Ερευνα: Πώς ψωνίζουν οι έλληνες καταναλωτές
Εντυπωσιακά είναι τα ευρήματα για τον τρόπο αντίδρασης του καταναλωτή στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία και την πίεση που ασκεί η ακρίβεια στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς
- «Τραμπ, ζώο, κάτω τα χέρια από τη Διώρυγα» του Παναμά
- Νέα επείγουσα έκκληση του ΟΗΕ για βοήθεια σε νοσοκομεία στη βόρεια Γάζα - Επιδεινώθηκε η κατάσταση
- «Εξωφρενικό επεισόδιο» στο Χριστουγεννιάτικο Χαλάνδρι με πρωταγωνιστή αστυνομικό καταγγέλλει ο δήμαρχος
- Άκρως Ζωδιακό: Τα do’s και don’ts στα ζώδια σήμερα
Επιλέγουν περισσότερα του ενός σουπερμάρκετ για τις αγορές τους. Εχουν αυξήσει τις επισκέψεις τους σε σχέση με παλιότερα ενώ ταυτόχρονα έχουν μειώσει τη μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σουπερμάρκετ στα 47,5 από 60 ευρώ που ήταν πέρυσι, με το μηναίο καλάθι να έχει πλέον διαμορφωθεί στα 255 εύρω, στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας.
Η πανδημική κρίση και τα προβλήματα που προκάλεσε στην καθημερινότητα των ελλήνων καταναλωτών σε συνδυασμό με την ανασφάλεια που υπάρχει, αλλά και οι μεγάλες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα και την ενέργεια είχαν και συνεχίζουν να έχουν σημαντική επίπτωση στον τρόπο που συμπεριφέρονται οι έλληνες καταναλωτές όταν ψωνίζουν στα σουπερμάρκετ.
Πλέον ο προγραμματισμός των αγορών για να φθάσει το διαθέσιμο εισόδημα αποτελεί σημαντικό παράγοντα στις επιλογές, ενώ την επισκεψιμότητα καθορίζουν οι κίνδυνοι που οι καταναλωτές θεωρούν ότι έχει προκαλέσει η πανδημία, οδηγώντας αρκετούς στις ηλεκτρονικές αγορές και άλλους σε σύντομες αλλά συχνότερες επισκέψεις στα καταστήματα.
Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτει η ετήσια έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς που διεξήχθη από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την επιστημονική ευθύνη του διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα και παρουσιάζουν κατ’ αποκλειστικότητα σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο».
Η έρευνα που συντονίζει ο καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας έγινε τηλεφωνικά σε δείγμα 1500 νοικοκυριών με τυχαία δειγματοληψία και με χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και ειδικού λογισμικού. Φέτος έδειξε σημαντικές αλλαγές τόσο αναφορικά με τις επιλογές όσο και με τις προσδοκίες για το 2022 των καταναλωτών σε σχέση με τα οικονομικά, αλλά και τις αγορές τους, ενώ ανέδειξε την πρόθεσή τους για αγορές ελληνικών προϊόντων και ένα καταναλωτικό κίνημα «Made in Greece», καθώς εκτιμούν ότι με τις επιλογές τους μπορούν να στηρίξουν την ελληνική παραγωγή και να βοηθήσουν στη μείωση της ανεργίας, την ίδια ώρα μάλιστα που πιστεύουν ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ποιότητα και ασφάλεια.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις