Πρόστιμα 220.000 ευρώ σε τρεις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων
Οι παραβάσεις αφορούν σε διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
Πρόστιμα συνολικού ύψους 220.000 ευρώ, σε τρεις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που εμπορεύονται, μεταξύ άλλων, προϊόντα τεχνολογίας, επιβλήθηκαν από τη γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, οι παραβάσεις αφορούν σε διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή και συγκεκριμένα στα εξής:
– Στην παροχή παραπλανητικών πληροφοριών σχετικά με τη διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων που οι εταιρείες πρόβαλαν στον ιστότοπό τους.
– Στη μη έγκαιρη ενημέρωση των καταναλωτών για την έλλειψη της διαθεσιμότητας του προϊόντος, παρόλο που είχε εισπραχθεί το τίμημα.
Επιπλέον, διαπιστώθηκε:
• Πολύ μεγάλη δυσχέρεια επικοινωνίας με τις εταιρείες μέσω τηλεφώνου ή e-mail, προκειμένου οι καταναλωτές να μπορέσουν να ενημερωθούν για την πορεία εκτέλεσης της ηλεκτρονικής παραγγελίας τους και να ασκήσουν τα δικαιώματά τους.
• Μη έγκαιρη επιστροφή του τιμήματος στους καταναλωτές που ακύρωσαν την ηλεκτρονική παραγγελία τους λόγω μη παράδοσης του προϊόντος.
• Μη ακριβής ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησής τους από τις αγορές από απόσταση. Οι εταιρείες ιδίως δεν αναγνώριζαν το δικαίωμα αυτό στην περίπτωση που το προϊόν έχει τεθεί σε λειτουργία έστω και μια φορά ή έχει φθορές στη συσκευασία του, παρά την υποχρέωσή τους να δεχθούν την υπαναχώρηση με επιστροφή, ενδεχομένως, μειωμένου τιμήματος.
• Μη συμμόρφωση των εταιρειών με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη νόμιμη εγγύηση σε περιπτώσεις παράδοσης ελαττωματικών προϊόντων και άρνησή τους ακόμη και να παραλάβουν στα καταστήματά τους τα προς έλεγχο ελαττωματικά προϊόντα.
Υπενθυμίζεται ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταγγέλλουν φαινόμενα παραβάσεων της καταναλωτικής νομοθεσίας στη γραμμή καταναλωτή 1520 που λειτουργεί στη γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις