Facebook: Αγωγή στην Αυστραλία για τις διαφημίσεις απατεώνων
Οι επίμαχες διαφημίσεις χρησιμοποιούν τα ονόματα επώνυμων προσώπων και αφορούν δήθεν επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα ή υποτιθέμενες επικερδείς ευκαιρίες
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Η αυστραλιανή αρχή ανταγωνισμού υπέβαλε αγωγή κατά της Meta Platforms, ιδιοκτήτρια του Facebook, κατηγορώντας τον γίγαντα της κοινωνικής δικτύωσης ότι επιτρέπει παραπλανητικές που χρησιμοποιούν τα ονόματα διασημοτήτων.
Οι επίμαχες διαφημίσεις αφορούν δήθεν επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα ή υποτιθέμενες επικερδείς ευκαιρίες, ανέφερε η Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών της Αυστραλίας.
Σύμφωνα με το κείμενο της προσφυγής που κατατέθηκε στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο, η Meta «βοήθησε ή υπέθαλψε ή συμμετείχε εν γνώσει της σε ψευδείς ισχυρισμούς ή παραπλανητική συμπεριφορά».
«Η ουσία της υπόθεσης είναι ότι η Meta φέρει ευθύνη για τις διαφημίσεις που δημοσιεύει στην πλατφόρμα της» δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Ροντ Σιμς. «Η Meta φέρεται να ήταν ενήμερη […] για το γεγονός ότι απάτες διαφημίζονταν στο Facebook αλλά δεν έλαβε επαρκή μέτρα».
Διαβάστε επίσης:
- Στο μικροσκόπιο της Κομισιόν η διαφημιστική συμφωνία Google – Facebook
- Η Meta αντιμέτωπη με νέα αγωγή για την αναγνώριση προσώπων
Η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε από την πλευρά της ότι οι διαφημίσεις που παραπλανούν ή εξαπατούν τους χρήστες παραβιάζουν την πολιτική της και μπλοκάρονται αυτόματα από τα συστήματά της. Διαβεβαίωσε επίσης ότι συνεργάστηκε με την αυστραλιανή Επιτροπή. Η εταιρεία σκοπεύει να μελετήσει την αγωγή και θα υπερασπιστεί τον εαυτό της στη Δικαιοσύνη, είπε.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι διαφημίσεις χρησιμοποιούσαν εικόνες αυστραλιανών επιχειρηματιών, τηλεοπτικών παρουσιαστών και πολιτικών. Περιείχαν συνδέσμους που οδηγούσαν σε πλαστά ενημερωτικά άρθρα, τα οποία περιείχαν δήθεν δηλώσεις των εικονιζόμενων.
«Γνωρίζουμε την περίπτωση καταναλωτή που έχασε περισσότερα από 650.000 δολάρια Αυστραλίας [430.000 ευρώ]. Είναι επαίσχυντο» δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής.
Η αγωγή έρχεται να προστεθεί στην προσφυγή του μεγιστάνα του σιδηρομεταλλεύματος Άντριου Φόρεστ, ο οποίος κατηγορεί το Facebook για παραπλανητικές διαφημίσεις που χρησιμοποιούσαν την εικόνα του.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις