Σπαράγγια: Οι πρώτες παρτίδες έφτασαν στην αγορά του Μονάχου
Τα ελληνικά σπαράγγια έχουν βέλτιστη σχέση τιμής-απόδοσης
- Για αυτό τον λόγο η βασίλισσα Ελισάβετ αντιπαθούσε τον Ντόναλντ Τραμπ
- Η δυσαρέσκεια εργαζομένων χτυπάει κόκκινο, πιθανότητα μαζικών παραιτήσεων
- Τι φταίει και δεν φτάνει ο προϋπολογισμός για φάρμακα στα νοσοκομεία
- Οι παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές στη φέτα - «Είναι πλέον αδικαιολόγητες» λένε οι παραγωγοί
Τα πρώτα ελληνικά σπαράγγια της φετινής σεζόν κατέφθασαν στη χονδρική αγορά του Μονάχου από την πρώτη σε παραγωγική περιοχή την Πέλλα, ενώ από τη δεύτερη μεγάλη περιοχή καλλιέργειας, την Καβάλα, η συγκομιδή έχει μείνει πίσω λόγω του κρύου και υγρού καιρού.
«Αυτή τη στιγμή πρόκειται για τις πρώτες παρτίδες από ελληνική καλλιέργεια», επισημαίνει στο κλαδικό freshplaza, o κ. Θίο Χατζηβασιλειάδης, εξειδικευμένος εισαγωγέας και διευθύνων σύμβουλος της Hans Kuffer Ltd, με έδρα τη χονδρική αγορά του Μονάχου. «Το πώς θα εξελιχθεί η αγορά όσον αφορά την τιμή είναι δύσκολο να εκτιμηθεί αυτή τη στιγμή», τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι η εικόνα θα ξεκαθαρίσει τις επόμενες εβδομάδες.
Να σημειωθεί, ότι εντός δύο ημερών από τη συγκομιδή, τα ελληνικά λαχανικά φτάνουν στο Μόναχο, από όπου παραδίδονται στον πελάτη την ίδια μέρα.
Επιπλέον, ο Χατζηβασιλειάδης είναι αρκετά σίγουρος για την επερχόμενη καμπάνια: «Η Ιταλία είναι ήδη παρούσα στην αγορά με τις πρώτες παρτίδες και επεκτείνει το μερίδιο αγοράς της κάθε χρόνο. Όμως εξακολουθώ να μην βλέπω καμία απειλή για τα ελληνικά σπαράγγια επειδή, σε αντίθεση με την Ελλάδα, ένα σημαντικό μέρος των ιταλικών σπαραγγιών διατίθεται στην εγχώρια αγορά. Οι Έλληνες παραγωγοί εξακολουθούν να είναι κυρίως αφοσιωμένοι στις εξαγωγές, αν και οι καταναλωτές εκεί πλέον γνωρίζουν σιγά σιγά το ευγενές λαχανικό».
Λόγω του κυρίως ήπιου χειμώνα, δεν μπορεί να αποκλειστεί και η πρόωρη έναρξη της σεζόν στα εγχώρια, γερμανικά σπαράγγια, εκτιμά ο κ. Χατζηβασιλειάδης. «Αυτό είναι μάλλον συμφέρον για εμάς, ειδικά επειδή τα ελληνικά σπαράγγια έχουν βέλτιστη σχέση τιμής-απόδοσης και είναι έως και 20% κάτω από τα γερμανικά σπαράγγια σε πωλήσεις, ανάλογα με την ποιότητα και το διαμέτρημα. Ειδικά τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, η κατανάλωση ελληνικών προϊόντων έχει αυξηθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια, κάτι που με τη σειρά του οφείλεται στη βελτιωμένη ποιότητα των σπαραγγιών», σημειώνει.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις