Lockdown: Πώς τα περιοριστικά μέτρα μπορεί να έπνιξαν την Κίνα σε πλημμύρες
Η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης προκάλεσε αλυσιδωτές αντιδράσεις στην ατμόσφαιρα.
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 115 επιβάτες - Επέστρεψε στον Πειραιά
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
Οι ασυνήθιστες πλημμύρες που σκότωσαν εκατοντάδες άτομα στην Κίνα στη μέση του περυσινού καλοκαιριού οφείλονταν εν μέρει στην παύση της βιομηχανικής δραστηριότητας λόγω πανδημίας, εκτιμά σινο-αμερικανική μελέτη.
Το κλείσιμο ρυπογόνων εργοστασίων περιόρισε τις εκπομπές αερολυμάτων, τα οποία επηρεάζουν το σχηματισμό νεφών, την απορρόφηση θερμότητας από το έδαφος και τελικά την ατμοσφαιρική κυκλοφορία, αναφέρουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση Nature Climate Change.
Τα αερολύματα, μέρος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, είναι αιωρούμενα στερεά αιωρούμενα σωματίδια, όπως για παράδειγμα η αιθάλη που απελευθερώνεται κατά την καύση ορυκτού άνθρακα.
Πολλά από τα σωματίδια αυτά είναι αδιαφανή και μπορούν να μειώσουν τη θερμοκρασία του εδάφους ανακλώντας την ηλιακή ακτινοβολία πίσω στο διάστημα. Επιπλέον, μπορούν να λειτουργήσουν ως πυρήνες συμπύκνωσης της υγρασίας στην ατμόσφαιρα και ενθαρρύνουν έτσι τον σχηματισμό νεφών.
Μέσω αυτών των επιδράσεων, λένε οι ερευνητές, τα αερολύματα σταθεροποιούν την κατώτερη ατμόσφαιρα και αναστέλλουν τα ρεύματα μεταφοράς θερμότητας.
Τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, οι καλοκαιρινές βροχοπτώσεις στην κεντρική και ανατολική Κίνα έχουν μειωθεί σημαντικά, μεταβολή που έχει αποδοθεί στην αύξηση των αερολυμάτων.
Διαβάστε επίσης: Πώς η εξόρυξη bitcoin φουντώνει την κλιματική αλλαγή
Η απότομη μείωση των εκπομπών αερολυμάτων και αερίων του θερμοκηπίου οδήγησε στην αντιστροφή της κατάστασης το καλοκαίρι του 2020, υποστηρίζει η διεθνής ερευνητική ομάδα.
Υπολογίζει ότι η μείωση των εκπομπών ευθύνεται για το ένα τρίτο ακραίας περυσινής βροχόπτωσης στη λεκάνη του ποταμού Γιανγκτσέ, η οποία ξεπέρασε κατά 79% το μέσο ύψος βροχόπτωσης των τελευταίων 40 ετών για το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου.
Η αλυσίδα των γεγονότων ήταν περίπλοκη: «Υπήρχε θέρμανση πάνω από την ξηρά λόγω της μείωσης των αερολυμάτων αλλά και ψύξη πάνω από τον ωκεανό λόγω της μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου, κάτι που μεγέθυνε τη διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα σε θάλασσα και ξηρά το καλοκαίρι» εξήγησε στο BBC ο Γιανγκ Γιανγκ, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Νανζίνγκ στην Κίνα και επικεφαλής της μελέτης.
«Με τη σειρά του, αυτό ανέβασε την ατμοσφαιρική πίεση στο επίπεδο της θάλασσας πάνω από τη θάλασσα της Νότιας Κίνας και των Φιλιππίνων και ισχυροποίησε τους ανέμους που έφερναν υγρό αέρα στην ανατολική Κίνα».
Ο καθηγητής τόνισε ωστόσο πως οι διεθνείς προσπάθειες μείωσης των αερολυμάτων δεν θα οδηγήσουν σε παρόμοια ακραία καιρικά φαινόμενα.
Οι απότομες μεταβολές του κλιματικού συστήματος λόγω της πανδημίας, είπε, «είναι πολύ διαφορετικές απ0ό αλλαγές που εκδηλώνονται ως αντίδραση στη συνεχή αλλά σταδιακή μείωση των εκπομπών» διαβεβαίωσε.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις