Convert Group: Αλματώδης Αύξηση 56% στις αγορές από τα ελληνικά Online Super Market το 2021
Οι παραγγελίες αυξήθηκαν 77% ενώ η μέση αξία του ηλεκτρονκού καλαθιού μειώθηκε 5%, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group
Ο κλάδος των Online Super Market συνεχίζει να αναπτύσσεται με αλματώδεις ρυθμούς στην χώρα μας, καθώς το 2021 σημειώθηκε αύξηση 56% στην αξία των online πωλήσεων συγκριτικά με το 2020.
H συνολική αξία των αγορών από τα online Super Market άγγιξε τα €255 εκ. σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Convert Group. Αν υπολογίσει μάλιστα κανείς τον ετήσιο online τζίρο των €45Μ του 2019, μέσα σε μία 2ετία έχει καταγραφεί μια συνολική αύξηση 467% στην αξία του κλάδου των Online Super Market.
Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group.
Οι 7 από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα Online Super Market περιλαμβάνονται στο δείγμα του eRetail Audit, εκπροσωπώντας το 88% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Διαβάστε επίσης: Μεγάλη πτώση στην κατανάλωση τον Ιανουάριο
Η έρευνα αποτυπώνει και το συνεχώς ευμετάβλητο περιβάλλον όσον αφορά στους παίκτες του online Super Market στη χώρα μας. Πέρα από 8 γνωστούς λιανεμπόρους με το μεγάλο φυσικό δίκτυο και την ηλεκτρονική πλατφόρμα efresh.gr, δραστηριοποιούνται πλέον και αρκετοί τοπικοί παίκτες, αλλά κυρίως 8 quick delivery πλατφόρμες που αναπτύσσουν δικά τους logistics hubs εντός πόλεων εμβαδού 200-300 τμ.
Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η παρούσα έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +101% σε προϊόντα για κατοικίδια, +84% σε προϊόντα αρτοποιίας, +76% σε ποτά και αναψυκτικά, +75% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +69% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +68% σε φρέσκα τρόφιμα, +67% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +64% σε συσκευασμένα τρόφιμα και +51% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία ενώ γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 36,9 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78,20 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Περίπου τα 14 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, οι online παραγγελίες συχνά φαίνονται να αποτελούν και συμπληρωματικές της φυσικής επίσκεψης των καταναλωτών στο Super Market, γεγονός που επιβεβαιώνει την πλέον εξοικείωση αλλά και προτίμηση των καταναλωτών προς το online κανάλι. [Πίνακας 5]
Όσον αφορά τα marketing κανάλια, το 39% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2020.
Οι direct επισκέψεις πλέον αποτελούν το κανάλι με την μεγαλύτερη επιρροή στους καταναλωτές για το 2021. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (26%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (17%).
Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021 με το 65% των παραγγελιών στα Online Super Market να διεκπεραιώνεται από εκείνες, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά τις επιρροές του work-from-home trend στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.
- Ολυμπιακός – ΠΑΟΚ 1-3: Πήραν το ντέρμπι οι «ασπρόμαυρες»
- Μήπως οι μονομάχοι ήταν οι celebrities της εποχής; – Νέα ευρήματα ρίχνουν φως
- Καιρός: Υποχωρεί η κακοκαιρία Alexandros, βαθμιαία βελτίωση τις επόμενες ημέρες
- Vestiaire Collective – Μπήκαμε στον ναό του επώνυμου vintage κι εντοπίσαμε ευκαιρίες μέχρι 100 ευρώ
- Λαμία: Γονείς ζητούν τη διακοπή σύμβασης προμήθειας γευμάτων σε μουσικό σχολείο – Τι καταγγέλλουν
- Κυβέρνηση Τραμπ: Μπορεί να τελειώσει σε τρεις μήνες στον πόλεμο στην Ουκρανία;