DS E-Tense Performance Prototype: Γαλλική ηλεκτρική πρωτοπορία
H DS δίνει τις πρώτες συστάσεις για την μετεξέλιξη του σχεδιαστικού της κώδικα μέσω ενός επιβλητικού πρωτοτύπου το οποίο αξιοποιεί τεχνολογία Formula E
H DS έχει ενταχθεί στο αγωνιστικό ρόστερ της Formula E από το 2015 και πλέον μοιράζεται την εμπειρία της από την ηλεκτρική διοργάνωση, μετουσιώνοντας την σε ένα εντυπωσιακό concept car με την ονομασία DS E-Tense Performance Prototype το οποίο αποτελεί την καλύτερη μεταφορά των μηδενικών εκπομπών αγωνιστικών δραστηριοτήτων της γαλλικής φίρμας στην επιβατική «κατηγορία».
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς το E-Tense Performance είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, ενώ το coupe αμάξωμά του κατασκευάζεται εξολοκλήρου από ανθρακόνημα όπως και τα αγωνιστικά στην Formula E. To κινητήριο σύνολο αποτελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία μεταδίδουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 815 ίππους αλλά και 8.000 (!) Nm ροπής.
Οι Γάλλοι δεν έχουν δημοσιοποιήσει στοιχεία επιδόσεων, ωστόσο δεν είναι δύσκολο να υποθέσει κανείς ότι με δεδομένα τα παραπάνω μεγέθη, το εντυπωσιακό concept μπορεί να επιτύχει εύκολα χρόνους αντίστοιχους με τα νέας γενιάς μονοθέσια της Formula E, απαιτώντας λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα για το “sprint” των 0-100 χλμ./ώρα.
Επίσης για όσους θεωρούν το E-Tense Performance Prototype κενό… περιεχομένου, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα υπάρξει μια αντίστοιχη one-off δοκιμαστική έκδοση την οποία θα αναλάβουν να «τρέξουν» οι Jean Eric Vergne και Antonio Felix da Costa.
Eκτός όμως από την εντυπωσιακή εμφάνιση και τις υποσχόμενες επιδόσεις, το E-Tense Performance Prototype αναλαμβάνει να συστήσει και τη νέα γενιά τεχνολογιών σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες και τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας.
Ειδικότερα, εφοδιάζεται με τοποθετημένη χαμηλά και κεντρικά, compact μπαταρία η οποία φιλοξενείται σε κάλυμμα αποτελούμενο από ανθρακόνημα και αλουμίνιο. Παράλληλα, σύμφωνα με τις συστάσεις, οι συστοιχίες επωφελούνται από «καινοτόμο» χημική σύσταση και ψύχονται χάρη σε ένα πρωτοποριακό σύστημα ψύξης.
Αν τα παραπάνω ακούγονται κάπως υπερβατικά και ανέφικτα, να σημειωθεί ότι η DS η οποία έχει ήδη δηλώσει ότι από το 2024 και εφεξής θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, υπόσχεται ότι η παραπάνω τεχνολογία μπαταριών θα μπορούσε να βρει «καταφύγιο» σε εκδόσεις παραγωγής στο μέλλον.
Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας το οποίο σύμφωνα με την φίρμα είναι τόσο ισχυρό που δεν απαιτείται η συνδρομή των παραδοσιακών φρένων. Για την ακρίβεια, το εν λόγω σύστημα έχει τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας έως και 600 kW.
«Πρόκειται για ένα δοκιμαστικό πρωτότυπο το οποίο θα αξιοποιήσουμε για να αξιολογήσουμε την συμπεριφορά διαφόρων συστημάτων και εξαρτήματων υπό το σκεπτικό, σε δεύτερο χρόνο, να κατασκευάσουμε αντίστοιχα. Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία του E-Tense Performance Prototype είναι επίσης να βρούμε λύσεις που θα μειώνουν το κόστος και θα καθιστούν ευκολότερη την κατασκευή αντίστοιχων αυτοκινήτων. Οι επόμενες γενιές των μοντέλων E-Tense θα επωφεληθούν από τις συγκεκριμένες εξελίξεις», σημειώνει ο επικεφαλής της DS Performance, Τhomas Chevaucher.
Εκτός από την τεχνολογία ένα άλλο στοιχείο που δεδομένα θα βρει διέξοδο στις εκδόσεις παραγωγής των μελλοντικών ηλεκτρικών DS είναι η αισθητική του concept η οποία αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά όλα τα νέα μοντέλα της γαλλικής φίρμας.
- Mpox: Καμπανάκι ΠΟΥ για τον ιό – Η κατάσταση δεν έχει πάψει να είναι επείγουσα
- Μέσι: «Θα επιστρέψω κάποια στιγμή στη Βαρκελώνη»
- Πέδρο Πασκάλ – Πολ Μέσκαλ: Οι φωτογραφίες από τα γυρίσματα του «Μονομάχου II» στο Μαρόκο
- Dark web: Πώς καταλήγουν τα δεδομένα μας στο σκοτεινό διαδίκτυο – Πώς θα τα κρατήσουμε μακριά
- Ελβετία: «Εξομολόγηση» στο… avatar του Ιησού με βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης
- Εθνική ομάδα: Με πέντε ώρες καθυστέρηση έφυγε από το Λονδίνο