάτι που γίνεται σε πολλές χώρες και της Ε.Ε.
− Υπάρχουν, όμως, τρεις προϋποθέσεις για να συμβεί αυτό και τις ξέρει ο Πέρρος: θα οδηγούν πάντα με συνοδό, θα οδηγούν εντός περιφέρειας, και θα φέρουν στο όχημα το ενδεικτικό «Σ», για τον συνοδό.
− Κι εφόσον πάνε όλα καλά την πρώτη χρονιά, στα 18, η άδεια οδήγησης γίνεται μόνιμη
»Το δεύτερο βήμα μας: τι κάνουμε;
»Η προσωρινή άδεια οδήγησης εκδίδεται πλέον ηλεκτρονικά μέσα σε μια ημέρα. Δηλαδή, αύριο, ο Πέρρος θα έχει στα χέρια του την άδεια οδήγησης! Ως Πολιτεία σήμερα κάνουμε το αυτονόητο που, μέχρι χθες, φάνταζε αδιανόητο.
»Και το τρίτο βήμα: τι θα κάνουμε;
»Προχωράμε σε τέσσερις παρεμβάσεις που βάζουν φρένο στη διαφθορά και θα διασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των νέων οδηγών:
1. Αλλάζει το σύστημα εξέτασης
2. Αλλάζουμε τα συγγράμματα θεωρητικής εκπαίδευσης και εξέτασης
3. Διασφαλίζουμε το αδιάβλητο των εξετάσεων με τοποθέτηση καμερών στις θεωρητικές εξετάσεις
4. Τοποθετούνται κάμερες στα αυτοκίνητα για την πρακτική εξέταση
»Με τρία βήματα, επιχειρούμε ένα άλμα για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα, και την οδηγική μας συμπεριφορά. Αλλά και να δηλώσουμε την αταλάντευτη εμπιστοσύνη μας στους νέους και τις επόμενες γενιές».
Προσωρινή άδεια οδήγησης
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε μεταξύ άλλων «Σήμερα εγκαινιάζουμε την εφαρμογή του νέου νόμου «Οδηγώντας με Ασφάλεια», με τον πρώτο νέο που θα βγάλει δίπλωμα σε ηλικία 17 ετών. Και αυτός (ο Πέρρος), όπως όλοι πλέον οι υποψήφιοι οδηγοί που πετυχαίνουν και στις πρακτικές εξετάσεις, θα λάβει αύριο κιόλας ηλεκτρονικά, την προσωρινή άδεια οδήγησης.
Ισχύει μέχρι να κλείσει τα 18 του
Η άδεια αυτή θα ισχύει μέχρι να κλείσει τα 18 του, οπότε θα πάρει και το κανονικό δίπλωμα, που θα του επιτρέπει να οδηγεί χωρίς συνοδό.
Νομοθετήσαμε αυτή τη δυνατότητα γιατί πιστεύουμε στους νέους ανθρώπους. Αλλά ταυτόχρονα, τους εφιστούμε την προσοχή. Πρέπει να θυμούνται αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί, ότι η ταχύτητα σκοτώνει και πως όταν οδηγούμε, δεν πιάνουμε το κινητό. Στόχος μας, σήμερα, είναι να πάψουμε να λέμε πώς θα πάρει κάποιος το δίπλωμα, αλλά πώς θα είναι καλύτερος οδηγός τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα. Φτιάχνουμε, λοιπόν, ένα σύστημα που δίνει έμφαση στην εκπαίδευση για να παράγει καλύτερους οδηγούς».
Υπενθυμίζεται ότι με τον νόμο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», που ψηφίστηκε το Νοέμβριο, μπορούν πλέον, υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς, να οδηγούν και οι 17χρονοι. Κάτι ανάλογο ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι νέοι πριν κλείσουν τα 18 μπορούν να οδηγήσουν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό.
Ο συνοδηγός άνω των 25 ετών με δίπλωμα τουλάχιστον 5 χρόνια
Ο συνοδηγός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών και κάτοχος διπλώματος οδήγησης, τουλάχιστον, επί 5 χρόνια. Σημειώνεται ότι οι 17άρηδες επιτρέπεται να οδηγούν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και το όχημα να φέρει το ειδικό σήμα «Σ».
Παρών στην εξέταση ήταν και ο περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, ο οποίος και επεσήμανε την έμφαση που δίνει η Περιφέρεια Αττικής στα ζητήματα οδικής ασφάλειας και σημείωσε:
«Είναι σημαντικό να αποκτήσουμε όλοι σωστή οδηγική συμπεριφορά, προκειμένου να σταματήσουμε να θρηνούμε άλλες ζωές στη άσφαλτο. Μέσα λοιπόν και από αυτή τη δυνατότητα που δίνεται από το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι 17αρηδες μπορούν να αποκτήσουν προσωρινό δίπλωμα υπό προϋποθέσεις και έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν εμπειρία προκειμένου να γίνουν καλοί οδηγοί για να διαφυλάξουν τόσο τη ζωή τους όσο και τη ζωή των άλλων».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις