Jeep Grand Cherokee: H plug-in υβριδική επιστροφή
Το Grand Cherokee επιστρέφει στην Ευρώπη όπου θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο σε plug-in υβριδική έκδοση στο πλαίσιο του σχεδιασμού της φίρμας για πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα έως το 2022
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τα περιβαλλοντικά της διαπιστευτήρια στην Ευρώπη η Jeep επιβεβαίωσε ότι θα διαθέσει το νέο Grand Cherokee σε αποκλειστικά σε plug-in υβριδική διαμόρφωση ενώ στο ίδιο πλαίσιο, σταδιακά σκοπεύει να εξαλείψει από την γκάμα της τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου σε όλα τα μοντέλα Jeep.
Για την ακρίβεια, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Jeep, Christian Meunier «με εξαίρεση την ιταλική, στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών αγορών θα έχουμε μια διαθέτουμε μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα προϊόντων η οποία θα αποτελείται είτε από plug-in υβριδικές είτε από mild hybrid εκδόσεις μοντέλων μας. Στόχος μας είναι να απαλείψουμε τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης και diesel από την γκάμα και αυτό πρόκειται να συμβεί κατά τη διάρκεια του 2022. Θεωρώ ότι πρόκειται για μια ιδιαιτέρως τολμηρή ανακοίνωση η οποία αποτυπώνει την επιτάχυνση του σχεδιασμού εξηλεκτρισμού προς ένα μέλλον απαλλαγμένων από εκπομπές ρύπων».
Επίσης όπως διευκρίνισε ο ίδιος σε ό,τι αφορά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα σχέδια της Jeep, «έως το 2025 θα έχουμε ένα ηλεκτρικό μοντέλο για κάθε κατηγορία SUV. Θεωρούμε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για την Jeep».
Επιστρέφοντας στην νέα, τέταρτη κατά σειρά γενιά του Grand Cherokee, βασίζεται σε μια νέα αρχιτεκτονική και στην έκδοση 4xe αξιοποιεί τον συνδυασμό ενός τετρακύλινδρου κινητήρα 2,0 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που με τη σειρά τους τροφοδοτούνται από μπαταρία 17,3 kWh. To σύνολο συμπληρώνει η παρουσία ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων ενώ η διάταξη του κινητήριου συνόλου φροντίζει να μην αλλοιώνει ούτε στο ελάχιστο τις διάσημες off-road ικανότητες με τις οποίες είναι συνυφασμένη Jeep.
H συνδυαστική ισχύς του συνόλου ανέρχεται σε 381 ίππους και 637 Nm ροπής ενώ η μπαταρία, εξασφαλίζει τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για περίπου 50 χλμ.
Προς το παρόν η Jeep δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για καταναλώσεις καυσίμου ή εκπομπές ρύπων καθώς εκκρεμεί η ευρωπαϊκή πιστοποίηση. Αυτό που όμως έχει ανακοινώσει είναι ότι το νέο Grand Cherokee θα προσφέρει επιλογές ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης, Hybrid, Electric και eSave.
Με την ενεργοποίηση του Hybrid, εμπλέκονται στη διαδικασία τόσο οι ηλεκτροκινητήρες όσο και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με στόχο την ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και εξοικονόμηση καυσίμου.
Στο πρόγραμμα Electric ενεργοποιείται η ηλεκτρική λειτουργία με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να παρεμβαίνει μόνο στην περίπτωση που η ενέργεια της μπαταρίας εξαντληθεί ή αν ο οδηγός εξαντλήσει τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ. Τέλος, το πρόγραμμα eSave εστιάζει στην εξοικονόμηση ενέργειας της μπαταρίας για την μετέπειτα χρήση της ενώ ο οδηγός παράλληλα με το eSave μπορεί να ενεργοποιήσει την λειτουργία Battery Charge η οποία επί της ουσίας αξιοποιεί ένα μέρος της ενέργειας του βενζινοκινητήρα προκειμένου να επαναφορτίσει την μπαταρία εν κινήσει. Το παρών δίνει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση το οποίο συμβάλλει εξίσου στην επαναφόρτιση των μπαταριών, διαθέτοντας επιλογή Max Regen η οποία μεγιστοποιεί τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας.
Με δεδομένο τον off-road προσανατολισμό του μοντέλου η Jeep έχει φροντίσει να ενισχύσει το κάτω μέρος του Grand Cherokee με χαλύβδινες πλάκες πάχους 3,5 εκατοστών, αποτρέποντας ενδεχόμενο πλήγμα των μπαταριών σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Το Grand Cherokee διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης Quadra-Drive II 4×4 το οποίο περιλαμβάνει βοηθητικές σχέσεις για κίνηση σε δύσβατες περιοχές με χαμηλή ταχύτητα καθώς και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Βέβαια οι συγκεκριμένες τεχνολογίες αποτελούν προνόμιο της κορυφαίας έκδοσης Trailhawk ενώ οι υποδεέστερες εξοπλιστικές εκδόσεις αξιοποιούν το απλούστερο σύστημα τετρακίνησης Quadra-Trac.
Aνεξαρτήτως έκδοσης το Grand Cherokee προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικές διαμορφώσεις αναλόγως τις συνθήκες μέσω των επιλογών Auto, Sport, Rock, Snow, Μud/Sand αλλά και το σύστημα Selec-Speed Control για έλεγχο της ταχύτητας ανάβασης/κατάβασης.
Στην περίπτωση της standard αερανάρτησης υπάρχει η δυνατότητα αύξησης της απόστασης από το έδαφος σε ύψος έως και 27,7 εκατοστών ενώ η δυνατότητα του Grand Cherokee 4xe να διασχίζει υδάτινα εμπόδια διαμορφώνεται σε 61,0 εκατοστά.
Σε επίπεδο πρακτικότητας, το Grand Cherokee προσφέρει 567 χώρου αποσκευών, δηλαδή, 72 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αίσθηση που αποπνέει το εσωτερικό με την χρήση ακριβότερων υλικών μεταξύ των οποίων ξύλο, μετάλλο και δέρμα προκειμένου να αναδίνει ένα πιο premium ύφος. Φυσικά, το νέο Grand Cherokee δεν υπολείπεται σε ψηφιακότητα, διαθέτοντας την τελευταία εκδοχή infotainment της Jeep, UConnect 5 ενώ ο αριθμός των οθονών ανέρχεται σε τέσσερις με διαγώνιο 10,0 ιντσών, συμπεριλαμβανομένης οθόνης για τον συνοδηγό.
Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ενσωματώνει λειτουργικά Android Auto και Apple CarPlay, επιδέχεται over-the-air αναβαθμίσεις, διαθέτει hotspot 4G για σύνδεση έως και οκτώ συσκευών.
Στους νεολογισμούς συγκαταλέγονται επίσης επιφάνειες επαγωγικής φόρτισης κινητών καθώς και νέου σχεδιασμού καθίσματα τα οποία υπόσχονται περισσότερη άνεση και προσφέρουν λειτουργίες μασάζ, θέρμανσης και κλιματισμού.
Εμπλουτισμένη είναι και η λίστα εξοπλισμού ασφαλείας η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα εντοπισμού πεζών και ποδηλατών, σύστημα επιτήρησης οπισθοπορείας, ενεργό cruise control, ενεργό σύστημα διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις