Aston Martin V12 Vantage: Τέλος διαδρομής
Η βρετανική φίρμα παρουσιάζει το τελευταίο της μοντέλο με 12 κυλίνδρους φροντίζοντας η αυλαία να πέσει με τον τρόπο που αρμόζει σ΄ ένα δωδεκακύλινδρο sportscar
Πιστή στην υπόσχεσή της, η φίρμα από το Gaydon έκανε τα αποκαλυπτήρια της νέας V12 Vantage, της τελευταίας του είδους των δώδεκα κυλίνδρων καθώς η Aston Martin στρέφεται προοδευτικά προς την ηλεκτροκίνηση.
Με αφορμή τον αποχαιρετισμό, η Aston Martin φρόντισε να ανασχεδιάσει πλήρως το sportscar, δημιουργώντας το ισχυρότερο, νόμιμο για το δρόμο, μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ.
Επίκεντρο της νέας V12 Vantage αποτελεί ο θηριώδης κινητήρας των 5,2 λίτρων που εφοδιάζει επίσης την DB11 και την DBS Superleggera. Στην προκειμένη περίπτωση η απόδοση του V12 διαμορφώνεται σε 700 ίππους και 753 Nm ροπής, μεγέθη ίδια με την περιορισμένη έκδοση V12 Speedster.
Mε δεδομένη την αφθονία σε ισχύ, η V12 Vantage είναι ικανή να ολοκληρώσει το sprint των «0-100» σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα της ανέρχεται σε 321 χλμ./ώρα με την παρεμβολή του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας.
Η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με την συνδρομή ενός βελτιωμένου, αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων, ενώ τις αναβαθμίσεις συμπληρώνουν μια σειρά τροποποιήσεων στο πλαίσιο προκειμένου η V12 Vantage να αντεπεξέλθει στο αυξημένο βάρος του V12 κινητήρα.
Σε αυτές συγκαταλέγονται νέα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, πιο σφιχτά ελατήρια και ανασχεδιασμένες αντιστρεπτικές ράβδοι. Το παζλ συμπληρώνει η παρουσία carbon κεραμικών δισκόφρενων ως μέρος του βασικού εξοπλισμού ενώ από αναβαθμίσεις επωφελείται και το σύστημα διεύθυνσης προς όφελος μιας πιο άμεσης απόκρισης και περισσότερης ακρίβειας.
Επίσης, διαθέτοντας μεγαλύτερα μετατρόχια αλλά και διαφορετικές ανάγκες ψύξης όσο και αεροδυναμικής, η V12 Vantage επωφελείται από μια εκτεταμένη ανασχεδίαση των εξωτερικών της επιφανειών. Για την ακρίβεια, το αμάξωμα έχει αυξήσει το πλάτος του κατά 4,0 εκ. αλλά και την περιεκτικότητα του σε ανθρακονήματα προκειμένου να αντισταθμιστεί το αυξημένο βάρος του V12 κινητήρα. Νέο είναι και το σύστημα εξαγωγής το οποίο είναι ελαφρύτερο κατά 7,2 κιλά.
Για όλους τους προφανείς λόγους, η γρίλια έχει αυξήσει το μέγεθος της ενώ συνδυάζεται με ανασχεδιασμένες και περισσότερες εισαγωγές αέρα που, πλέον, επεκτείνονται και στο καπό, ανταποκρινόμενες στις αυξημένες ανάγκες ψύξης του κινητήρα.
Αναθεωρημένη είναι και η σχεδίαση των αεροδυναμικών βοηθημάτων με κυρίαρχα το νέο splitter μπροστά, τον νέο αεροδυναμικό διαχύτη και την πτέρυγα που συντείνουν στην παραγωγή κάθετης δύναμης έως και 204 κιλών.
Στο εσωτερικό εξακολουθεί το ανθρακονημάτινο μοτίβο από το οποίο κατασκευάζονται τα καθίσματα αλλά και το τιμόνι και τα paddles. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το infotainment με προέλευση την Mercedes.
Φυσικά οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες της θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από μια ευρεία γκάμα επιλογών εξατομίκευσης δια χειρός Q by Aston Martin, συμπεριλαμβαμόμενων παράδοξων αποχρώσεων, διαφορετικών επενδύσεων και νέων γραφικών για τις εξωτερικές της επιφάνειες.
Η έκδοση θα κατασκευαστεί σε μόλις 333 αντίτυπα και οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται τον Απρίλιο του 2022, χωρίς προς το παρόν ωστόσο η Aston Martin να έχει αποκαλύψει τιμή, μιας και ήδη όλα τα παραπάνω αντίτυπα έχουν ήδη προπωληθεί.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις