Μπράιαν Τσέσκι: Πώς η πανδημία μετατρέπει έναν CEO σε… εταιρικό influencer
Ο συνιδρυτής του Airbnb ανακοίνωσε ότι… παίρνει τους δρόμους, επιδιώκοντας τη βέλτιστη προσαρμογή της εταιρείας του στο πανδημικό τοπίο. Βασικό ζητούμενο: η προσέλκυση του ενδιαφέροντος των ψηφιακών νομάδων
- Που είναι τα παιδιά; Περισσότερα από 3.000 ασυνόδευτα προσφυγόπουλα έφτασαν φέτος στην χώρα μας
- «Με βίασαν οι κακοποιοί του Άσαντ, αλλά πλέον δεν φοβάμαι να δείξω το πρόσωπό μου»
- Ξέσπασε ο πατέρας του 19χρονου Γιάννη - «Πρέπει να προσέχουν τα παιδιά» ανέφερε με αφορμή το «Allou Fun Park»
- Γαλλία: Η σύνθεση της νέας κυβέρνησης θα ανακοινωθεί το νωρίτερο το βράδυ
Στα 40 χρόνια του, είναι από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, με την περιουσία του να αγγίζει τα 12,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Είναι, εξάλλου, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης που έφερε τα πάνω-κάτω στις βραχυχρόνιες μισθώσεις.
Τώρα ωστόσο ο «κύριος Airbnb», Μπράιαν Τσέσκι, δηλώνει αποφασισμένος να κάνει νέες ανατροπές, σε ρόλο εταιρικού influencer, καθώς η επιχείρησή του επιχειρεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της πανδημίας και όσα ο ίδιος προβλέπει ότι θα ακολουθήσουν.
«Από σήμερα, ζω στην Airbnb», ανακοίνωσε τις προάλλες μέσω Twitter, γνωστοποιώντας τα σχέδιά του να εγκαταλείψει για άγνωστο διάστημα τη βάση του στο Σαν Φρανσίσκο και να να γίνει… πολίτης του κόσμου.
Με αφετηρία την Ατλάντα, το σχέδιό του είναι κάθε δεύτερη εβδομάδα να αλλάζει προορισμό και σπίτι «κάπου στο Airbnb», για να εξετάσει από κοντά τις τεκτονικές αλλαγές στις ταξιδιωτικές συνήθειες και ανάγκες που έφερε ο κοροναϊός, να εντοπίσει τις ανάγκες προσαρμογής του επιχειρηματικού κολοσσού του και να διευρύνει το πελατολόγιό του.
Εξ ου και λίγο-πολύ υιοθετεί τη ζωή ενός ψηφιακού νομά: του εργασιακού «πρωταγωνιστή» της πανδημίας, που μπορεί να εργάζεται εξ αποστάσεως, από διάφορες τοποθεσίες στον πλανήτη, οι οποίες προσφέρουν καλή προσβασιμότητα στο Ίντερνετ και ενδιαφέρον περιβάλλον.
Τις νέες αυτές τάσεις και προκλήσεις εξηγεί ο ίδιος ο Μπράιαν Τσέσκι στις αναρτήσεις του.
1. Starting today, I’m living on Airbnb. I’ll be staying in a different town or city every couple weeks
— Brian Chesky (@bchesky) January 18, 2022
«Νομίζω ότι η πανδημία έφερε τη μεγαλύτερη αλλαγή στα ταξίδια, μετά τις εμπορικές πτήσεις», τονίζει.
«Για πρώτη φορά, εκατομμύρια άνθρωποι μπορούν πλέον να ζήσουν οπουδήποτε. Η εργασία εξ αποστάσεως έχει αποδεσμεύσει πολλούς ανθρώπους (προφανώς όχι όλους, αλλά ένα μεγάλο ποσοστό) από την ανάγκη να βρίσκονται σε ένα γραφείο κάθε μέρα».
Κάτι -επισημαίνει- που δείχνουν και τα στοιχεία της εταιρείας του για το περασμένο (δεύτερο στη σειρά πανδημικό) έτος.
Μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου, οι μισές κρατήσεις μέσω της πλατφόρμας Airbnb δεν ήταν και τόσο βραχυχρόνιες, όπως και πριν, καθώς αφορούσαν διαμονές μεγαλύτερες της μιας εβδομάδας.
Περίπου το ένα πέμπτο ήταν για διαμονές άνω του ενός μήνα. Περίπου 100.000 χρήστες της Airbnb έκαναν μέσα στο 2021 κράτηση για διαμονή τριών μηνών ή και παραπάνω σε ένα μέρος.
Αυτό που προβλέπει τώρα λοιπόν ο Τσέσκι είναι ότι το 2022 η μεγαλύτερη τάση στα ταξίδια θα είναι ένας διασκορπισμός ανθρώπων σε χιλιάδες πόλεις, όπου θα μένουν για εβδομάδες, μήνες ή ακόμα και ολόκληρες σεζόν κάθε φορά.
«Περισσότεροι άνθρωποι θα αρχίσουν να ζουν στο εξωτερικό, άλλοι θα ταξιδεύουν όλο το καλοκαίρι και κάποιοι θα εγκαταλείψουν ακόμη και τα ενοικιαζόμενα σπίτια τους για να γίνουν ψηφιακοί νομάδες», εκτιμά.
Ήδη, η μία μετά την άλλη πόλεις και χώρες ανταγωνίζονται για τους προσελκύσουν, προσφέροντας ειδικά προγράμματα βίζας, σε ορισμένες περιπτώσεις συνοδεία κι άλλων προνομίων.
Κατά τον CEO της Airbnb, η νέα κανονικότατα «θα φέρει μια ανακατανομή του πού ταξιδεύουμε και ζούμε. Μια τάση, που μοιάζει με αποκέντρωση της ζωής και αλλάζει την ταυτότητα του ταξιδιού».
Αυτά τα νέα δεδομένα είναι που θέλει ο ίδιος, λέει, να κατανοήσει καλύτερα, ώστε η εταιρεία του να κάνει τις αναγκαίες βελτιώσεις για να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών, παλιών και νέων.
Πρόκειται για ένα επιχειρούμενο δυναμικό εταιρικό come back, έπειτα από σημαντικές απώλειες λόγω πανδημίας.
Ήδη, στο τρίτο τρίμηνο του 2021, η Airbnb ανέφερε έσοδα 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καταγράφοντας αύξηση 36% συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2019.
View this post on Instagram
Το «άνοιγμα» στους ψηφιακούς νομάδες θεωρείται πλέον η νέα «χρυσή» ευκαιρία.
Μόνο στις τάξεις των Αμερικανών υπολογίζεται ότι, συγκριτικά με τα προ-πανδημικά επίπεδα, σχεδόν θα διπλασιαστεί ο αριθμός όσων θα εργάζονται εξ αποστάσεως έως το 2025, φτάνοντας τα 36,2 εκατομμύρια ανθρώπους.
Ώθηση σε αυτό εκτιμάται ότι δίνει ήδη και η «Μεγάλη Παραίτηση», στο πλαίσιο της οποίας περισσότεροι από 20 εκατομμύρια Αμερικανοί εγκατέλειψαν τις θέσεις εργασίας τους το δεύτερο εξάμηνο του 2021, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Όχι τυχαία, ήταν στις ΗΠΑ που η Airbnb λάνσαρε το περασμένο καλοκαίρι τις νέες επιλογές στην πλατφόρμα της, απευθυνόμενη στους ψηφιακούς νομάδες -μεταξύ αυτών ένα εργαλείο δοκιμής Wi-Fi και ταχύτητας του Ίντερνετ στα προσφερόμενα καταλύματα.
Όσο για την ίδια την εταιρεία; Σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής σχεδιασμό, οι υπάλληλοί της δεν πρόκειται να επιστρέψουν στα γραφεία τους πριν από τον επόμενο Σεπτέμβριο. Κι ακόμη και τότε, λέει ο Τσέσκι, «δεν θα είναι για πέντε ημέρες την εβδομάδα»…
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις