Τζώρτζης Μονογυιός – Είχε απενεργοποιήσει το σύστημα ευστάθειας
Σύμφωνα με πραγματογνώμονα, η τέταρτη και πέμπτη θέση αφορά το traction control system, δηλαδή το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ενώ η πέμπτη σχετίζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, το ESP.
Στο τιμόνι της Ferrari που οδηγούσε ο Τζώρτζης Μονογυιός «κρύβονται» οι απαντήσεις για το πώς το μοιραίο όχημα βγήκε από την πορεία του και τυλίχθηκε αμέσως μετά την πρόσκρουση στις φλόγες.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει πέντε θέσεις λειτουργίας στο δεξί μέρος του τιμονιού, που παραπέμπει μάλιστα σε τιμόνι της formula 1.
Σύμφωνα με πραγματογνώμονα, η τέταρτη και πέμπτη θέση αφορά το traction control system, δηλαδή το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ενώ η πέμπτη σχετίζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, το ESP.
Διαβάστε επίσης: Οι οκτώ μεγάλες συμπτώσεις στα τραγικά δυστυχήματα Τζώρτζη Μονογιού και Mad Clip
Από τα πρώτα στοιχεία της πραγματογνωμοσύνης, προκύπτουν ενδείξεις απενεργοποίησης του συστήματος ευστάθειας (ESP). Η μη λειτουργία του ESP είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να υπερστρέψει σε ένα απότομο πάτημα του γκαζιού, αναφέρει ο ΣΚΑΪ.
Σε κάθε περίπτωση, δεδομένου της σφοδρής πρόσκρουσης και καύσης που είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να γίνει συντρίμμια οι ειδικοί δεν είναι σε θέση να απαντήσουν μετά βεβαιότητας ότι το ESP ήταν όντως απενεργοποιημένο ή δείχνει απενεργοποιημένο επειδή ενδεχομένως μετατοπίστηκε ο διακόπτης μετά το δυστύχημα.
Όσον αφορά τη φωτιά, υπάρχουν ενδείξεις ότι ξεκίνησε μετά την πρόσκρουση στο δέντρο, καθώς υπήρξε διαρροή καυσίμου από τη δεξαμενή που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού.
Επίσης, ο πραγματογνώμονας ερευνά και την ποιότητα των ελαστικών του αυτοκινήτου.
Το χρονικό
Η μοιραία Ferrari
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, ο 45χρονος είχε μόλις παραλάβει το πολυτελές σπορ αυτοκίνητο από την αντιπροσωπεία και έκανε την πρώτη του βόλτα με αυτήν, μαζί με τη σύζυγό του.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι επρόκειτο για ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο μοντέλο, με τον ιδιοκτήτη της αντιπροσωπείας να υποστηρίζει ότι από μηχανικής άποψης ήταν σε άριστη κατάσταση.
Το αυτοκίνητο ήταν προγραμματισμένο να παραδοθεί λίγα 24ωρα αργότερα, ωστόσο έφθασε στα χέρια του ιδιοκτήτη της αντιπροσωπείας νωρίτερα και εκείνος ενημέρωσε σχετικά τον Τζώρτζη Μονογυιό.
Ο άτυχος 45χρονος έσπευσε να παραλάβει τη Ferrari 488 Pista από την αντιπροσωπεία και έκανε μια διαδρομή μόλις 3 χιλιομέτρων, πριν σημειωθεί το τραγικό τροχαίο και το όχημα μετατραπεί σε άμορφη μάζα σιδερικών.
Πώς εξετράπη της πορείας του
Άνθρωποι που βρίσκονταν στο σημείο την ώρα του δυστυχήματος περιγράφουν πως το αυτοκίνητο πέρασε με τέτοια ταχύτητα που ένιωσαν ότι γινόταν σεισμός.
Επιπλέον, από τα στοιχεία που συνέλεξαν οι αξιωματικοί του Τμήματος Τροχαίας Ελληνικού προκύπτει ότι δεν υπάρχουν ίχνη φρεναρίσματος πριν από τη μοιραία πρόσκρουση σε πινακίδα και στη συνέχεια σε δέντρο. Έχουν εντοπιστεί μόνο ίχνη από τριβή ελαστικών στην άσφαλτο, κάτι που παραπέμπει σε πλαγιολίσθηση του οχήματος.
Το γεγονός έχει προκαλέσει ερωτήματα σχετικά με το εάν ο οδηγός έχασε τον έλεγχο του οχήματος αιφνιδίως, εάν υπήρξε εμπλοκή άλλου οχήματος ή πεζού τον οποίο ο 45χρονος προσπάθησε να αποφύγει. Πάντως, μέχρι στιγμής οι μαρτυρίες δεν επιβεβαιώνουν μια τέτοια εκδοχή.
Ενδεικτική είναι η κατάθεση ενός εκ των φίλων του θύματος που ακολουθούσαν από πίσω: «Περί ώρα 20:15 μεταβήκαμε κοντά στη Βούλα προκειμένου ο Γιώργος να παραλάβει το νέο του αυτοκίνητο μάρκας Ferrari. Στο νέο αυτοκίνητο μπήκε ο Γιώργος μαζί με την Αθηνά. Ξεκινήσαμε με κατεύθυνση προς την οικία του στη Βουλιαγμένη για να παρκάρει». Είδα το αυτοκίνητο να τυλίγεται στις φλόγες. Τρέξαμε για να τον βγάλουμε, δεν είχε τις αισθήσεις του» είπε.
Διαβάστε επίσης: Το τροχαίο του Τζώρτζη Μονογυιού το 2000 – Η καινούργια μηχανή και ο νεκρός φίλος
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις