«Πάλι …τηλεκπαίδευση;»
Τι λένε εκπαιδευτικοί και διευθυντές σχολείων απ όλη τη χώρα. Πού το «σύστημα» δούλεψε, ποια τα προβλήματα και τι ζητάει η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας
Ένα αναπάντεχο (και αρκετά αγχωτικό) deja vu της περυσινής χρονιάς και των πολιτικών της καραντίνας, «κάλυψε» σήμερα το πρωί όλα τα σχολεία των περιοχών που έκλεισαν λόγω των χιονοπτώσεων, με τους καθηγητές και τους μαθητές να βρίσκονται ξανά, μπροστά στην …οθόνη.
Τα τεχνικά προβλήματα προέκυψαν εκ νέου, σχολεία χωρίς ρεύμα ή με «χαμηλές ταχύτητες» στο Διαδίκτυο, σπίτια με 2 ή 3 υπολογιστές την ίδια στιγμή σε χρήση, οι νέοι ξανά στην διδασκαλία μέσω …κινητού.
Η κίνηση της εκπαιδευτικής «μηχανής» επιβράδυνε τους ρυθμούς της πανελλαδικά.
Σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί εκπαιδευτικοί ειρωνεύονταν τις προηγούμενες ώρες το υπουργείο Παιδείας για το voucher των 200 ευρώ που έδωσε προχθές για τεχνικό εξοπλισμό, αναφέροντας πως όποια χρήματα υπάρχουν θα έπρεπε να δοθούν στην υποστήριξη του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολείων.
Τηλεκπαίδευση «μετ εμποδίων» λοιπόν την πρώτη ημέρα από τις δυο που έκλεισαν τα σχολεία λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων και μάθημα «τόσο-όσο», έλεγαν πολλοί δάσκαλοι και καθηγητές όταν καλούνταν να σχολιάσουν την σημερινή ημέρα.
Ωστόσο στην πλειονότητα των περιπτώσεων φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί της χώρας έβαλαν και πάλι «πλάτη», ειδικά στις περιπτώσεις της Γ τάξης του Λυκείου, όπου και οι νέοι προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. «Ξέρουμε ότι η τηλεκπαίδευση μας καθυστερεί λίγο στο μάθημα, αλλά δεν έχουμε και πολλές επιλογές» λέει η κυρία Γεωργία Κυριακάκη, διευθύντρια στο ιστορικό 1ο Λύκειο Χανίων της Κρήτης. «Αναγκαστικά, παρότι δεν μας αρέσει, θα πρέπει να προχωρήσουμε» λέει. «Στο σχολείο μας γίνεται κανονικά τηλεκπαίδευση. Με κάποια τεχνικά προβλήματα που εντοπίζονται βέβαια συχνά, αλλά τα μαθήματα γίνονται» καταλήγει.
Ο Νικηφόρος Δούκας, πρόεδρος του συλλόγου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (όλων των νηπιαγωγείων και δημοτικών δηλαδή) της Ιστιαίας Ευβοίας λέει ότι στην περιοχή του δεν έχουν γίνει σχεδόν καθόλου μαθήματα. Όπως εξηγεί, στην περιοχή το χιόνι έχει ξεπεράσει τους 30 πόντους, οι εκπαιδευτικοί είναι αναγκασμένοι να δουλέψουν από το σπίτι, καθώς δεν μπορούν να φτάσουν εύκολα στο σχολείο, πολλοί όμως δεν έχουν και τα κατάλληλα μηχανήματα ή γρήγορες συνδέσεις στο Ίντερνετ. Επιπλέον, όπως λένε άλλοι εκπαιδευτικοί στην περιοχή, από το πρωί και ενώ προσπαθούσαν να δουλέψουν, είχαν την επιπρόσθετη πίεση των Διευθυντών εκπαίδευσης που ρωτούσαν επίμονα ποιοι ακριβώς εκπαιδευτικοί δούλεψαν, ποιοι όχι και πόσα μαθήματα έγιναν…
«Από τις 4 τα ξημερώματα χιονίζει» λέει ο κ. Δούκας. «Το να πάει κάποιος στο σχολείο σήμερα για να δουλέψει από εκεί είναι και θέμα ασφαλείας».
Όπως προσθέτει, στην περιοχή υπάρχουν συνεχόμενες διακοπές ρεύματος, ενώ πολλοί εκπαιδευτικοί δεν έχουν κατορθώσει ούτε να ανοίξουν τον υπολογιστή τους. Ο ίδιος κρίνει ότι είναι πολύ μικρό το ποσοστό εκείνων που μπόρεσαν τελικά να κάνουν μάθημα.
«Πάρα πολλοί συνάδελφοι, παρά την προσπάθεια τους, αδυνατούν να κάνουν τηλεκπαίδευση» δηλώνει. «Ο δικός μου υπολογιστής δε, από την υπερφόρτωση κυριολεκτικά ‘σέρνεται’. Και στα σχολεία όμως να πηγαίναμε δεν υπάρχει σχολική μονάδα που να μπορεί να υποστηρίξει την τηλεκπαίδευση για πολλούς υπολογιστές την ίδια στιγμή. Ποτέ δεν έγινε αναβάθμιση ούτε των υπολογιστών μας, ούτε άλλωστε και των δικτύων. Στο 2ο δημοτικό Ιστιαίας που εργάζομαι εγώ έχουμε 185 μαθητές και μας έστειλαν πέρυσι ένα τάμπλετ…»
«Βέβαια κανείς μας δεν αρνείται την δουλειά» συμπληρώνει. «Μπορούμε να δουλέψουμε και σε περίπτωση παράτασης της σχολικής χρονιάς εάν από τις χαμένες ώρες δεν έχουμε καλύψει την ύλη».
Στην Ανδρο
Στην Άνδρο και το Λύκειο Κορφίου, το χιόνι έχει καλύψει τα πάντα, σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνώντας και τα 40 εκατοστά. Η διευθύντρια του σχολείου κυρία Σταυρούλα Μαρίνου λέει ότι «προβλήματα είχαμε αλλά όχι μη αντιμετωπίσιμα. Σε γενικές γραμμές η τηλεκπαίδευση έγινε κανονικά από την πρώτη ώρα και από όλους μας». «Είμαστε στις επάλξεις» συμπληρώνει η καθηγήτρια του σχολείου Ελένη Ντάνου. «Και οι μαθητές και μαθήτριες και εμείς, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις. Ευτυχώς σήμερα δουλεύει κανονικά και το Ίντερνετ χωρίς διακοπές».
Στην Πάτρα, ο Παναγιώτης Γκόβας, ιστορικός που εργάζεται στο 16ο γυμνάσιο της πόλης δηλώνει ότι «δεν έχουμε έντονα φαινόμενα στην πόλη μας, ωστόσο
η τηλεκπαίδευση έχει ξεκινήσει με προβλήματα. Πολλοί εκπαιδευτικοί πήγαν τελικά στα σχολεία τους για να κάνουν μάθημα καθώς δεν μπορούσαν να το κάνουν από το σπίτι. Βέβαια έχουμε και πάλι τα φαινόμενα εκείνων των συναδέλφων που μπορεί να έχουν δυο παιδιά και να πρέπει και τα 4 μέλη μιας οικογένειας να κάνουν τηλεκπαίδευση ταυτόχρονα από διαφορετικά δωμάτια του σπιτιού (εάν υπάρχουν). Στην περίπτωση μου, σήμερα υπήρξαν στιγμές όπου εγώ έκανα μάθημα και ο συνάδελφος μου δίπλα μου δεν μπορούσε να κάνει. Επιπλέον τι εξοπλισμό να πάρουμε με τα 200 ευρώ που ανακοίνωσε ότι θα μας δώσει το υπουργείο Παιδείας; Οι υπολογιστές που χρειαζόμαστε είναι ακριβοί και σίγουρα, τα χρήματα αυτά θα ήταν καλύτερα να τα δώσει στα σχολεία για τον εξοπλισμό τους».
«Βέβαια εμείς στηρίξαμε την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης πέρυσι και θα το κάνουμε και φέτος» καταλήγει.
Στην περιφέρεια Φθιώτιδας, η διευθύντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Παναγιώτα Χουλιάρα, λέει ότι στην περιοχή της η τηλεκπαίδευση ξεκίνησε σήμερα κανονικά.
Στην Χαλκιδική πάλι και την περιοχή Αγίου Νικολάου εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι δεν βρίσκονταν σε ετοιμότητα, καθώς πολλοί δάσκαλοι βρίσκοντας μακριά από τα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί τους δηλώνουν ότι το μάθημα αναμένεται να αποκατασταθεί αύριο Τρίτη, αλλά ζητούν υποστήριξη και από την Πολιτεία.
Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες
Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) Θανάσης Κικινής λέει ότι «δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για μια ακόμη φορά απέδειξε ότι το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η επικοινωνιακή μικροπολιτική και όχι η ουσία της εκπαίδευσης. Αγνοώντας τις ανακοινώσεις της πολιτικής προστασίας και κάνοντας πως δεν γνωρίζει ότι τα σχολεία δεν είναι τεχνολογικά επαρκή αφού δεν έχει επενδύσει στον εξοπλισμό τους, μετακυλύει την ευθύνη της αίολης τηλεκπαίδευσης στις πλάτες εκπαιδευτικών και οικογενειών».
«Σήμερα το σύστημα αποδεικνύεται για μία ακόμα φορά τεχνολογικά ανώριμο να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις αφού η ταυτόχρονη τηλεκπαίδευση σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει ήδη οδηγήσει σε αποσταθεροποίηση της πλατφόρμας σε πολλές περιοχές» λέει από την πλευρά της ΟΛΜΕ, ο ειδικός γραμματέας της Ανδρέας Παπαδαντωνάκης. «Το βασικό όμως πρόβλημα είναι το διαρκές έλλειμμα
υποστήριξης της Πολιτείας προς τους εκπαιδευτικούς σε τεχνολογικό και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό. Πολλοί συνάδελφοι σήμερα αδυνατούν να παράσχουν υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης αφού στερούνται του απαραίτητου εξοπλισμού, ενώ τα σχολεία που κανονικά υποχρεώνονται να τους παρέχουν σταθμούς εργασίας και τα εργαλεία για την εξ αποστάσεως διδασκαλία παραμένουν κλειστά».
«Ένα βασικό πρόβλημα είναι ότι δεν διακρίνεται προοπτική επίλυσης του προβλήματος στο μέλλον αφού η καθυστερημένη ομολογία της κυβέρνησης για την ανάγκη υποστήριξης των εκπαιδευτικών θα υλοποιηθεί με το πενιχρό εφάπαξ βοήθημα των διακοσίων ευρώ που δεν αρκεί για να καλύψει τις στοιχειώδεις ανάγκες» καταλήγει.
- Με το φράγμα του 1 τρισ. δολ. φλερτάρει η παγκόσμια αγορά ΑΙ
- Αμαλιάδα: Εμείς σώσαμε τη 17χρονη από την Ειρήνη στο ηχητικό που ακούσατε λέει μάρτυρας
- Σε υψηλό 18μήνου καλπάζουν οι τιμές τροφίμων
- Αμαλιάδα: «Με χτυπούσε και με απειλούσε…» λέει για την Ειρήνη Μουρτζούκου η μητέρα της
- Πώς οι δασμοί του Τραμπ μπορούν να επηρεάσουν τις ευρωπαϊκές IPOs
- Η Bentley βάζει στο ψυγείο το σχέδιο για ηλεκτρικά οχήματα