Ποιες ξένες αλυσίδες «φθηνών» προϊόντων αλλάζουν τα πάντα στο shopping
Τα εμπορεύματα και οι υπηρεσίες πρώτης τιμής επιστρέφουν δυναμικά στο μικρότερο «καλάθι» των καταναλωτών
Ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά νικημένα από την ακρίβεια των λογαριασμών για ενέργεια και τρόφιμα, καθώς και από τα έκτακτα έξοδα λόγω της υγειονομικής κρίσης, έχουν αρχίσει να «κόβουν» από παντού, ενώ ταυτόχρονα ψάχνουν τις «καλές» τιμές αλλάζοντας συχνά κανάλια αγοράς.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα φθηνά είδη ένδυσης και καλλυντικών και γενικότερα τα εμπορεύματα και οι υπηρεσίες πρώτης τιμής επιστρέφουν δυναμικά στο μικρότερο «καλάθι» των καταναλωτών μετά από ένα παρατεταμένο διάστημα όπου κατέγραφαν διαρκώς πτώση μεριδίων.
Έρευνα της NielsenIQ αναφέρει πως 1 στους 2 καταναλωτές είναι διατεθειμένος να αλλάξει μάρκα, εάν αυτή που επέλεγε πρώτα ακριβύνει. Αντίστοιχο ποσοστό (48%) επιλέγει προϊόντα που δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του, 4 στους 10 (ποσοστό 42%) αγοράζει ό,τι βρίσκεται σε προσφορά ανεξαρτήτως μάρκας ενώ το 37% αναζητεί προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Την ίδια ώρα, χιλιάδες πολίτες, βλέποντας τα εισοδήματά τους να «κουρεύονται» λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, παρά τις αυξήσεις τόσο στον κατώτατο μισθό, που είναι στο 2% ή το διαθέσιμο εισόδημα που με βάση την ΕΛΣΤΑΤ είναι στο 7% για το 2021, έχουν γίνει «κυνηγοί τιμών» αναζητώντας προσφορές σε όλη την γκάμα των καταναλωτικών προϊόντων.
Αυτή η συγκυρία, η οποία πιθανόν να έχει μεγαλύτερη διάρκεια απ’ όσο είχε αρχικά εκτιμηθεί, φαίνεται να ευνοεί τις εκπτωτικές αλυσίδες με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα τις εμπιστευθεί το καταναλωτικό κοινό. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα πυκνώνουν οι αφίξεις ξένων λιανέμπορων στην εγχώρια αγορά, οι οποίοι είναι γνωστοί για τις ελκυστικές τους τιμές.
Η επιστροφή των Γάλλων
Ο γαλλικός όμιλος σούπερ μάρκετ Carrefour 10 χρόνια μετά την αποχώρησή του, επιστρέφει εφέτος στην εγχώρια αγορά. Υπενθυμίζεται ότι δύο μέρες πριν τις κρίσιμες εκλογές της 17ης Ιουνίου 2012 ο γαλλικός λιανεμπορικός όμιλος ανακοίνωσε την έξοδό του από την εγχώρια αγορά, πωλώντας το μερίδιο που είχε στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour – Μαρινόπουλος (50%) στον όμιλο Μαρινόπουλου. Η τελευταία ταμπέλα της Carrefour κατέβηκε πριν 5 χρόνια όταν έσκασε το μεγάλο «κανόνι» της Μαρινόπουλος.
Αυτή τη φορά η Carrefour παραχωρεί τα δικαιώματα χρήσης της επωνυμίας της στην ελληνική αγορά χωρίς επενδυτική ανάμιξη από την πλευρά της. Η μεγάλη επιστροφή γίνεται μέσω της Retail & More S.A., θυγατρικής της Teleunicom, μέλος του ομίλου ΑVΕ, συμφερόντων του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη.
Με επικεφαλής τον Βασίλη Στασινούλια, CEO της Retail & more, ο οποίος έχει συνδέσει την επαγγελματική του πορεία με τον γαλλικό όμιλο και τον όμιλο Μαρινόπουλο, η εταιρεία του Ν. Βαρδιονογιάννη θα λειτουργεί ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα και θα έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει καταστήματα με νέα επωνυμία, όπως επίσης και να παρέχει κατ’ αποκλειστικότητα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour.
Οι κινήσεις των Ρώσων
Την ώρα που το καλάθι του σούπερ μάρκετ συρρικνώνεται λόγω της ακρίβειας (ο Δεκέμβριος ήταν ένας από τους χειρότερους μήνες για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ και η πτώση συνεχίζεται και τον Ιανουάριο), το στοίχημα της ιδιωτικής ετικέτας επιδιώκει να κερδίσει η ρώσικη MERE του ομίλου Torgservis.
Διαθέτοντας 5 καταστήματα σε Λάρισα, Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, Τρίπολη, Κόρινθο και Αγρίνιο (το τελευταίο άνοιξε στα τέλη του 2021) δεσμεύεται να διαθέτει τον μικρό αριθμό των κωδικών της 20-30% χαμηλότερα έναντι των υπολοίπων λιανέμπορων. Ωστόσο, η ανάπτυξη του δικτύου της φαίνεται ότι καθυστερεί με βάση το αρχικό της πλάνο, ενώ οι μεγάλες ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες και στο ενεργειακό κόστος δημιουργούν νέα δεδομένα στη σχέση της με τους προμηθευτές.
Μέχρι σήμερα η ρώσικη αλυσίδα των αδελφών Σνάιντερ στην Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, ανεβάζοντας το συνολικό της κεφάλαιο σε 1,405 εκατ. ευρώ, ενώ έχει συσταθεί και δεύτερη εταιρεία, η Hellas Μarket ΙΚΕ.
Το ντεμπούτο των Πολωνών
Στις ελκυστικές τιμές ποντάρει και η πολωνέζικη εκπτωτική αλυσίδα Pepco, η οποία ανακοίνωσε ότι ξεκινά να δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά.
Η αρχή θα γίνει με 4 καταστήματα το φθινόπωρο εφέτος, τα οποία θα έλεγε κανείς ότι είναι μια μικρογραφία των Jumbo όσον αφορά τις τιμές, ενώ ταυτόχρονα έχουν χαρακτηριστικά των δανέζικων καταστημάτων Flying Tiger. Το πρώτο κατάστημα θα λειτουργήσει εντός εμπορικού κέντρου, ενώ ακόμη τρία σε κεντρικά σημεία της Αθήνας. Θα ακολουθήσει περαιτέρω επέκταση και στην υπόλοιπη χώρα.
Η αλυσίδα θα διαθέτει στην Ελλάδα συλλογές ανδρικής, γυναικείας και παιδικής ένδυσης και υπόδησης, αξεσουάρ μόδας, καλλυντικά, παιχνίδια, οικιακό εξοπλισμό και είδη διακόσμησης.
Ο όμιλος Pepco λειτουργεί επίσης την Poundland, το «σούπερ μάρκετ των φτωχών» στη Βρετανία και την Ιρλανδία, καθώς και το Dealz στην Ισπανία και την Πολωνία.
Η «Zara» των Τούρκων
Με 6 καταστήματα στην εγχώρια αγορά, τα δύο εκ των οποίων στη Ξάνθη, η αλυσίδα ένδυσης LC Waikiki, τούρκικων συμφερόντων, ετοιμάζει την κάθοδό της στην Αθήνα, ενώ επεκτείνεται και στην Αλεξανδρούπολη.
Συγκεκριμένα, μετά από τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, τη Λάρισα, την Κόρινθο και τη Ξάνθη η εταιρεία, που έκανε ντεμπούτο στην ελληνική αγορά το 2018, έχει συμφωνήσει να ανοίξει το νέο της κατάστημα στο retail park στην οδό Πειραιώς, που πλέον ανήκει στη θυγατρική του ομίλου Fourlis, Trade Estate ΑΕΕΑΠ.
Η εταιρεία ιδρύθηκε στη Γαλλία το 1988 και πήρε το όνομά της από την παραλία Waikiki στο νησί της Χαβάης και τα αρχικά των γαλλικών λέξεων «Les Copains» που σημαίνει «φίλοι». Το 1997 πέρασε σε τουρκικά χέρια. Βασικός μέτοχος είναι ο Mustafa Kucuk η περιουσία του οποίου σύμφωνα με το Forbes υπολογίζεται σήμερα σε 1,6 δισ. δολάρια.
Στόχος της είναι να γίνει μία από τις 3 κορυφαίες επωνυμίες λιανικής πώλησης προϊόντων μόδας στην Ευρώπη μέχρι το 2023. Δηλαδή να βρεθεί κοντά στις Inditex (Zara) και H&M.
Με το σύνθημα «Όλοι αξίζουν να ντύνονται καλά», η LC Waikiki υποστηρίζει ότι προσφέρει μόδα σε προσιτές τιμές, σε κάθε οικογένεια παγκοσμίως.
Χωρίς να διαθέτει e-shop, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2020 ανήλθε στο ποσό των 7.183.752,73 ευρώ έναντι 6.980.346,29 την προηγούμενη χρήση σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό 2,91%.
Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημία 950.257,76 ευρώ έναντι κερδών 14.908,64 ευρώ την οικονομική χρήση του 2019.
Τα καλλυντικά των Σέρβων
Με έναρξη δραστηριοτήτων τον Απρίλιο του 2021 στη χώρα μας, η Lilly Drogerie, αλυσίδα λιανικής πώλησης προϊόντων ομορφιάς, υγείας, καλλυντικών και φαρμακευτικών καταγόμενη από τη Σερβία, έχει ανοίξει ήδη τρία καταστήματα στην Αττική (Πειραιάς, Ζωγράφου, Καλλιθέα).
Έδρα της εταιρείας είναι το Βελιγράδι. Στη αγορά της Σερβίας με περισσότερα από 200 καταστήματα κατέχει ηγετική θέση, ενώ διαθέτει και αλυσίδα λιανικής στη Βουλγαρία με άνω των 90 καταστημάτων.
Εκτός από τη διάθεση προϊόντων γνωστών εταιρειών του κλάδου καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής, η εταιρεία έχει αναπτύξει τις δικές της μάρκες με στόχο την παροχή λύσεων σε λογικές τιμές.
Η αλυσίδα επεκτάθηκε στην Ελλάδα μέσω κυπριακής εταιρείας.
Η φθηνή μόδα των Ιρλανδών με Βρετανούς ιδιοκτήτες
Την 1η Δεκεμβρίου 2021 η Primark, μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης στην Ευρώπη με κύριο χαρακτηριστικό τις ανταγωνιστικές τιμές, άνοιξε το 400ο της κατάστημα στη Σικελία της Ιταλίας.
Με παρουσία σε 14 χώρες (η πλέον πρόσφατη είσοδός της σε νέα αγορά ήταν στην Τσεχία πέρσι με κατάστημα 4.617 τ.μ. στην Πράγα) η αλυσίδα γρήγορης μόδα σχεδιάζει να προσθέσει στο portfolio της ακόμη 130 νέα καταστήματα την επόμενη 5ετία, φθάνοντας τα 530.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μεταξύ των νέων αγορών που έχουν μπει στο πλάνο επέκτασης είναι και η Ελλάδα, με τη δημιουργία μεγάλων καταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
H Primark, που ιδρύθηκε το 1969 στο Δουβλίνο, αποτελεί θυγατρική εταιρεία του βρετανικού ομίλου ABF (Associated British Foods), εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, ο οποίος δραστηριοποιείται ακόμη στην παραγωγή ζάχαρης, στο λιανεμπόριο τροφίμων, στην παραγωγή πρώτων υλών αρτοποιίας και στην παραγωγή ζωοτροφών.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις