Σχολεία – Δάσκαλος για τρεις μήνες κάπου στην Ελλάδα – Αλαλούμ και προχειρότητα καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί στην κάλυψη των κενών
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί φτιάχνουν βαλίτσες για να υπηρετήσουν για τρεις μήνες το δημόσιο σχολείο. Και μετά;
Άρον άρον τρέχει το υπουργείο Παιδείας να καλύψει τα κενά που προκύπτουν σε θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία λόγω κοροναϊού. Την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου ανακοίνωσε την πρόσληψη εκπαιδευτικών με τρίμηνες συμβάσεις για να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία που προκύπτουν από τις αυξημένες νοσήσεις.
- Διαβάστε επίσης: Σχολεία – 6.500 νέα κρούσματα από τα self test της Πέμπτης – Τι είπε η υφ. Παιδείας
Σήμερα ανακοινώθηκε η απόφαση πρόσληψης 2.500 εκπαιδευτικών σε δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και όσοι επιλέγονται από τις λίστες των αναπληρωτών καλούνται σε λιγότερο από εβδομάδα να παρουσιαστούν στη θέση τους που μπορεί να είναι και χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
Τα προβλήματα που ανακύπτουν είναι πολλά με τις ομοσπονδίες να κατηγορούν το υπουργείο για προχειρότητα και για λειτουργία του δημόσιου σχολείου στον αυτόματο.
Τα εμπόδια μπορεί να είναι ανυπέρβλητα
Από τη μεριά όσων επιλέγονται να υπηρετήσουν στο δημόσιο σχολείο σε μια δύσκολη συγκυρία για τρεις μήνες τα εμπόδια είναι μεγάλα. Εκπαιδευτικός που μίλησε στο in.gr, αναφέρει ότι καλείται να παρουσιαστεί σε σχολείο στον Πειραιά μέσα σε πέντε μέρες ενώ μένει μόνιμα Θεσσαλονίκη. Η απόφαση να μετακομίσει σε άλλη πόλη στη μέση της σχολικής χρονιάς και μόνο για τρεις μήνες είναι δύσκολη και όπως αναφέρει θα ήταν αδύνατη εάν δεν είχε εξασφαλίσει διαμονή σε συγγενικό του πρόσωπο στην πόλη.
Κάθε χρόνο χιλιάδες εκπαιδευτικοί υποβάλλουν τα χαρτιά τους προκειμένου να γίνουν αναπληρωτές σε κάποιο σημείο της Ελλάδας. Εξάλλου το δημόσιο σχολείο βασίζεται για τη λειτουργία του στους αναπληρωτές που καλύπτουν δεκάδες χιλιάδες θέσεις στα σχολεία κάθε χρόνο. Τώρα, η ούτως ή άλλως δύσκολη επιλογή να αλλάξει κάποιος πόλη ή να αλλάζει κάθε χρόνο πόλη για να διδάξει, γίνεται ακόμα δυσκολότερη καθώς η τρίμηνη διάρκεια της σύμβασης λειτουργεί πολλαπλώς απαγορευτικά.
Παραίτηση για τρίμηνη εργασία
Ακόμα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που από τη στιγμή που δεν επιλέχθηκαν ως αναπληρωτές στην αρχή της χρονιάς φρόντισαν να βρουν κάποια άλλη εργασία που τώρα πρέπει να εγκαταλείψουν εάν θέλουν να υπηρετήσουν στο δημόσιο σχολείο με την ελπίδα να συγκεντρώσουν έστω και ελάχιστα μόρια για να έχουν καλύτερες πιθανότητες την επόμενη χρονιά, ρισκάροντας να μείνουν άνεργοι στο ενδιάμεσο.
Για όλους αυτούς που καλούνται να στελεχώσουν το δημόσιο σχολείο για τρεις μήνες σε μια δύσκολη συγκυρία λόγω πανδημίας, δεν υπάρχει κάποια κρατική μέριμνα για την μετακίνησή τους ή για τη διαμονή τους και ούτε πολύ περισσότερο για το τι θα συμβεί αφού παρέλθει το τρίμηνο και τον Απρίλιο μείνουν εκτός σχολικού περιβάλλοντος.
Δεν υπάρχει σχέδιο ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων
Για το θέμα μίλησε στο in.gr ο Σόφης Χρήστος, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Όπως λέει χαρακτηριστικά εδώ και δύο χρόνια από την έναρξη της πανδημίας οι εκπαιδευτικοί ζητούν να προκηρυχθούν περισσότερες θέσεις αναπληρωτών προκειμένου να αντιμετωπιστεί η έκτακτη κατάσταση της πανδημίας και να μπορέσουν να σπάσουν τα τμήματα των 28 μαθητών. «Αυτό δεν έγινε και έτσι βρισκόμαστε στη μέση της χρονιάς να τρέχουμε να μπαλώσουμε μία κατάσταση, όπου στα σχολεία υπάρχουν χιλιάδες κρούσματα σε μαθητές και καθηγητές», αναφέρει.
Εκ φύσεως ανώμαλη κατάσταση
Το πρόβλημα με τις τρίμηνες συμβάσεις είναι προφανές, λέει ο κ. Σόφης, σημειώνοντας ότι στη μέση της σχολικής χρονιάς έρχονται καθηγητές που μέχρι να γνωριστούν με τους μαθητές θα πρέπει να έχουν φύγει. «Πρόκειται για μία εκ φύσεως ανώμαλη κατάσταση για το δημόσιο σχολείο» σημειώνει χαρακτηριστικά. Ακόμα επισημαίνει ότι εισάγεται μία ακόμα μορφή ελαστικής εργασίας αυτή τη φορά με την εμφάνιση της τρίμηνης σύμβασης, κάτι στο οποίο προφανώς οι εκπαιδευτικοί είναι αντίθετοι.
Ακόμα όμως και με αυτήν την προχειρότητα, ο κ. Σόφης σημειώνει ότι δεν είναι δεδομένο ότι θα καλυφθούν τα κενά. Όπως αναφέρει ιδίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση η λίστα των αναπληρωτών εξαντλείται με τον πίνακα των διαθέσιμων εκπαιδευτικών να μην διαθέτει ακόμα πολλά ονόματα.
Η όλη εικόνα είναι παράλογη προσθέτει, καθώς δεν υπήρξε κανένα επί της ουσίας σχέδιο λειτουργίας των σχολείων πέρα από τα τεστ εδώ και δύο χρόνια. Εξάλλου από τα δημόσια σχολεία δεν λείπουν τα κενά, καθώς όπως αναφέρει σε σχολεία της Δυτικής Αττικής υπάρχουν σήμερα πολλές δεκάδες κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ανεξαρτήτως κοροναϊού.
«Οι 11,700 μόνιμοι διορισμοί στους οποίους προχώρησε το υπουργείο είναι σταγόνα στον ωκεανό τη στιγμή που υπάρχουν σχεδόν 45.000 αναπληρωτές, οι οποίοι όμως δεν μονιμοποιούνται ενώ καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες», υπογραμμίζει ενώ επισημαίνει ότι η κατάσταση θα γίνει χειρότερη καθώς αναμένεται νέο κύμα συνταξιοδοτήσεων αυτήν τη χρονιά και άρα οι ανάγκες θα είναι ακόμα μεγαλύτερες.
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο υπόσχονται να μην αφήσουν τον Πούτιν να «πετύχει τους σκοπούς του»
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο
- Θα μπουν οι ΗΠΑ στο στόχαστρο των εκδικητών ομολόγων;
- Euroleague: Η βαθμολογία μετά τη νίκη του Ολυμπιακού επί της Μπασκόνια
- Μεγάλη Βρετανία – Ελλάδα 73-72: Μπλακ-άουτ και απότομη προσγείωση για τη «γαλανόλευκη»
- Αυτό είναι το πρόσωπο-κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen