Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Πόλεμος στην Ουκρανία: Πιλότοι του διάσημου A-10 εξηγούν γιατί η επίθεση στο ρωσικό κομβόι θα ήταν μια πολύ επικίνδυνη αποστολή

Πόλεμος στην Ουκρανία: Πιλότοι του διάσημου A-10 εξηγούν γιατί η επίθεση στο ρωσικό κομβόι θα ήταν μια πολύ επικίνδυνη αποστολή

Μπούμερανγκ για το Κίεβο θα μπορούσε να αποτελέσει μία αεροπορική επίθεση στη ρωσική αυτοκινητοπομπή, μήκους 40 χιλιομέτρων, που είναι ακινητοποιημένη έξω από το Κίεβο.

Σε κάθε πόλεμο, κάποιες εικόνες γίνονται εμβληματικές. Μέχρι στιγμής στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι δορυφορικές φωτογραφίες MAXAR από ρωσικά οχήματα που παρατάσσονται για «40 μίλια» κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων PO2, T1019 και T1011 βόρεια του αεροδρομίου Hostomel, έξω από την ουκρανική πρωτεύουσα του Κιέβου, έχουν γίνει πρωτοσέλιδα σε όλο τον κόσμο.

Οι φωτογραφίες των φραγμένων αυτοκινητόδρομων από τις ρωσικές δυνάμεις εισβολής ώθησαν τους «ειδικούς του καναπέ» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να δημοσιεύσουν μιμίδια του αεροσκάφους A-10 Warthog, με το σήμα «BRRRRRRT!» χαραγμένο πάνω τους, γράφει το Insider.

Οι «ειδικοί» του Facebook προτείνουν ότι μερικά A-10 θα μπορούσαν απλώς να χρησιμοποιήσουν τα πυροβόλα GAU-8 των 30 mm και τους πυραύλους AGM-65 Maverick, για να αποδεκατίσουν την αυτοκινητοπομπή των ρωσικών οχημάτων.

Σύμφωνα με τους σημερινούς πιλότους του A-10, όμως, υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα: «Δεν είναι τόσο εύκολο», είπε ένας πιλότος της Εθνικής Φρουράς του Α-10C Thunderbolt II στο TheAviationist.com.

Και εξήγησε: «Πρέπει να είναι ένα αρκετά εύκολο περιβάλλο για να μπούμε και να επιτεθούμε. Αυτό δεν συμβαίνει πολύ πια». Ακόμη και πριν οι Ρώσοι περάσουν τα σύνορα με την Ουκρανία, ο αμυντικός και αεροδιαστημικός αναλυτής, Ντέιβιντ Αξ, έγραψε στο περιοδικό Forbes ότι «εάν η Ρωσία εισβάλει στην Ουκρανία, οι αεροπορικές της άμυνες πρώτης γραμμής θα είναι οι πιο επικίνδυνες στον κόσμο».

Ο Αξ συνέχισε, τονίζοντας στο άρθρο του στις 10 Ιανουαρίου 2022, «εάν ο ρωσικός στρατός εισέλθει στην Ουκρανία, θα έρθουν πολλά επιπλέον οχήματα MANPADS και SAM. Σε συνδυασμό με SAM μεγαλύτερης εμβέλειας στη ρωσική πλευρά εντός των ουκρανικών συνόρων, αυτό θα μπορούσε να αναγκάσει τον ουκρανικό στρατό στο Ντονμπάς να πολεμήσει, χωρίς το όφελος οποιασδήποτε αεροπορικής υποστήριξης».

Παρόλο που οι πρόσφατες αναβαθμίσεις στο A-10C Thunderbolt II έχουν βελτιώσει τις δυνατότητες στόχευσης και επικοινωνίας του, το A-10 κατασκευάστηκε για να πολεμήσει έναν πολύ διαφορετικό πόλεμο από αυτόν που βλέπουμε τώρα στην Ουκρανία.

Και αυτό, γιατί το αεροσκάφος A-10 σχεδιάστηκε αρχικά για να αντισταθμίσει μια τεράστια ανισορροπία στον αριθμό των αρμάτων μάχης μεταξύ των χωρών του Συμφώνου της Βαρσοβίας, που υποστηρίζεται από τη Σοβιετική Ένωση, και της συμμαχίας του ΝΑΤΟ.

Στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου, το A-10 είχε σκοπό να μετριάσει αυτή την ανισορροπία, παρέχοντας ένα ειδικό τεθωρακισμένο μέσο, που θα μπορούσε να εξουδετερώσει σοβιετικά άρματα μάχης.

Αν και το A-10 ήταν εξοπλισμένο με τιτάνιο γύρω από το πιλοτήριό του, οι προοπτικές επιβίωσής του ακόμη και στη σοβιετική εποχή της αεράμυνας ήταν φτωχές, λόγω της συγκέντρωσης αποτελεσματικών, υψηλής κινητικότητας αντιαεροπορικών οπλικών συστημάτων, που τελειοποιήθηκαν από Ρώσους προμηθευτές και δοκιμάστηκαν σε διάφορους πολέμους.

Παράλληλα, όλο αυτό το διάστημα, οι Ρώσοι τελειοποιούν την ικανότητά τους να καταρρίπτουν δυτικά αεροσκάφη σε ασκήσεις στη Ρωσία και σε πεδία μάχης του πραγματικού κόσμου, από την Κούβα μέχρι την Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ινδο-Κίνα και την Αρκτική.

Έτσι, αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο, ενώ όλοι αγαπάμε το A-10 Thunderbolt II, είναι καλύτερα να αξιοποιηθεί στον ασύμμετρο παγκόσμιο πόλεμο κατά της τρομοκρατίας, παρά στον πόλεμο στην Ουκρανία.

Must in

Πιάνουν δουλειά τα τρυπάνια της ExxonMobil στα ανοιχτά της Κύπρου

«Εντοπίσαμε αρκετά μεγάλες προοπτικές και το επόμενο στάδιο είναι να φέρουμε ένα γεωτρύπανο και να τις ελέγξουμε» δηλώνει στέλεχος της ExxonMobil, προαναγγέλοντας γεωτρήσεις στα ανοιχτά της Κύπρου.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024