Ο αριθμός των παιδιών που έχασαν την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση στη διάρκεια της πανδημίας συνιστά «σχεδόν ανυπέρβλητη» καταστροφή, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ.

Έως και το 70% των 10χρονων παιδιών σε χώρες χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων δεν μπορούν να διαβάσουν ή να κατανοήσουν ένα απλό κείμενο, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πριν την πανδημία κινούνταν περίπου στο 53% σύμφωνα με την έρευνα του Οργανισμού.

Εκατοντάδες εκατομμύρια παιδιά παραμένουν εκτός αιθουσών

Οι κλειστές αίθουσες συνεχίζουν να πλήττουν 653 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο, με τους μαθητές μικρότερης ηλικίας και εκείνους που ανήκουν στις πλέον περιθωριοποιημένες κοινότητες να αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες απώλειες σε επίπεδο μάθησης, σχεδόν δυο χρόνια μετά την εμφάνιση του κοροναϊού, σύμφωνα με τη Unicef που καλεί σε εντατική υποστήριξη για την αναπλήρωση των κενών.

Σε όλο τον κόσμο, από την Αιθιοπία μέχρι τις ΗΠΑ, τα παιδιά έχουν χάσει βασικές δεξιότητες ανάγνωσης και αριθμητικής, ενώ σημαντικό πλήγμα έχει δεχθεί και η ψυχική και σωματική τους υγεία.

Μαθησιακά κενά

Στη Νότιο Αφρική, οι μαθητές έχουν μείνει πίσω έως και κατά ένα έτος, ενώ περίπου 50.000 εγκατέλειψαν για πάντα το σχολείο στο διάστημα από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι τον Οκτώβριο του 2021.

Τα μαθησιακά κενά είναι ορατά και στις ΗΠΑ, όπου σε πολλές πολιτείες τα δύο-τρίτα των παιδιών της Γ’ Δημοτικού δεν πέτυχαν τις αναμενόμενες επιδόσεις στα μαθηματικά εντός του 2021, σε σύγκριση με τα μισά περίπου το 2019.

Στην Αιθιοπία, οι μαθητές δημοτικού εκτιμάται ότι διδάχθηκαν περίπου το 30-40% των μαθηματικών που θα είχαν μάθει σε μια φυσιολογική σχολική χρονιά.

Δεν αρκεί το άνοιγμα των σχολείων

Ο Ρόμπερτ Τζένκινς, επικεφαλής εκπαίδευσης της Unicef, δήλωσε: «Τον Μάρτιο, συμπληρώνουμε δυο χρόνια διταράξεων στην παγκόσμια εκπαίδευση λόγω του κοροναϊού. Με απλά λόγια, μιλάμε για σχεδόν ανυπέρβλητης κλίμακας απώλειες στην εκπαίδευση των παιδιών. Αν και οι διαταράξεις θα πρέπει να σταματήσουν, δεν αρκεί το άνοιγμα των σχολείων. Οι μαθητές θα χρειαστούν εντατική υποστήριξη για να ανακάμψουν από τη χαμένη εκπαίδευση».

«Επίσης, τα σχολεία θα πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από χώροι μάθησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών, αλλά και τη κοινωνική τους ανάπτυξη και διατροφή».

Με πληροφορίες από Guardian