Nissan Juke Hybrid: Στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης
Με το βλέμμα στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, η ιαπωνική φίρμα προσθέτει στην γκάμα του μικρότερου crossover της μια νέα, υβριδική έκδοση η οποία αυξάνει την αποδοτικότητα του Juke κατά 40%
Η Nissan υπήρξε πρωτοπόρος σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση έχοντας στο βιογραφικό της τον τίτλο της πρώτης mainstream αυτοκινητοβιομηχανίας που έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στο είδος, κατασκευάζοντας το πρώτο Leaf πριν 12 χρόνια.
Fast forward στο… σήμερα, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Ariya έχει ήδη ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στη γηραιά ήπειρο ενώ ήδη προετοιμάζεται ο πλήρης εξηλεκτρισμός του Micra που εξελίσσεται ταυτόχρονα με το νέο Renault 5.
Ταυτόχρονα με τα αμιγώς ηλεκτρικά της σχέδια, η Nissan έχει ανακοινώσει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της στην Ευρώπη ήδη από την επόμενη χρονιά, με φόντο και τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025.
Το Juke Hybrid αξιοποιεί τη συνέργεια της Nissan με τη Renault χρησιμοποιώντας το συνδυασμό του κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ 49 ίππων, προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 143 ίππων, μέγεθος αυξημένο κατά 25% σε σχέση με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση του ιαπωνικού crossover.
To σύνολο συμπληρώνει μια υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη με δεδομένη την παρουσία του HSG (High Voltage Starter Generator) ενός συστήματος που αναλαμβάνει τον ρόλο μίζας/γεννήτριας και διασφαλίζει ότι το Juke εκκινεί πάντα με ηλεκτρική ενέργεια. Σύμφωνα με τη Nissan, το πλήρως αυτοματοποιημένο κιβώτιο διαθέτει ουσιαστικά τέσσερις σχέσεις για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα με τον συγχρονισμό των σχέσεων να πραγματοποιείται από τα ηλεκτρικά μοτέρ.
Ανεξαρτήτως των τεχνολογικών διατυπώσεων οι κρίσιμες παράμετροι της συγκεκριμένης έκδοσης, δηλαδή η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε 5,2 λίτρα/100 χλμ, και σε 118 γρ./χλμ.
Επίσης εκτός από την de facto ηλεκτρική εκκίνηση, το Juke μέσω της επιλογής του προγράμματος οδήγησης EV μπορεί να κινηθεί αξιοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια όταν το επιθυμεί ο οδηγός. Το παζλ το προγραμμάτων οδήγησης συμπληρώνουν οι επιλογές Eco, Normal και Sport που μεταβάλλουν μια σειρά παραμέτρων μεταξύ των οποίων την απόκριση του κινητήριου συνόλου, το βάρος του συστήματος διεύθυνσης ή ακόμα και τις ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού.
Το Juke Hybrid διαθέτει και ρυθμιζόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση με την ενεργοποίηση του e-Pedal το οποίο μεγιστοποιεί τον παρεμβατισμό του συγκεκριμένου συστήματος.
Πλην των εσωτερικών αλλαγών, το Juke Hybrid διαθέτει και μια πιο αεροδυναμική σχεδίαση χάρη σε στοχευμένες παρεμβάσεις που παίζουν το δικό τους ρόλο στην ενίσχυση της αποδοτικότητας της συγκεκριμένης έκδοσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η νέα γρίλια η οποία εκτός από το νέο σχεδιασμό προκειμένου να εξυπηρετεί τις ανάγκες ψύξης του υβριδικού συνόλου διαθέτει ενεργά στοιχεία τα οποία όταν δεν απαιτείται η συνδρομή της, κλείνουν μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση.
Στο εσωτερικό, έχουν προστεθεί καινούριες ενδείξεις στο infotainment των επτά ιντσών που ενημερώνουν τον οδηγό για τις διαδρομές της ενέργειας αλλά και για την απόδοση του συστήματος ανάκτησης.
Εκτός από τα παραπάνω, η υβριδική τεχνολογία έχει μειώσει τον χώρο αποσκευών σε σχέση με την έκδοση βενζίνης του Juke κατά 68 στα 354 λίτρα. Παρ΄όλα αυτά όπως σημειώνει η Nissan o διαθέσιμος χώρος για τους επιβαίνοντες του πίσω καθίσματος μένει απαράλλακτος εξασφαλίζοντας 53,3 εκατοστά κατά πλάτος για τα κάτω άκρα τους.
- Nemo: «Άρωμα» Eurovision στη σκηνή του MadWalk – και μια έκπληξη
- Δύο κινήσεις που πάνε κόντρα στην εποχική κατάθλιψη
- Δίδυμες πήγαν να κάνουν το «κόλπο γκρόσο» στη δουλειά, τις πήραν χαμπάρι και έγιναν viral
- Για αυτό τον λόγο η βασίλισσα Ελισάβετ αντιπαθούσε τον Ντόναλντ Τραμπ
- Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια των millenials που δεν κάνουν παιδιά
- Τι φταίει και δεν φτάνει ο προϋπολογισμός για φάρμακα στα νοσοκομεία