BASIC NEEDS: Μια έκθεση γλυπτικής σε ένα μίνι σούπερ μάρκετ στην Κυψέλη
Δίπλα στο συνηθισμένο προϊοντικό μείγμα που βρίσκει κανείς σε ένα μίνι σούπερ μάρκετ, από γαλακτοκομικά, τρόφιμα ξηρού φορτίου, καθαριστικά προϊόντα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, η Κολυμπίρη παρουσιάζει μια σειρά από νέα κεραμικά έργα με άμεση αναφορά στα αντικείμενα αυτά
Το νέο πρότζεκτ, με τίτλο ‘Basic Needs’, της εικαστικού Μαριλίας Κολυμπίρη διερευνά τη σχέση του ανθρώπου με τον χώρο του, με τα αντικείμενα που τον περιβάλλουν, τις βιοτικές του ανάγκες και τον καταναλωτισμό.
Το ‘Basic Needs’ θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο του 2022 σε έναν από τους πλέον απροσδόκητους χώρους, στο OK! Markets στη Φωκίωνος Νέγρη.
Δίπλα στο συνηθισμένο προϊοντικό μείγμα που βρίσκει κανείς σε ένα μίνι σούπερ μάρκετ, από γαλακτοκομικά, τρόφιμα ξηρού φορτίου, καθαριστικά προϊόντα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, η Κολυμπίρη παρουσιάζει μια σειρά από νέα κεραμικά έργα με άμεση αναφορά στα αντικείμενα αυτά. Προϊόντα όπως όσπρια, σοκολάτες, μπισκότα, ελληνικός καφές αλλά και καθαριστικά πανάκια και σκούπες, τοποθετούνται σε εμφανή σημεία στα ράφια του καταστήματος, μπερδεύονται με τα πραγματικά προϊόντα που απεικονίζουν, και αποκτούν νέες αξίες και ποιοτικούς συμβολισμούς, μετατρέποντας τον επισκέπτη από καταναλωτή σε θεατή.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η πανδημική συνθήκη έβαλε τον άνθρωπο σε μια πρωτόγνωρη μεταβολή της καθημερινής του ζωής. Τα αλλεπάλληλα lockdowns είχαν ως αποτέλεσμα να επαναπροσδιοριστούν οι βασικές αξίες της ζωής του ανθρώπου στη πόλη. Το πρότζεκτ ‘Basic Needs’ εξετάζει μέσα από εκθέματα – αντικείμενα καθημερινής χρήσης, συμβολικής σημασίας και χωρίς ημερομηνία λήξης, τη νέα σχέση που δημιουργείται ανάμεσα στα αντικείμενα και στους καταναλωτές τους, στον κάτοικο ενός σπιτιού και στο σπίτι του, και στους ανθρώπους και τους γείτονες τους.
Για αρκετό καιρό οι χώροι των σουπερ μάρκετ διεύρυναν τη ταυτότητα τους καθώς έγιναν πυλώνες συναντήσεων και διαλόγου για πολλούς πολίτες.
Έτσι, η ζωή των κατοίκων άρχισε να αλλάζει ριζικά. Ο ελεύθερος χρόνος κατανεμήθηκε σε δύο χώρους, στο σπίτι και σε χώρους αγοράς ειδών βασικής ανάγκης. Οι χώροι αυτοί απέκτησαν μια νέα και ενδιαφέρουσα διάσταση, καθώς μετατράπηκαν σε ένα δυναμικό σύμπαν μέσα στο οποίο μπορούσαν να ικανοποιηθούν όχι μόνο οι καταναλωτικές ανάγκες αλλά και η ανάγκη για επικοινωνία και συναναστροφή.
Το πρότζεκτ ‘Basic Needs’ στο OK! Markets θα δώσει την ευκαιρία ανάμεσα στους καταναλωτές, στην εικαστικό και στους υπεύθυνους του καταστήματος να αναπτύξουν νέες σχέσεις αλληλεπίδρασης μέσα από την απρόβλεπτη χρήση του σουπερ μάρκετ ως χώρο τέχνης. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, θα πραγματοποιηθούν δράσεις στη γειτονιά της Φωκίωνος Νέγρη με τη συμμετοχή των κατοίκων της περιοχής, της ομάδας Documatism και του έργου “the AfroGreeks”, καλλιτεχνών και δημοσιογράφων, με στόχο την αποκατάσταση της εγγύτητας σε μια εποχή που οι αποστάσεις – ακόμα – επιβάλλονται.
Βιογραφικό Μαριλίας Κολυμπίρη
Η Μαριλία Κολυμπίρη (γ. 1993) είναι απόφοιτη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας. Ασχολείται με τη ζωγραφική και με τις κατασκευές, συνθέτοντας νέους τόπους στους οποίους καλεί τους θεατές να εισέλθουν, να συσχετιστούν βιωματικά και να αλληλοεπιδράσουν. Η Κολυμπίρη έχει συμμετάσχει σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό ( Presence and pleasures, Ag18 gallery, Vienna 2021 – Tar pits, Alibi gallery, Athens 2020, κ.α)
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη