The Economist: Η περίεργη υπόθεση της άφαντης ρωσικής αεροπορίας
Οι ειδικοί περίμεναν ότι οι εισβολείς θα χρησιμοποιούσαν τα αεροπλάνα τους για να προσβάλουν κατά βούληση τις δυνάμεις της Ουκρανίας.
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Περισσότερα από 60 νέα αεροσκάφη θα παραδοθούν στη ρωσική αεροπορία μέχρι το τέλος του έτους, καυχιόταν ο αντιστράτηγος Σεργκέι Ντρόνοφ, αναπληρωτής διοικητής της, το περασμένο καλοκαίρι. Αυτά θα περιλάμβαναν μαχητικά αεροσκάφη Su-30, Su-35 και Su-57 και βομβαρδιστικά Su-34 — πιο προηγμένα από οτιδήποτε έχει να προσφέρει η υπόλοιπη Ευρώπη. Όλα είχαν «δοκιμαστεί σε συνθήκες μάχης» στη Συρία, διαβεβαίωσε τους απαιτητικούς αναγνώστες της Krasnaya Zvezda, της επίσημης εφημερίδας του ρωσικού υπουργείου Άμυνας.
Δισεκατομμύρια δολάρια έχουν ξοδευτεί για τα πολεμικά αεροσκάφη της Ρωσίας την τελευταία δεκαετία. Μεταξύ 2009 και 2020 η αεροπορία απέκτησε περίπου 440 νέα αεροσκάφη, καθώς και χιλιάδες drones. Στην αρχή του πολέμου, θεωρήθηκε ευρέως από αμυντικούς αναλυτές και αξιωματούχους ότι η Ρωσία θα κατέστρεφε γρήγορα την αεροπορική δύναμη του εχθρού της και θα πετούσε ανενόχλητη πάνω από τη χώρα, χρησιμοποιώντας την αεροπορική της υπεροχή για να προσβάλει τις ουκρανικές δυνάμεις κατά βούληση.
«Ελάχιστο ρόλο»
Ωστόσο, κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες μαχών, η ρωσική αεροπορία έπαιξε ελάχιστο ρόλο. Η αεροπορική δραστηριότητα είναι δύσκολο να παρακολουθηθεί και οι ρωσικές αεροπορικές επιδρομές μπορεί να έχουν αυξηθεί τόσο σε αριθμό όσο και σε πολυπλοκότητα τις τελευταίες ημέρες. Είναι σαφές, ωστόσο, ότι η ρωσική αεροπορία δεν έχει διαθέσει πλήρως τις δυνατότητές της. «Τα γρήγορα αεριωθούμενα έχουν πραγματοποιήσει μόνο περιορισμένες εξόδους στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας, κατά μόνας ή σε ζευγάρια, πάντα σε χαμηλά υψόμετρα και κυρίως τη νύχτα», σημειώνει ο Τζάστιν Μπρονκ από τη δεξαμενή σκέψης Royal United Services Institute, στο Λονδίνο.
Όταν άρχισαν οι εχθροπραξίες, η Ρωσία εξαπέλυσε ομοβροντία επιθέσεων με πυραύλους κρουζ και βαλλιστικούς πυραύλους προς τις αεροπορικές βάσεις της Ουκρανίας σε μια προσπάθεια να καθηλώσει τα αεροπλάνα και τα συστήματα αεράμυνας της και να καταστρέψει τα ραντάρ και τους αντιαεροπορικούς πυραύλους της. Αυτή η προσπάθεια απέτυχε. Η Ουκρανία είχε διασκορπίσει με σύνεση τα συστήματα αεράμυνας, καθιστώντας την ανεύρεση τους πιο δύσκολη. Αμερικανοί αξιωματούχοι άμυνας υποστηρίζουν ότι η ουκρανική αεροπορική και πυραυλική αεράμυνα κατά συνέπεια «παραμένουν αποτελεσματικές και σε χρήση» — ένας ισχυρισμός που μπορεί να επιβεβαιωθεί με πληροφορίες από ανοιχτές πηγές.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα προέρχεται από το Χάρκοβο, το οποίο βρίσκεται 30 χιλιόμετρα από τα ρωσικά σύνορα. Οι ρωσικές δυνάμεις δεν κατάφεραν να καταλάβουν την πόλη με επιδρομή τις πρώτες μέρες του πολέμου. Έκτοτε το περικύκλωσαν και το βομβάρδισαν με αεροπορία, πυροβολικό και πυραύλους. Αλλά η Ουκρανία δεν είναι ανυπεράσπιστη.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις