Χειμερινές εκπτώσεις – Πτώση τζίρου για τους μισούς εμπόρους
Aνοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Μειωμένος έως και 50% είναι, μέχρι στιγμής, ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων, καθώς οι καταναλωτές δεν προχωρούν σε σχετικές αγορές λόγω της γενικευμένης πια ακρίβειας, αλλά και της συνεχιζόμενης πανδημίας
Σύμφωνα με πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη, οι πωλήσεις τις πρώτες μέρες των εκπτώσεων καταγράφουν μείωση έως και 50% σε σχέση με το 2019, το τελευταίο έτος «κανονικής» λειτουργίας του λιανεμπορίου. Η κακή εικόνα της αγοράς τις πρώτες εβδομάδες του 2022 έρχεται μετά την επιδείνωση που καταγράφηκε το τελευταίο δίμηνο του 2021, επισημαίνει ο κ. Καφούνης.
Με αυτά τα δεδομένα, οι έμποροι ζητούν από την κυβέρνηση «στοχευμένη και αναλογική στήριξη, που θα συμπεριλαμβάνει και τις εμπορικές επιχειρήσεις που συνεχίζουν να καταγράφουν απώλειες χωρίς δική τους υπαιτιότητα, με μέτρα όπως είναι η εφαρμογή των αναστολών για το προσωπικό, η παράταση της προθεσμίας των πληρωμών και η αύξηση των δόσεων όλων των υποχρεώσεων των επιχειρήσεων σε 120 καθώς και η επανεξέταση του μη επιστρεπτέου μέρους της επιστρεπτέας προκαταβολής, είναι τα ελάχιστα που αναμένουμε».
Πόσο θα διαρκέσουν
Οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου.
Στο πλαίσιο των χειμερινών εκπτώσεων, την Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2022 τα καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από 11:00 έως 18:00.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την επιβεβλημένη αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών, που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον η μειωμένη τιμή αφορά σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού.
Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή στους καταναλωτές, πρέπει να είναι απόλυτα ακριβής.
Κατά τη διενέργεια των ελέγχων οι εμπορικές επιχειρήσεις πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Ιδιαίτερη προσοχή, απαιτείται στα υπό έκπτωση προϊόντα, η αναγραφή διπλών τιμών, ανεξάρτητα από τη χρήση του γενικευμένου ποσοστού έκπτωσης.
Επισημαίνεται πως σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
- Χεσούς Νάβας: «Το ποδόσφαιρο είναι η ζωή μου – Υπήρχαν μέρες που δεν μπορούσα να περπατήσω»
- Χριστούγεννα: KFC, καλικάντζαροί και άλλες παράξενες παραδόσεις απ’ όλον τον κόσμο
- Ολυμπιακός: Τα 25 λεπτά των παικτών, τα 90 των διαιτητών…
- Μοζαμβίκη: Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Άρης: Η επιστροφή του Σίστο
- Νέα Σμύρνη: 20χρονος εισέβαλε σε κηδεία, χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια ιερέων