ΣτΕ: Ακυρώνει το masterplan και τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ
Η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ότι οι πράξεις αυτές ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα
- Αίθριος ο καιρός την Πέμπτη, καταιγίδες από την Παρασκευή - Έρχονται «λευκά» Χριστούγεννα
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
Με την απόφαση 547/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 955/2020) ακυρώθηκαν πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τις οποίες είχαν εγκριθεί, στο πλαίσιο έγκρισης του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) της εταιρείας “Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) Α.Ε.”, οι υποχρεωτικές επενδύσεις – βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, που συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠ ΑΕ και κυρώθηκε με το ν. 4404/2016 – και οι πρόσθετες επενδύσεις της ΟΛΠ ΑΕ στο Λιμένα του Πειραιά.
Ειδικότερα, το Δικαστήριο έκρινε ότι οι πράξεις αυτές ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006 (Β΄ 1225), στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων.
Μειοψήφησαν επτά μέλη του Δικαστηρίου, κατά τη γνώμη των οποίων δεν απαιτείτο να πραγματοποιηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση πριν από την έγκριση των επενδύσεων που περιλαμβάνονται στο Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο της ΟΛΠ ΑΕ.
2/ Με την απόφαση 548/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 1056/2020), η δίκη καταργήθηκε, κατά το μέρος που προσβάλλονταν πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ακυρωθείσες με την απόφαση 547/2022 της Ολομελείας (εκδοθείσα επί της αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 955/2020), και ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.
3/ Με την απόφαση 549/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 1334/2020), η δίκη καταργήθηκε, με την αιτιολογία ότι προσβάλλονταν πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων οι οποίες ακυρώθηκαν με την απόφαση 547/2022 της Ολομελείας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις