Κακοκαιρία: Ο λόγος που τα χιονολάστιχα είναι καλύτερα από τα ελαστικά με αντιολισθητικές αλύσιδες
Η κακοκαιρία και οι χιονοπτώσεις μας έχουν αναγκάσει να ψάξουμε τις καλύτερες λύσεις σχετικά με τη μετακίνησή μας με αυτοκίνητο.
Η κακοκαιρία «Ελπίδα» με τις μεγάλες χιονοπτώσεις ανάγκασε πολλούς οδηγούς να κινήσουν τα αυτοκίνητά τους σε χιόνι ή πάγο. Τι είναι, όμως, καλύτερο τα χιονολάστιχα ή τα λάστιχα με αντιολισθητικές αλυσίδες;
Σύμφωνα με έρευνα της μη κερδοσκοπικής εταιρείας κινητικότητας της Ελβετίας TCS, αν ένα αυτοκίνητο κινείται σε πάγο ή χιόνια, χρειάζεται λιγότερα μέτρα για να σταματήσει από την ταχύτητα των 50 χλμ/ώρα εάν έχει χειμερινά ελαστικά (χιονολάστιχα), σε σύγκριση με τα ασφάλτινα ελαστικά με αντιολισθητικές αλυσίδες.
Τα χειμερινά ελαστικά έχουν καλύτερη επιτάχυνση, καλύτερη οδηγική συμπεριφορά και είναι πιο ήσυχα κατά την οδήγηση σε σχέση με τα ασφάλτινα ελαστικά με αντιολησθητικές αλυσίδες, όταν βρεθούν σε χιόνια.
Η TCS πραγματοποίησε μια σειρά από δοκιμές με το ίδιο αυτοκίνητο αλλά με διαφορετικά ελαστικά για να βγάλει τα χρήσιμα αυτά συμπεράσματα.
Τα χαρακτηριστικά των χιονολάστιχων
Στα χιονολάστιχα σημαντικό ρόλο παίζει η ειδική χάραξη που βοηθάει την πρόσφυση σε χιόνι και πάγο, ενώ πολύ διαφορετική είναι και η γόμα του ελαστικού. Όταν η θερμοκρασία είναι κάτω από τους -7 βαθμούς Κελσίου, το ελαστικό προσφέρει πολύ μεγάλα επίπεδα ασφάλειας, ακόμη και αν η άσφαλτος είναι στεγνή.
Η διαφορά στη λειτουργία του χειμερινού από το καλοκαιρινό ελαστικό βρίσκεται κυρίως στο ειδικό υλικό επίστρωσής του που δεν παγώνει και παραμένει ελαστικό, παρέχοντας υψηλή πρόσφυση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Επίσης, η ειδική χάραξη του πέλματος περιλαμβάνει μεγάλα αυλάκια και μεγάλο αριθμό από «τριχοειδείς» χαρακιές με σκοπό την αποχέτευση του νερού και του λιωμένου χιονιού χωρίς να μειώνεται η συνολική ακαμψία του ελαστικού.
Πού είναι υποχρεωτικά
Τα χειμερινά ελαστικά ή χιονολάστιχα, είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιούνται στις Σκανδιναβικές χώρες, ενώ σε ό, τι αφορά την υπόλοιπη Ευρώπη και σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία, τα χειμερινά ελαστικά είναι υποχρεωτικά σε δρόμους με ειδική σήμανση. Στη Γερμανία είναι υποχρεωτικά σε περιοχές και δρόμους με χαμηλές θερμοκρασίες και συνθήκες παγετού.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει η πρόβλεψη χρήσης χειμερινών ελαστικών, ενώ σε πολύ μεγάλο βαθμό τα αυτοκίνητα που κινούνται στην Κεντρική Μακεδονία και την Ήπειρο φορούν χειμερινά ελαστικά.
Η επιλογή ενός χειμερινού ελαστικού σε πιο κρύες περιοχές της χώρας μας έχει αρκετά οφέλη, καθώς απαλλάσσει τον οδηγό από την χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων, ενώ παράλληλα έχει μεγαλύτερη ασφάλεια όταν κινείται στους παγωμένους δρόμους. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο από τον Οκτώβριο, που οι συγκεκριμένες περιοχές βιώνουν έντονα τον χειμώνα, να αντικαθιστούν τα καλοκαιρινά ελαστικά και να φορούν τα χειμερινά ελαστικά μέχρι και τον Απρίλιο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ