Το YouTube έγινε… 17 ετών! Η ιδέα που άλλαξε για πάντα τη μουσική βιομηχανία – Τα πρώτα βίντεο
Ήταν 14 Φεβρουαρίου του 2005...
Σήμερα, 14 Φεβρουαρίου, το Youtube γιορτάζει τα 17 του χρόνια.
O Chad Hurley, πρώην εργαζόμενος της Paypal τράβηξε ένα βίντεο κατά τη διάρκεια ενός δείπνου με την παρέα του και δεν είχε τρόπο να το μοιραστεί.
Έτσι, ο Hurley προσέγγισε δύο συναδέλφους του από την Paypal τον Steve Chen και τον Jawed Karim. Στις 14 Φεβρουαρίου του 2005 οι τρεις τους αγόρασαν το domain «youtube.com».
Πρόκειται για μια κίνηση που θα άλλαζε για πάντα την ιστορία της μουσικής βιομηχανίας.
Η δυνατότητα ανάρτησης βίντεο προστέθηκε στην πλατφόρμα στις 23 Απριλίου της ίδιας χρόνιας. Αυτή ήταν και η ημερομηνία που δημοσιεύτηκε και για πρώτη φορά περιεχόμενο.
Το πρώτο βίντεο
Το πρώτο βίντεο στην ιστορία του Youtube είναι μόλις 19 δευτερολέπτων και αφορά την επίσκεψη του Chad Hurley στον ζωολογικό κήπο του San Diego στην Καλιφόρνια.
Στις 25 Ιουνίου του 2005, η 20η ανάρτηση στην πλατφόρμα ήταν κι αυτή που θα πήγαινε το Youtube στο επόμενο επίπεδο. Ήταν το βίντεο δύο αγοριών που έκαναν lip sync ένα τραγούδι των backstreet boys και αποτέλεσε το πρώτο viral βίντεο ξεπερνώντας τις 6 εκατομμύρια προβολές.
Στα πρώτα τους βήματα, τα γραφεία της εταιρίας βρίσκονταν πάνω από μία πιτσαρία στην Καλιφόρνια. Όπως θα περίμενε κανείς από τους ιδρυτές της πλατφόρμας που άλλαξε τον κόσμο του ίντερνετ με τα βίντεο της, στιγμές από την ίδρυση και τον πρώτο καιρό λειτουργίας της εταιρίας υπάρχουν ανεβασμένες σε… βίντεο στο YouTube.
Την ίδια περίοδο, η πλατφόρμα άρχισε να συγκεντρώνει περισσότερα βλέμματα, ακόμα και από γνωστές εταιρείες.
Αν και την εποχή εκείνη το Youtube δεν είχε καθιερωθεί ακόμα ως πηγή εσόδων για τους δημιουργούς, εταιρεία αθλητικών ειδών ήταν η πρώτη στην ιστορία του που το χρησιμοποίησε ως μέσο διαφήμισης.
Πρωταγωνιστής του βίντεο που ανήρτησε η εταιρεία ήταν ο Ροναλντίνιο που βάραγε σουτάκια και έπαιζε μπάλα φορώντας παπούτσια της εταιρείας.
- Μαρκ Κονσουέλος: Ο πιο hot παρουσιαστής του κόσμου σύμφωνα με το PEOPLE στη νέα καμπάνια του Stuart Weitzman
- Τσουκαλάς: Όποιος ξέρει λίγα οικονομικά καταλαβαίνει ότι η κυβέρνηση αποσκοπεί στη χειραγώγηση με ψέματα
- Μπορέλ: Ο Λίβανος βρίσκεται στο χείλος της κατάρρευσης
- Σακουλάκια νικοτίνης: Δημοφιλή, αλλά επικίνδυνα
- Ηρακλής – Ολυμπιακός 58-74: «Πέρασαν» από το Ιβανώφειο οι «ερυθρόλευκες»
- Ρεύμα: Αρχές Δεκεμβρίου οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την παρέμβαση στις τιμές