ΥπΑΑΤ: Προϋποθέσεις ανάπτυξης η αξιοπιστία στο εθνικό brand των τροφίμων
Το εθνικό brand της διατροφής πρέπει να στηρίζεται στις εξαγωγές,, τις επενδύσεις, και τον τουρισμό, είπε ο Γιώργος Γεωργαντάς
- «Έπαθε κάτι το παιδί μου;» - Ο διάλογος του αστυνομικού με τον γιατρό πριν μάθει για τον καρκίνο
- Συνεχίζονται οι έρευνες για την υπόθεση των Αμπελοκήπων - «Θα έχουμε τουλάχιστον ακόμα δύο συλλήψεις»
- Τις πιο ψηλές θερμοκρασίες έφτασαν οι ελληνικές θάλασσες το 2024 - Θερμότερο καλοκαίρι εδώ και 40 χρόνια
- Μανούσος Μανουσάκης: Κλίμα συγκίνησης στη κηδεία του σκηνοθέτη
Την ανάγκη ενίσχυσης του εθνικού brand των ελληνικών τροφίμων και ποτών, επισήμανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργος Γεωργαντάς στην εκδήλωση που έγινε στο περιθώριο της διεθνούς εκθέσεως FoodExpo με θέμα «Η πιστοποίηση στα τρόφιμα ως προστιθέμενη αξία στις εξαγωγές» και οργανώθηκε από το ΕΣΥΔ (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης).
Όπως είπε ο κ. Γεωργαντάς σε μια εποχή που η μια κρίση διαδέχεται την άλλη, καθίσταται σαφές ότι τα τρόφιμα αποτελούν πάντα ένα στοιχείο που ταυτίζεται με την επιβίωση, την ποιότητα ζωής αλλά και τον πολιτισμό της ανθρωπότητας.
Επισήμανε ότι είναι χρέος μας είναι να ενισχύσουμε το εθνικό brand των ελληνικών τροφίμων και ποτών και να συνδέσουμε άμεσα την ελληνική διατροφή, τα προϊόντα της ελληνικής γης με την ιστορία μας, την παράδοσή μας και τον πολιτισμό μας.
Όπως είπε ο ΥπΑΑΤ, το εθνικό brand της διατροφής πρέπει να στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:
1. εξαγωγές,
2. επενδύσεις,
3. τουρισμός,
Κάθε πυλώνα, τόνισε ο κ. Γεωργαντάς, πρέπει να τον υποστηρίξουμε με ανεξάρτητες δράσεις. Κι επισήμανε ότι «αυτό το οικοδόμημα μπορούν να το στηρίξουν μόνο προϊόντα που έχουν πιστοποιηθεί, μόνο προϊόντα με ταυτότητα».
Σε αυτή τη διαδικασία, όπλο του ΥπΑΑΤ, όπως είπε ο κ. Γεωργαντάς, αποτελεί ο ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ καθώς η διαδικασία ελέγχων σε αυτήν την περίπτωση διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
«Οι έλεγχοι από όλους τους εποπτευόμενους φορείς μας στην αγορά, πρέπει να ενταθούν περαιτέρω γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε να προστατεύσουμε τα ελληνικά προϊόντα», σημείωσε ο κ. Γεωργαντάς και τόνισε ότι το εθνικό brand απαιτεί την εξέταση καθιέρωσης ενός κοινά αποδεκτού συστήματος για την πιστοποίηση προϊόντων υψηλής ποιότητας.
Όπως είπε ο ΥπΑΑΤ, η βιομηχανία τροφίμων και ποτών μας κάνει διακριτούς, υπερήφανους και αρκετές φορές πρωτοπόρους στις διεθνείς αγορές: «Ό,τι είναι ελληνικό έχει αρχίσει να ταυτίζεται με την ποιότητα και την εκλεκτή γεύση. Πρόκειται για κάτι που το έχουν κατακτήσει μόνοι τους οι παραγωγοί με ελάχιστη ή δυστυχώς, καθόλου βοήθεια από το κράτος», είπε.Και πρόσθεσε ότι με τις δράσεις μας στοχεύουμε στην ανάδειξη της τοπικότητας, της μοναδικότητας των προϊόντων της χώρας μας, ώστε να αποκτήσει τη θέση που της αξίζει στον αγροδιατροφικό χάρτη.
Κάλεσε δε όλους τους καταξιωμένους επαγγελματίες και επιχειρηματίες του χώρου, σε συστράτευση γύρω από αυτήν την προσπάθεια.
Ο κ. Γεωργαντάς θύμισε ότι για δεύτερη συνεχή χρονιά η Ελλάδα κατάφερε να έχει θετικό ισοζύγιο στην εμπορία αγροτικών προϊόντων ύψους μισού δισεκατομμυρίου ευρώ. Σημείωσε, ωστόσο, ότι για να συνεχισθεί η ανοδική πορεία οφείλουμε να προχωρήσουμε σε συντονισμένες κινήσεις ενίσχυσης των πιστοποιημένων προϊόντων και κυρίων των Προϊόντων Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και των Προϊόντων Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).
Χρειάζεται συνέπεια, επαγγελματισμός, αυστηρή τήρηση των προβλεπομένων κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, είπε ο ΥπΑΑΤ και τόνισε ότι μόνο έτσι η παρουσία μας θα έχει αξιοπιστία και άρα χρονική διάρκεια.
Για να ενισχυθεί αυτή η προσπάθεια, είπε, ότι οφείλουμε ως χώρα (κράτος και εμπλεκόμενοι ιδιωτικοί φορείς) να συνεχίσουμε την εκπόνηση προγραμμάτων προώθησης, των κυριότερων ελληνικών προϊόντων, όπως τυροκομικά, ελιές και οίνοι.
Σημαντικός στην κατεύθυνση αυτή είναι ο ρόλος διεθνών εκθέσεων όπως η FoodExpo και η ενίσχυση των διεθνών δικτύων διανομής.
Προϋπόθεση για να βελτιωθεί η ελληνική παραγωγή ο κ. Γεωργαντάς είπε ότι πρέπει να αντιμετωπισθούν εγγενή προβλήματα όπως:
– το μικρό μέγεθος των αγροτικών εκμεταλλεύσεων σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές μας,
– η απαξίωση και συρρίκνωση του ρόλου των συνεταιρισμών,
– η χαμηλή αναγνωρισιμότητα και η περιορισμένη εποχικότητα των προϊόντων μας,
– η επιμονή σε ποικιλίες που έχουν φθίνουσα ζήτηση στις διεθνείς αγορές,
– το υψηλό μεταφορικό κόστος,
– η διαπραγματευτική αδυναμία παραγωγών και εμπόρων απέναντι στα μεγάλα διεθνή δίκτυα
– η περιορισμένης έκταση αγροτική εκπαίδευση σε σχέση με τις χώρες της ΕΕ και
– η χαμηλή ενσωμάτωση τεχνολογικών καινοτομιών στην αγροτική παραγωγή
Τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά αποτελούν τη σύγχρονη ταυτότητα της Ελλάδας στο εξωτερικό και την ανάμνηση που λειτουργεί ως γευστικός πρεσβευτής της χώρας μας διεθνώς αλλά και ως κίνητρο για να επισκεφθεί κανείς ξανά και ξανά αυτόν τον μοναδικό τόπο που έχουμε την ευλογία να ζούμε, σημείωσε ο ΥπΑΑΤ.
Κλείνοντας ο κ. Γεωργαντάς έδωσε συγχαρητήρια στο ΕΣΥΔ για τη δράση του κι επισήμανε ότι μόνο με προσήλωση στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και στους κανόνες της αγοράς, και φυσικά με καλή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων, θα έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για τα ελληνικά προϊόντα. «Οφείλουμε να είμαστε στοχοπροσηλωμένοι σε αυτήν την προσπάθεια», τόνισε.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις