Ελπίδα: Πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες – Πώς θα τις βάλουμε σωστά [Αναλυτικές οδηγίες]
Οι αλυσίδες πρέπει να είναι κατάλληλες για τη διάσταση των τροχών του αυτοκινήτου μας
- Παλαιστίνια-Αμερικανίδα βουλευτής αρνήθηκε να στηρίξει την Κάμαλα Χάρις
- Συγκλονίζει βίντεο με τη διάσωση γυναίκας στην Ισπανία - Ήταν εγκλωβισμένη 3 μέρες σε αυτοκίνητο
- Ένα αντίο στον σπουδαίο δημοσιογράφο Νίκο Ψιλάκη
- Γυναίκα έβγαλε τα ρούχα της σε πανεπιστήμιο στο Ιράν για να διαμαρτυρηθεί για την χιτζάμπ
H σφοδρή κακοκαιρία «Ελπίδα» που πλήττει τη χώρα μας καθιστά σε πολλές περιπτώσεις αναγκαία τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων. Και αυτό προκειμένου οι τροχοί να αποκτήσουν πρόσφυση και η κίνηση του αυτοκινήτου να είναι εφικτή αλλά και ασφαλής.
Το σημαντικό είναι ο οδηγός να γνωρίζει πώς τοποθετούνται, καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που το αγνοούν και προσπαθούν να το ανακαλύψουν τη δύσκολη στιγμή.
Οδηγίες από το drive.gr:
Στα αυτοκίνητα με μεγάλους τροχούς (17” και πάνω) ο χώρος μεταξύ του λάστιχου και του θόλου ή των μηχανικών μερών δεν επιτρέπει την τοποθέτηση αλυσίδων.
Αλυσίδες με λεπτό κρίκο
Κάποια μοντέλα αλυσίδων με μικρή διατομή κρίκου (7-8 mm) μπορούν να τοποθετηθούν σε αυτοκίνητα με τροχούς 17”+, με την προϋπόθεση να χρησιμοποιήσετε έναν ελαστικό ιμάντα τάσης (π.χ. Thule CK7). Τα συστήματα αυτά δεν αναφέρονται από τους κατασκευαστές αυτοκινήτου, οπότε μόνο ο κατασκευαστής των αλυσίδων μπορεί να σας συμβουλεύσει για τη συμβατότητα με το αυτοκίνητό σας. Εναλλακτικά υπάρχουν και τα συστήματα με ζωνάρια, δηλαδή εγκάρσια μεταλλικά στοιχεία που πιάνουν πάνω στα καλώδια, αλλά η αποτελεσματικότητά τους δεν είναι ίδια με αυτή των κλασικών αλυσίδων, έστω και με κρίκο μικρής διατομής.
Υφασμάτινες «αλυσίδες»
Αλλιώς και αντιολισθητικές «κουβέρτες». Πρόκειται για αντιολισθητικά καλύμματα που καλύπτουν τον τροχό και η τιμή τους κυμαίνεται από 50 έως 100 ευρώ. Το λεπτό πάχος τους επιτρέπει την τοποθέτησή τους στην πλειονότητα των αυτοκινήτων. Το ειδικό αυτό πανί στην επιφάνεια πρόσφυσης είναι σαν να έχει λέπια. Κάποιες μάρκες προσπαθούν να βελτιώσουν την πρόσφυση με πρόσθετα εξογκώματα, χωρίς σημαντικά αποτελέσματα. Τέλος, η αντοχή τους στο στεγνό δρόμο είναι μικρή (μόλις 10-15 km). Μόνο το σύστημα της Michelin διαφέρει με μια μεμβράνη στη ζώνη κύλισης που βελτιώνει θεαματικά την πρόσφυση στο χιόνι. Επιπλέον είναι «οπλισμένη» με ατσάλινες μπανέλες για αποτελεσματικότητα στον πάγο.
Η τοποθέτηση των υφασμάτινων αλυσίδων είναι εύκολη και γρήγορη. Προσοχή, όμως! Το κεντράρισμα πρέπει να είναι τέλειο για να μην ξεμονταριστούν και πιαστούν σε κάποιο μηχανικό εξάρτημα, οπότε και θα σκιστούν. Άλλα μειονεκτήματα είναι η αντοχή στη στεγνή άσφαλτο (15 έως 50 km) και ότι δεν είναι πάντα αποδεκτές από την Τροχαία, εάν έχει βγει εντολή για «υποχρεωτικές αντιολισθητικές αλυσίδες».
Φορέστε τις υφασμάτινες «αλυσίδες» με τρία βήματα:
- Καλύψτε την ελεύθερη επιφάνεια του λάστιχου με την κουβέρτα, προσέχοντας το εσωτερικό λάστιχο σύσφιξης να μην πιάσει σε κάποιο μηχανικό εξάρτημα
- Σπρώξτε εμπρός ή πίσω το αυτοκίνητο για να καλύψετε και το μέρος του τροχού που πατούσε στο δρόμο.
- Κεντράρετε την υφασμάτινη αλυσίδα στον τροχό με τη βοήθεια των ιμάντων.
- Το σύστημα κεντράρεται αυτόματα με την κύλιση. Σταματήστε ύστερα από 100 m και ελέγξτε την τοποθέτηση.
Spikes Spider
Όποιο και αν είναι το μοντέλο δεν καλύπτει το εσωτερικό πλαϊνό του λάστιχου. Δεν υπάρχει λοιπόν φόβος επαφής με μηχανικό εξάρτημα. Ο τύπος Compact είναι ένας είδος αράχνης από πλαστικό με καρφιά που αγκαλιάζει το λάστιχο. Η πρόσφυση στο χιόνι είναι σχετικά μικρή, καθώς το λάστιχο σπινάρει στο εσωτερικό. Η έκδοση Sport διαθέτει αλυσίδες στη επιφάνεια κύλισης
. Η πρόσφυση είναι σημαντικά καλύτερη, αλλά ο θόρυβος κύλισης υψηλότερος. Εύκολο στην τοποθέτηση, το σύνολο μανταλώνει σε μια βάση που τοποθετείται εκ των προτέρων στο κέντρο του τροχού. Στα μειονεκτήματα συγκαταλέγεται η απαγορευτική τιμή (περίπου 300 ευρώ ανά αλυσίδα) και ο χώρος που καταλαμβάνουν στο πορτμπαγκάζ (δεν διπλώνουν).
Ερπύστριες
Όπως και ο προηγούμενος, ο τύπος αυτός δεν καλύπτει παρά μόνο τη επιφάνεια κύλισης. Η πρόσφυση είναι κορυφαία στον πάγο, αλλά ο θόρυβος κύλισης σε στεγνό δρόμο είναι ενοχλητικός. Εδώ δεν υπάρχει πρόσθετη βάση, αλλά οι ερπύστριες πιάνονται πάνω σε ένα μπουλόνι του τροχού. Αν και η πλήρης εφαρμογή στη θέση γίνεται σχεδόν αυτόματα, καλό θα ήταν ύστερα από 100 m να ελέγξετε πως «έπιασαν».
Και εδώ η τιμή είναι υψηλή (300 ευρώ), με μόνη διαφορά ότι οι ερπύστριες μπαίνουν σε ειδικό σάκο και καταλαμβάνουν μικρότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις