Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
«Ραντεβού με τον γιατρό με τέσσερα κλικ»

«Ραντεβού με τον γιατρό με τέσσερα κλικ»

Με πρότυπο το emvolio.gov.gr η πλήρης αναβάθμιση του Συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, αποκαλύπτει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Σε πλήρη αναβάθμιση της υπάρχουσας πλατφόρμας για τα ραντεβού στο Σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας προχωρεί το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. «Πολύ σύντομα, πανεύκολα και με μόλις τέσσερα «κλικ», ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει ραντεβού στη δομή ή τον γιατρό που επιθυμεί, όπως ακριβώς γίνεται και με το εμβόλιο, ενώ στόχος μας είναι αυτό να επεκταθεί σε όλον τον χώρο της Υγείας» αποκαλύπτει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης. Αυτό, όπως εξηγεί, θα γίνει αξιοποιώντας την εμπειρία των πολιτών και την εξοικείωσή τους με το κλείσιμο των ραντεβού για εμβολιασμό και σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας.

Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων από την ενεργοποίηση της ψηφιακής πύλης του Δημοσίου, gov.gr, ο ίδιος επισημαίνει ότι χάρη στηνψηφιοποίηση το 2021 έγιναν ηλεκτρονικά 567.000.000 συναλλαγές!Ο αριθμός αυτός δείχνει ότι το 2021 κάθε ενήλικος πολίτης απέφυγε την αναμονή σε περισσότερες από 60 ουρές σε γκισέ δημοσίων υπηρεσιών! Η ψηφιοποίηση του Δημοσίου συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, ενώ οιαλληλεπιδράσεις του πολίτη με τις υπηρεσίες του φέρνουν έναν«Μίτο» κανόνων και διαδικασιών, ο οποίος, σύμφωνα με τον Κυριάκο Πιερρακάκη, θα ξεμπλέξει οριστικά το κουβάρι της γραφειοκρατίας.

Συμπληρώνονται ήδη δύο χρόνια από την ενεργοποίηση του gov.gr. Πώς αποτιμάτε τη λειτουργία του;

Πράγματι, τοgov.gr αποτελεί εμβληματικό έργο για το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σε αυτό, συγκεντρώσαμε τις υπάρχουσες έως τον Μάρτιο του 2020 ψηφιακές υπηρεσίες του ελληνικού Δημοσίου, προσθέσαμε τις δύο πιο συχνές – την εξουσιοδότηση και την υπεύθυνη δήλωση – και συνεχώς εμπλουτίζουμε την πλατφόρμα με νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Ξεκινήσαμε με 501 και σήμερα που μιλάμε έχουμε φτάσει στις 1.341. Αρα, μιλάμε για περίπου οκτώ ψηφιακές υπηρεσίες που προστίθενται κάθε εβδομάδα. Πολλές από τις 501 υπηρεσίες με τις οποίες ξεκινήσαμε δεν τις γνώριζαν οι πολίτες. Σήμερα είναι μεγάλη η εξοικείωση και πολύ σημαντικός ο αριθμός των πολιτών οι οποίοι πριν απευθυνθούν σε δημόσια υπηρεσία ελέγχουν εάν η διαδικασία που θέλουν να διεκπεραιώσουν γίνεται ψηφιακά και σε πάρα πολλές περιπτώσεις εκπλήσσονται θετικά.

Τοgov.gr αποτελούσε μέρος των προεκλογικών σας δεσμεύσεων. Μετέβαλε η πανδημία τη φιλοσοφία και τις προτεραιότητές σας;

Από την αρχή, η φιλοσοφία μας είχε τον πολίτη στο επίκεντρο. Πώς, δηλαδή, θα δημιουργήσουμε υπηρεσίες λειτουργικές, σχεδιασμένες απλά, με στόχο την ευκολότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του. Οταν ξέσπασε η πανδημία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελούσε μια μεγάλη εκκρεμότητα για την Ελλάδα. Αυτή η εκκρεμότητα μετατράπηκε σε αναγκαιότητα: Το διακύβευμα δεν ήταν πλέον η διευκόλυνση των πολιτών, αλλά η προστασία τους και ο περιορισμός της διασποράς. Ο κορωνοϊός, λοιπόν, δεν ανέτρεψε τον σχεδιασμό μας, αλλά λειτούργησε ως επιταχυντής του κι αυτό αποτιμάται αριθμητικά καθώς τα τελευταία χρόνια παρακολουθούμε μια εντυπωσιακή εκθετική αύξηση στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών. Το 2018 είχαν καταγραφεί 8.800.000 ψηφιακές συναλλαγές, το 2019 ο αριθμός έφτασε στα 34.000.000, το 2020 στα 94.000.000 και το 2021 στα 567.000.000. Για να το μεταφράσουμε σε χρόνο που κερδήθηκε, ο αριθμός αυτός δείχνει ότι το 2021 κάθε ενήλικος συμπολίτης μας γλίτωσε κατά μέσο όρο περισσότερες από 60 ουρές σε γκισέ δημοσίων υπηρεσιών. Βλέπουμε, λοιπόν, ότι η Ελλάδα κινείται με ταχύτητα σε έναν τομέα όπου μέχρι πρότινος υστερούσε. Και σε αυτή την πρόοδο τοgov.gr έχει διαδραματίσει κομβικό ρόλο.

Αν έπρεπε να ξεχωρίσετε μία υπηρεσία, ποια θα ήταν αυτή;

Σίγουρα τοemvolio.gov.gr: Στην αυγή του 2021 όλες οι χώρες βρέθηκαν μπροστά στην πιο περίπλοκη άσκηση εφοδιαστικής αλυσίδας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μπροστά σε αυτή την πρόκληση, η Ελλάδα σχεδίασε και υλοποίησε ένα σύστημα αμιγώς ψηφιακό, από τις προμήθειες των εμβολίων και τη λειτουργία των εμβολιαστικών κέντρων, έως το κλείσιμο των ραντεβού μέχρι και την έκδοση των πιστοποιητικών. Ενα σύστημα φιλικό προς τον πολίτη, που, αξιοποιώντας τα φαρμακεία και τα ΚΕΠ ως εναλλακτικά φυσικά σημεία επαφής, λειτούργησε χωρίς σοβαρές αρρυθμίες ήδη από την πρώτη ημέρα που ενεργοποιήθηκε. Το σύστημα του εμβολιασμού έχει γίνει σημείο αναφοράς διεθνώς, ενώ το ψηφιακό πιστοποιητικό έχει «ελληνικό χρώμα». Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν ο πρώτος που είχε αναφερθεί στην ανάγκη του κοινού ευρωπαϊκού πιστοποιητικού που εν τέλει υιοθετήθηκε, και όλοι βλέπουμε πόσο έχει διευκολύνει τη ζωή μας.

Ποιος είναι ο ρόλος της απλούστευσης των διαδικασιών στον σχεδιασμό σας; Πώς θα αποφευχθεί η ψηφιοποίηση της γραφειοκρατίας;

Για εμάς η μείωση της γραφειοκρατίας αποτελεί μια κομβική, όσο και διαρκή διαδικασία. Εχουμε ήδη σημειώσει πρόοδο και αναμένεται με τη χρήση των εργαλείων χρηματοδότησης των μεγάλων ψηφιακών έργων που υλοποιούμε να σημειώσουμε πολύ καλύτερες επιδόσεις και ο πολίτης να βιώσει μια πολύ πιο εύκολη καθημερινότητα στις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Με τοgov.gr, το κράτος αποκτά ενιαίο πρόσωπο προς τον πολίτη.

Το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών ολοκληρώνεται;

Εχουμε ήδη προχωρήσει στην υλοποίηση του Εθνικού Μητρώου Διαδικασιών, στο οποίο καταγράφονται πλέον όλες οι αλληλεπιδράσεις του πολίτη με το Δημόσιο και τα βήματα για κάθε διαδικασία. Είναι δύσκολο για μια χώρα να μετρήσει όλες τις διαδικασίες της, ωστόσο σημειώνουμε πρόοδο σε αυτήν την καταγραφή. Εχουν ήδη καταγραφεί περισσότερες από 1.355 διαδικασίες, ενώ άλλες περίπου 3.000 βρίσκονται σε φάση επεξεργασίας. Συμβολικά, έχουμε ονομάσει το Μητρώο «Μίτος», καθώς είναι μια μεταρρυθμιστική παρέμβαση που θα ξεμπλέξει το κουβάρι της γραφειοκρατίας.

Στο πλαίσιο αυτό, τι να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον;

Με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας, επεκτείνουμε και εμπλουτίζουμε υπηρεσίες που έχουμε ήδη ξεκινήσει να υλοποιούμε, όπως οι διαδικασίες γύρω από την οδήγηση. Σύντομα, θα είναι έτοιμο το «car wallet», στο οποίο ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να κρατά στο κινητό του τηλέφωνο την άδεια οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και το δελτίο ΚΤΕΟ, ενώ υλοποιείται η ψηφιοποίηση και άλλων διαδικασιών, όπως η μεταβίβαση της άδειας κυκλοφορίας και το point system για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Must in

Παναθηναϊκός: Επιτυχημένη η χειρουργική επέμβαση του Λεσόρ

Η ανακοίνωση της ΚΑΕ Παναθηναϊκός για την επιτυχημένη εγχείρηση του Ματίας Λεσόρ μετά τον χθεσινό σοκαριστικό τραυματισμό του.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο