Lexus RZ 450e: Στην premium πλευρά της ιαπωνικής ηλεκτροκίνησης
Η Lexus εκδοχή για το Toyota bZ4X πραγματοποιεί ακόμα μία teaser εμφάνιση πριν την επίσημη πρεμιέρα της η οποία θα εξασφαλίσει στην ιαπωνική premium φίρμα το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο σχεδιασμένο εξαρχής με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση
Mε ορίζοντα την άνοιξη οπότε και αναμένεται να παρουσιαστεί επισήμως το Lexus RZ 450e δίνει μια ακόμα ευκαιρία… βαθύτερης γνωριμίας του καθώς η ιαπωνική φίρμα έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες εικόνες και λεπτομέρειες για το μοντέλο που θα αποτελέσει το πρώτο της, σχεδιασμένο εξαρχής ως ηλεκτροκίνητο μοντέλο αντίστοιχης τεχνολογίας.
Όπως είναι ήδη γνωστό, αφετηρία για RZ 450e θα αποτελέσει η αρχιτεκτονική e-TNGA η οποία έχει δώσει τα διαπιστευτήρια της μέσω του Toyota bZ4X με το οποίο το εξίσου ηλεκτρικό μοντέλο της Lexus μοιράζεται πολλά κοινά τόσο σε τεχνολογικό όσο και σε σχεδιαστικό επίπεδο.
Παρά τις ομοιότητες, μια παρατήρηση στις εξωτερικές επιφάνειες του ηλεκτρικού Lexus προσδίδει μια πιο ρέουσα προσέγγιση στις φόρμες και στις γραμμές η οποία εξασφαλίζει μια πιο premium εικόνα. Έτσι, το RZ 450e διαθέτει μια πιο clean cut όψη όπου δεσπόζει η κλεψύδρα της φίρμας σε κλειστό μοτίβο, ενώ ξεχωρίζουν επίσης κάποια επιπλέον αεροδυναμικά στοιχεία στο πίσω τμήμα και κυρίως μια «ηπιότερη» προσέγγιση στα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και στους θόλους.
Προς το παρόν η Lexus δεν έχει δώσει «καθαρή» εικόνα από το εσωτερικό του μοντέλου το οποίο, βάσει των όσων έχουν διαρρεύσει, θα υιοθετήσει αντίστοιχη διαμόρφωση με το ομογάλακτο Toyota δίνοντας όμως έμφαση σε πιο premium λεπτομέρειες και προσφέροντας περισσότερες ψηφιακές δυνατότητες.
Αυτό που σίγουρα δεν πρόκειται να αλλάξει σε σχέση με το ηλεκτρικό Toyota είναι ηλεκτρική τεχνολογία καθώς το RZ 450e αναμένεται να διατεθεί με το συνδυασμό δύο ηλεκτρικών μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 218 ίππων και 336 Nm ροπής που εφοδιάζει και το bZ4X.
Το σύνολο θα συμπληρώνει μπαταρία 71,4 kWh αλλά και ευφυές σύστημα τετρακίνησης DIRECT4 το οποίο μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή ροπής ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς αναλόγως τον τρόπο οδήγησης του οδηγού αλλά και τις συνθήκες του οδοστρώματος. Σύμφωνα με την Lexus το συγκεκριμένο σύστημα θα μπορεί να μεταβάλλει τη διαμόρφωση από εμπροσθοκίνητη σε πισωκίνητη και όλα τα ενδιάμεσα στάδια σε κλάσματα δευτερολέπτου.
Ανάμεσα στους τεχνολογικούς νεολογισμούς του ηλεκτρικού Lexus θα συγκαταλέγεται σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire το οποίο καταργεί την μηχανική σύνδεση ανάμεσα σε τιμόνι και τροχούς, στοιχείο που σύμφωνα με τους Ιάπωνες αναμένεται να επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις σε ότι αφορά την απόκριση, βελτιστοποιώντας παράλληλα τα οφέλη από το σύστημα τετρακίνησης DIRECT4 και με αυτόν τον τρόπο προσφέροντας περισσότερη ευελιξία καθώς όπως αναφέρουν οι Ιάπωνες θα είναι εφικτή π.χ. η αναστροφή χωρίς να χρειάζεται πλήρης περιστροφή του τιμονιού.
Υπό αυτό το σκεπτικό, δεν αποκλείεται η Lexus να προσφέρει ως επιλογή και ένα πιο τετραγωνισμένο τιμόνι το οποίο θα προσφέρει μια ευπρόσδεκτη νότα φουτουριστικού design αλλά και ανεμπόδιστη ορατότητα μπροστά.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις