Κίνα: Αυτό ήταν το μοιραίο αεροπλάνο που συνετρίβη – Τα προβλήματα της Boeing και η δυσπιστία για το 737 Max
Το αεροσκάφος το οποίο συνετρίβη στην Κίνα δεν ήταν μοντέλο Boeing Max νέας γενιάς
Σε μια ιδιαιτέρως κακή στιγμή για τη Boeing έρχεται το δυστύχημα με τη συντριβή επιβατικού αεροσκάφους της εταιρείας China Eastern Airlines με 132 επιβαίνοντες. Η Boeign ετοιμαζόταν να επαναφέρει στην κινεζική αγορά -σε εμπορικές πτήσεις- το μοντέλο 737 Max.
Η Κίνα ήταν η πρώτη μεγάλη αεροπορική αγορά που καθήλωσε το Max πριν από τρία χρόνια, μετά τη δεύτερη θανατηφόρα συντριβή αεροσκάφους που στοίχισε τη ζωή σε 346 άτομα συνολικά.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η Boeing είχε στείλει ένα Max στο κέντρο παράδοσης στο Zhoushan της Κίνας, για πρώτη φορά από τότε που το μοντέλο έλαβε εκ νέου πιστοποίηση.
Η αγορά είναι τόσο μεγάλη που το σχέδιο της Boeing για περαιτέρω αύξηση της παραγωγής εξαρτάται από την επανέναρξη των παραδόσεων στην Κίνα.
We are following multiple unconfirmed reports about a possible accident involving China Eastern Airlines flight #MU5735 a Boeing 737-89P (B-1791) en route from Kunming to Guanghzou, China. pic.twitter.com/d8MhU7mZPv
— Aviation Safety Network (ASN) (@AviationSafety) March 21, 2022
Το μοντέλο του αεροπλάνου
Το αεροσκάφος, το οποίο συνετρίβη στην Κίνα, δεν ήταν αεροπλάνο Boeing Max νέας γενιάς.
Το 737-800 NG, ή Next Generation, ανήκει στο στόλο μονοκάμπινων αεροσκαφών της Boeing που προηγήθηκε του 737 Max. Μέχρι το 2018, το NG διέθετε ένα από τα καλύτερα ιστορικά ασφαλείας μεταξύ των επιβατικών αεροσκαφών, με μόλις οκτώ θανατηφόρα ατυχήματα σε περισσότερα από 7.000 αεροσκάφη, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε τότε η Boeing.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο του Δικτύου Ασφάλειας Αεροπορίας , αυτό είναι το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα με αεροσκάφος 737-800 από τις 8 Ιανουαρίου 2020. Το έτος κατασκευής του αεροπλάνου της China Eastern Airlines που κατέπεσε χρονολογείται το 2016, σύμφωνα με το FlightRadar.
Το τελευταίο αξιοσημείωτο περιστατικό στην κινεζική εταιρεία ήταν τον Ιούνιο του 2013, όταν ένα αεροπλάνο της Embraer SA βγήκε εκτός του διαδρόμου προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Σαγκάης.
Το πιο πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα στην Κίνα, εν τω μεταξύ, ήταν το 2010, με ένα αεροσκάφος της Henan Airlines Co. Embraer, όπου βρήκαν τραγικό θάνατο 44 από τους 96 επιβαίνοντες.
Crash site of China Eastern Airlines Flight 5735, which had 133 people on board pic.twitter.com/gO1HIAEj1G
— BNO News (@BNONews) March 21, 2022
Συνεχίζεται η δυσπιστία για το 737 Max
Στο μεταξύ, ορισμένοι επικριτές εξακολουθούν να πιστεύουν ότι το 737 Max δεν είναι ασφαλές.
Το αεροσκάφος της Boeing κρίθηκε ασφαλές από δύο αρμόδιες αρχές αεροπλοϊας των ΗΠΑ το 2020. Έκτοτε, όμως, τα αεροσκάφη τύπου 737 Max έχουν παρουσιάσει ορισμένα προβλήματα τα οποία ενδέχεται να είναι σοβαρά.
Η Boeing από την πλευρά της επιμένει ότι το αεροσκάφος είναι ασφαλές και αξιόπιστο.
Στις 14 Οκτωβρίου του 2021 σε πτήση του εν λόγω αεροσκάφους για μεταφορά προϊόντων από το Σιάτλ στις Βρυξέλλες παρουσίασε πρόβλημα λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του. Οι πιλότοι ανέφεραν ένα επείγον «πρόβλημα ελέγχου πτήσης» και επέστρεψαν στο αεροδρόμιο αναχώρησης, όπου το αεροπλάνο προσγειώθηκε με ασφάλεια.
Το πρόβλημα που αφορούσε τη λειτουργία του αυτόματου πιλότου λύθηκε γρήγορα και το αεροσκάφος πραγματοποίησε την προγραμματισμένη πτήση την επόμενη ημέρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση που κάποιος αμερικανικός αερομεταφορές εντοπίσει σοβαρό πρόβλημα ή δυσλειτουργία οφείλει να ενημερώσει την αρμόδια αρχή αεροπλοΐας (FAA). Για το 737 Max έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 180 τέτοιου είδους ζητήματα.
Τα περισσότερα από αυτά εντοπίστηκαν όταν τα αεροσκάφη βρίσκονταν στο έδαφος. Ωστόσο, σε 22 περιπτώσεις εμφανίστηκαν εν ώρα πτήσης και σε 4 περιπτώσεις οι πιλότοι εξέπεμψαν σήμα εκτάκτου ανάγκης.
Σε δύο ακόμη περιπτώσεις στάλθηκαν τέτοιου είδους σήματα, που αν και δεν εμφανίζονται στην βάση δεδομένων της FAA έχουν καταγραφεί στην ιστοσελίδα της Aviation Herald, η οποία αναφέρει ατυχήματα και προβληματικά επεισόδια σε εμπορικές πτήσεις.
Σε άλλους δεν προκαλεί ανησυχία
Ο Dai Whittingham, επικεφαλής της επιτροπής ασφάλειας πτήσεων στη Βρετανία (UK Flicht Safety Committee) δήλωνε στα τέλη του 2021 ότι δεν πρόκειται για ανησυχητικό ποσοστό προβλημάτων. «Με στόλο τέτοιου μεγέθους, δεν είναι πρωτοφανής αριθμός προβλημάτων, για το πόσο καιρό εκτελούν πτήσεις. Είναι πολύπλοκα συστήματα, επομένως αυτά τα πράγματα συμβαίνουν».
Από την πλευρά της η Boeing δήλωσε: «Από τότε που το Boeing 737 Μax επέστρεψε σε λειτουργία, οι αεροπορικές έχουν εκτελέσει σχεδόν 240.000 πτήσεις παγκοσμίως και πραγματοποιούν περισσότερες από 1.300 πτήσεις τη μέρα. Η αξιοπιστία του εν ώρα πτήσης είναι μεγαλύτερη από 99% και στα ίδια επίπεδα με άλλα εμπορικά μοντέλα αεροσκαφών».
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ