Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Audi A4 Avant: Ένα βήμα μπροστά

Audi A4 Avant: Ένα βήμα μπροστά

Το γερμανικό μοντέλο δίνει μια ακόμα ευκαιρία παρατήρησής του από τα χιονισμένα τοπία του αρκτικού κύκλου όπου συνεχίζει τις δοκιμές εξέλιξης

Φωτογραφίες: Automedia

H γερμανική φίρμα έχει προγραμματίσει την πρεμιέρα της νέας γενιάς του Α4 για το 2023 και όπως είναι ήδη γνωστό θα αξιοποιήσει υβριδική τεχνολογία σε εκτεταμένο βαθμό, νέες ψηφιακές ευκολίες και φυσικά νέα σχεδίαση εντός και εκτός. Ο φωτογραφικός φακός εντόπισε την πρακτικότερη έκδοση, Avant να δοκιμάζει τις αντοχές της στο ψύχος του αρκτικού κύκλου.

Κατά τις συνήθειες της Audi, η εξωτερική σχεδίαση θα ακολουθήσει την εξελικτική οδό. Παρ΄όλα αυτά η όψη του νέου A4 δείχνει να έχει κατά κάποιο τρόπο απλοποιηθεί, με κυρίαρχα στοιχεία τα ακόμα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, την νέα πιο στενή γρίλια που συνδυάζεται με μια νέα εισαγωγή χαμηλότερα. Την εικόνα συμπληρώνουν δύο ακόμα κάθετες εισαγωγές αέρα κάτω από τα κεντρικά φωτιστικά σώματα. Παράλληλα το καπό δείχνει να έχει μια πιο «λεία» αισθητική σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του Α4.

Το ίδιο ισχύει για το σύνολο των μεταλλικών επιφανειών καθώς και τα «πλευρά» του νέου Α4 έχουν αποχωριστεί τις έντονες πτυχώσεις που κοσμούν την πλειοψηφία των νεότερων Audi. Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν, συγκαταλέγεται επίσης το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ της Avant έκδοσης, στην κορυφή του οποίου διακρίνεται ένα ενσωματωμένο spoiler. Tα πίσω φώτα δείχνουν προσωρινά και στην έκδοση παραγωγής αναμένεται να αντικατασταθούν με LED.

Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, σύμφωνα με πληροφορίες το νέο A4 δεν πρόκειται να αξιοποιήσει μια νέα αρχιτεκτονική αλλά μια μετεξέλιξη της υφιστάμενης MLB η οποία δεδομένα θα κληθεί να φιλοξενήσει και εξηλεκτρισμένα σύνολα.

Αυτό σημαίνει ότι το νέο A4 θα προσφέρει πολύ περισσότερες ηλεκτρικές εναλλακτικές με την συνδρομή της ήπιας υβριδικής και plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων του θα αποτελέσει όμως η νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης των Γερμανών η οποία, σύμφωνα με την πρόσφατη περιγραφή του επικεφαλής εξέλιξης της Audi, Oliver Hoffman «θα είναι η καλύτερη που έχουμε δημιουργήσει ποτέ».

Τη βάση για τις επιλογές βενζίνης του Α4 θα αποτελέσει μια νέα εξέλιξη του δίλιτρου turbo κινητήρα με την κωδική ονομασία EA888 ενώ, όπως έχει αποκαλύψει η Audi θα υπάρξουν και diesel επιλογές αν και σε πιο περιορισμένο αριθμό έναντι των εκδόσεων της βενζίνης.

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του EA888, ο όμιλος VW εργάζεται ήδη για την κατασκευή ενός καινοτόμου συστήματος υπερτροφοδότησης το οποίο έγκειται στην αξιοποίηση ενός είδους turbo μεταβλητής λειτουργίας το οποίο θα αξιοποιεί διαφορετικού χρονισμού τουρμπίνες, βελτιώνοντας την απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές και εξασφαλίζοντας παράλληλα υψηλότερη συνολική ισχύ.

Kατά τον O. Hoffman οι νέοι κινητήρες θα συνδυάζοναι δεδομένα με ηλεκτρική τεχνολογία προκειμένου να «συμβαδίζουν με τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές» και η οποία αναμένεται να πάρει την μορφή μιας αναβαθμισμένης εκδοχής του συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας που θα αυξήσει την παρουσία του στην γκάμα αλλά και περισσότερων plug-in υβριδικών εκδόσεων οι οποίες θα επωφελούνται, εξίσου δεδομένα, από υψηλότερης απόδοσης μπαταρίες.

Η παρουσία της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας στην συντριπτική πλειονότητα των εκδόσεων του νέου A4, θα έχει και άλλα πλεονεκτήματα πλην της προφανούς μεγαλύτερης αποδοτικότητας, καθώς η Audi θα εκμεταλλευτεί την επιπλέον ενέργεια προσφέροντας εξοπλιστικά στοιχεία όπως, για παράδειγμα,  ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι που θα αποτελούν επιλογή για τις ισχυρότερες εκδόσεις της γκάμας.

Επιπλέον, αλματώδεις προδιαγράφονται οι αλλαγές που θα αφορούν τις ψηφιακές δυνατότητες και την συνδεσιμότητα του νέου A4, στοιχεία που θα αναδιαμορφώσουν ριζικά την σχεδίαση του εσωτερικού. Κυρίαρχα στοιχεία θα είναι οι μεγαλύτερες οθόνες, οι ακόμα λιγότεροι φυσικοί διακόπτες αλλά και μια σημαντικά διαφοροποιημένη κεντρική κονσόλα ελλείψει συμβατικού επιλογέα ταχυτήτων ενός μηχανικού κιβωτίου μιας και όλες οι εκδόσεις θα είναι αυτόματες.

Αυτό που θα έχει επίσης ενδιαφέρον σε σχέση με τη νέα γενιά του A4 είναι η δεδομένη ηλεκτροκίνητη έκδοση η οποία, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει συνήθως σε μοντέλα που περιλαμβάνουν στην γκάμα τους συμβατικές και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις θα έχει ως αφετηρία μια διαφορετική αρχιτεκτονική.

Ειδικότερα, όπως αποκάλυψε ο O. Hoffman «έχουμε ήδη εξετάσει το ενδεχόμενο να αξιοποιήσουμε μια αρχιτεκτονική η οποία θα μπορεί να φιλοξενήσει τόσο κινητήρες εσωτερικής καύσης και αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία ωστόσο καταλήξαμε ότι κάτι τέτοιο θα αποτελούσε συμβιβασμό. Από την άλλη, οι συνεργασίες μας στο εσωτερικό του ομίλου, αυτή με την Porsche και την πλατφόρμα PPE και εκείνη με την VW για την αρχιτεκτονική ΜΕΒ μας δίνουν τη δυνατότητα να εξελίσσουμε και να αξιοποιούμε διαφορετικές αρχιτεκτονικές. Είμαι λοιπόν ιδιαιτέρως ευτυχής που έχουμε τη δυνατότητα και τη δύναμη να χρησιμοποιούμε διαφορετικές αρχιτεκτονικές».

Αν και προς το παρόν δεν διευκρινίζεται επισήμως λοιπόν, η επικρατέστερη υποψήφια αρχιτεκτονική για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου A4, είναι προφανώς η ηλεκτρική πλατφόρμα PPE η οποία ήδη αξιοποιείται τόσο από προϊόντα της Audi όσο και της Porsche.

Must in

ΔΙΜΕΑ: «Ξεσκονίζει» 9 σούπερ μάρκετ και 15 βιομηχανίες – Στο στόχαστρο το περιθώριο κέρδους

H ΔΙΜΕΑ θα ελέγξει 59 κατηγορίες προϊόντων – Τα μέτρα Θεοδωρικάκου για να πέσουν οι τιμές και τι ζητούν οι λιανέμποροι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024