Mercedes-AMG EQE 43 & 53: Πολυσύνθετες ηλεκτρικές επιδόσεις
Η γερμανική φίρμα αποκαλύπτει εκδόσεις με την υπογραφή του Affalterbach για την EQE προσθέτοντας ένα νέο συναρπαστικό κεφάλαιο στον κόσμο των ηλεκτρικών επιδόσεων
H Mercedes-Benz συνεχίζει την πληθωρική λογική προσθηκών στην ηλεκτροκίνητη γκάμα των EQ η οποία υποδέχεται τις ισχυρότερες εκδόσεις της EQE με τα διακριτικά 43 και 53 οι οποίες υπόσχονται ισχύ έως και 687 ίππους και αυτονομία από 444 έως 518 χλμ.
Αμφότερες οι εκδόσεις βασίζονται στην ίδια αρχιτεκτονική με την «απλή» EQE (EVA2), ενώ επωφελούνται από σημαντικές αναβαθμίσεις στο πλαίσιο, εκτός φυσικά από την γενναιόδωρη ισχύ που προσφέρουν.
Τα εν λόγω μεγέθη εξασφαλίζουν στην βάρους 2.525 κιλών AMG EQE 43 τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα.
Τους δύο ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν να τροφοδοτούν μπαταρίες 90,6 kWh αξιοποιήσιμης απόδοσης, εξασφαλίζοντας με τη σειρά τους αυτονομία έως και 533 χλμ.
Να σημειωθεί ότι η μπαταρία προσφέρει τη δυνατότητα επαναφόρτισής της με ταχυφορτιστή 170 kW, αναπληρώνοντας την ενέργεια που απαιτείται για διαδρομή 180 χλμ. σε μόλις 15 λεπτά.
Επίσης, όπως συνηθίζεται στο είδος των ηλεκτροκίνητων, η EQE 43 διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση το οποίο προσφέρει τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις οι οποίες μεταβάλλουν τον παρεμβατισμό του συγκεκριμένου συστήματος αναλόγως με τις απαιτήσεις του οδηγού, καθιστώντας εφικτή και την οδήγηση με την χρήση αποκλειστικά του δεξιού πεντάλ.
Η κορυφαία έκδοση AMG EQE 53 εφοδιάζεται εξίσου με δύο μοτέρ ωστόσο αυτά προσφέρουν 626 ή 687 ίππους σε συνδυασμό με το πακέτο AMG Dynamic Plus το οποίο εξασφαλίζει λειτουργία overboost.
Τα πληθωρικά μεγέθη συμπληρώνει η απόδοση ροπής η οποία φτάνει έως και 1.000 Nm με το overboost (950 Nm χωρίς αυτό) δίνοντας τη δυνατότητα στην AMG EQE 53 να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα. Τα μεγέθη συμπληρώνει η μέγιστη ταχύτητα η οποία στην περίπτωση της έκδοσης 53 ανέρχεται σε 220 ή 240 χλμ./ώρα με το πακέτο AMG Dynamic Plus. Σημειώνεται ότι η μέγιστη ταχύτητα της EQE 43 διαμορφώνεται σε 210 χλμ./ώρα.
Οι υψηλότερες επιδόσεις που προσφέρει η EQE 53 έχουν κάποιο αντίκτυπο στην αυτονομία η οποία περιορίζεται σε 518 χλμ. ωστόσο, όπως σημειώνει η γερμανική φίρμα, ετοιμάζει ήδη αυτόματες ΟΤΑ αναβαθμίσεις οι οποίες αποσκοπούν να βελτιώσουν τη διαχείριση ενέργειας των μπαταριών.
Σε ό,τι αφορά την σχεδίαση, οι δύο εκδόσεις ξεχωρίζουν από τη νέας αισθητικής γρίλια η οποία αποτελείται από ένα μαύρο γυαλιστερό πάνελ με κάθετα στοιχεία από χρώμιο, τον ανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα, τα πιο ανάγλυφα κατώτερα πλευρικά τμήματα ενώ την εικόνα συμπληρώνουν ένας διαφορετικός αεροδυναμικός διαχύτης και ένα ευδιάκριτο spoiler. Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα σπορ καθίσματα AMG που επενδύονται από συνθετικό δέρμα και κοσμούνται από κόκκινες λεπτομέρειες. Το μοτίβο μαύρου κόκκινου συνεχίζει και στις επιφάνειες του ταμπλό ενώ η AMG παρέμβαση ολοκληρώνεται από την παρουσία της χορταστικής στεφάνης του τιμονιού.
Φυσικά στο ταμπλό δεσπόζει η εντυπωσιακή Hyperscreen η οποία αποτελείται από τρεις ξεχωριστές οθόνες που καταλαμβάνουν το σύνολο της διαθέσιμης επιφάνειας, φιλοξενώντας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το infotainment και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης για τον συνοδηγό. Εκτός από την τελευταία εκδοχή του λειτουργικού MBUX με ό,τι αυτό συνεπάγεται η επιβλητική Hyperscreen έχει εμπλουτιστεί με γραφικά AMG και νέες ενδείξεις. Οι τελευταίες μπορούν να εμπλουτιστούν ακόμα περισσότερο σε συνδυασμό με AMG Track Pace το οποίο καταγράφει δεδομένα και χρόνους κατά την οδήγηση σε πίστα.
Επιπλέον, προκειμένου οι ηλεκτρικές AMG να απηχούν την αίσθηση των συμβατικών εκδόσεων επιδόσεων της φίρμας, το Affalterbach έχει φροντίσει να εφοδιάσει τις ΕQE 43 και 53 με το AMG Sound Experience, ένα σύστημα αναπαραγωγής τεχνητού ήχου το οποίο φροντίζει να προσφέρει ένα soundtrack ανάλογο των επιδόσεων των δύο μοντέλων. Φυσικά και σε αυτή την περίπτωση οι δυνητικοί αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις διαμορφώσεις ή προαιρετικά ένα ακόμα επιθετικότερο φάσμα ήχων με την επιλογή του AMG Dynamic Plus.
Πέρα από γενναιόδωρη ισχύ και πληθώρα gadgets οι δύο εκδόσεις υπόσχονται οδική συμπεριφορά αντάξια των μέχρι σήμερα γνωστών AMG χάρη σε ένα σοφιστικέ σύστημα διαχείρισης της ροπής το οποίο την κατανέμει, αναλόγως το στυλ οδήγησης, βάσει υπολογισμών που ανέρχονται σε 160/δευτερόλεπτο. Να σημειωθεί ότι με την επιλογή των προγραμμάτων Sport και Sport+ δίνεται προτεραιότητα στον πίσω άξονα. Στο ίδιο σπορ μοτίβο εντάσσεται και η αερανάρτηση η οποία αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού και διαθέτει νέες αντιστρεπτικές ράβδους και ρύθμιση ώστε να ευνοεί την πιο δυναμική οδήγηση. Το ίδιο ισχύει και για τα αμορτισέρ τα οποία είναι ενεργά προσαρμόζοντας την συμπεριφορά τους αναλόγως με τις συνθήκες, την εκάστοτε επιλογή προγράμματος οδήγησης αλλά και την ταχύτητα.
Ικανότερο είναι και το σύστημα πέδησης το οποίο αποτελείται από δισκόφρενα διαμετρήματος χιλιοστών στους μπροστινούς τροχούς σε συνδυασμό με εξαπίστονες δαγκάνες. Παράλληλα παρέχεται και η επιλογή carbon κεραμικών δισκόφρενων 440 χιλιοστών.
- Πολάκης: Πρέπει να προχωρήσουμε ενωμένοι
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ
- «Τρελάθηκε» με τον Ελ Κααμπί ο Μπαρτζώκας – Αποθέωσε τον Μαροκινό (vid)
- Απογοητευμένος ο Ηλιόπουλος: «Το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του»
- Ελ Κααμπί: «Ευχαριστώ τον κόσμο – Είμαστε μια οικογένεια»
- Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Θέλω να συγχαρώ τον Σωκράτη Φάμελλο, θα είμαι δίπλα του, λέει ο Νίκος Φαραντούρης