Έως 65 εκατομμύρια φορτιστές θα χρειαστεί η Ευρώπη μέχρι το 2035
Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση προϋποθέτει και την απαιτούμενη υποδομή η οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οίκου Ernst&Young θα πρέπει να φτάσει από τις περίπου 450.000 σήμερα σε 65 εκατομμύρια
Οι ευρωπαϊκή δρόμοι θα φιλοξενούν έως και 130 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2035 σύμφωνα με κοινή έρευνα που εκπονήθηκε από την Ernst&Young σε συνεργασία με τον τον πανευρωπαϊκό βιομηχανικό σύνδεσμο για την ηλεκτρική ενέργεια, Eurelectric.
Αυτό, σύμφωνα με την ίδια έρευνα προϋποθέτει την αύξηση των φορτιστών σε 65 εκατομμύρια με το 85% εξ αυτών να εγκαθίστανται σε ιδιωτικές κατοικίες.
Σημειώνεται ότι επί του παρόντος στην Ευρώπη κυκλοφορούν περίπου πέντε εκατομμύρια οχήματα με ηλεκτρική τεχνολογία τα οποία εξυπηρετούνται από περίπου 450.000 φορτιστές.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, προκειμένου να κλείσει η ψαλίδα σε φορτιστές που μας χωρίζει από το ηλεκτροκίνητο μέλλον και ανεξαρτήτως των φορτιστών που θα εγκατασταθούν από τους ιδιώτες που θα αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το ευρωπαϊκό δίκτυο θα πρέπει να εμπλουτιστεί με περίπου εννέα εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές.
«Μας πήρε 10 χρόνια για να εγκαταστήσουμε 400.000 φορτιστές. Πλέον θα πρέπει να εγκαθιστούμε 500.000 φορτιστές κάθε χρόνο μέχρι το 2030 και ένα εκατομμύριο τον χρόνο μεταξύ 2030 και 2035», παρατηρεί ο Serge Colle, σύμβουλος της Ernst&Young στον τομέα της ενέργειας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οίκου προκειμένου να πραγματοποιηθεί το παραπάνω σχέδιο θα χρειαστούν επενδύσεις ύψους 54 εκατομμυρίων ευρώ ενώ θα χρειαστούν περίπου 64 εκατομμύρια ευρώ σε ό,τι αφορά το ιδιωτικό σκέλος εγκατάστασης φορτιστών σε οικίες.
«Είναι πολύ πιο λογικό και προσιτό να ξεκινήσουμε να κατασκευάζουμε όσο περισσότερα σημεία φόρτισης μπορούμε τώρα και να έχουμε τη δυνατότητα απόσβεσης παρά να περιμένουμε μέχρι να καταλάβουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας πολύ λίγα», σημειώνει με τη σειρά του ο Kristian Ruby, γενικός γραμματέας της Eurelectric συμπληρώνοντας ότι «δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σταυρώσουμε τα χέρια και να περιμένουμε. Το κάναμε ήδη αυτό για μία δεκαετία.
Εκτός από την αύξηση του αριθμού των φορτιστών, η Eυρώπη θα πρέπει να διαχειριστεί και τις αυξημένες απαιτήσεις σε ενέργεια που αυτοί θα σημάνουν καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η εγκατάσταση φορτιστών σε ένα πολυσύχναστο δρόμο, αναμένεται να αυξάνει τις απαιτήσεις σε ενέργεια έως και κατά 90% σε ώρες αιχμής.
Το ίδιο θα ισχύει και για τις αστικές περιοχές, καθώς για παράδειγμα την ώρα που οι εργαζόμενοι επιστρέφουν σπίτι, η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια όταν εκκινούν τη διαδικασία επαναφόρτισης του οχήματός τους μπορεί να αυξάνει τις απαιτήσεις από το δίκτυο έως και κατά 86%.
Η απάντηση στο δυσεπίλυτο αυτό γρίφο βρίσκεται, κατά τον S. Colle, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες αλλά και στην δημιουργία και εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. Παράλληλα, οι πάροχοι ενέργειας θα μπορούν να προσφέρουν κίνητρα στους οδηγούς που φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους εκτός ωρών αιχμής, ενώ και τα αυτοκίνητα αυτά καθ΄αυτά, θα πρέπει να αξιοποιούν τεχνολογίες V2G επιστρέφοντας μέρος της ενέργειας τους στο δίκτυο όταν απαιτείται.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας τα παραπάνω θα μπορούν να μειώσουν τις αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις που θα φέρει η ηλεκτροκίνηση κατά 20%.
- 37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Ποιες ταινίες και αφιέρωματα θα δούμε μέχρι τις 27/11
- Βορίδης: «Δεν υπάρχουν στρατόπεδα στη ΝΔ, είμαστε ενωμένοι» – Τι είπε για τους «κρυπτόμενους υπουργούς»
- Μαρόκο: Ο διάδοχος του θρόνου υποδέχτηκε στην Καζαμπλάνκα τον πρόεδρο της Κίνας
- Cinema made in Italy / Athens – Όλες οι ταινίες που φέρνουν ιταλικό αέρα στην Αθήνα
- Το… τρολάρισμα του Φορτούνη στον Ροντινέι και η επική απάντηση! (pics)
- Μιλένα Αποστολάκη: Στη συνείδηση του κόσμου το ΠΑΣΟΚ είναι στη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης εδώ και καιρό