Maserati Grecale: Νέος άνεμος περιπέτειας
To νέο μικρότερο SUV των Ιταλών αποκαλύπτεται σηματοδοτώντας μια νέα εποχή όχι μόνο για τα περιπετειώδη μοντέλα της Maserati αλλά και για την ηλεκτροκίνηση
- Μπακογιάννη: Η Σακελλαροπούλου θα μπορούσε να προταθεί για την Προεδρία της Δημοκρατίας
- Εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο του Σικάγο έπαιξαν ξύλο με... τις πινακίδες «προσοχή βρεγμένο δάπεδο»
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
- Τα ζώδια σήμερα: Το μάτι μου με κοίταγε
Ο αείμνηστος Sergio Marchionne, είχε εγκρίνει το σχέδιο για το λανσάρισμα του πρώτου SUV της Maserati, Levante, ωστόσο όπως είχε ο ίδιος πει αργότερα, ο τρόπος προώθησής του υπήρξε αναποτελεσματικός με αποτέλεσμα το μοντέλο να μην τύχει της υποδοχής και της αποδοχής που θα του άρμοζε. Επιστροφή στο σήμερα, η Maserati φιλοδοξεί να επανορθώσει το «λάθος» με το νέο μικρότερο SUV της το οποίο υιοθετεί επίσης ονομασία ενός ανέμου όπως είναι ήδη γνωστό.
Για την ακρίβεια η Maserati φιλοδοξεί με την Grecale να μιμηθεί την επιτυχία μοντέλων όπως η Porsche Macan, εξαργυρώνοντας την δημοτικότητα της κατηγορίας στην οποία «κατεβαίνει» σε πωλήσεις.
Στο προκείμενο, η νέα Grecale έχει ως αφετηρία μια τροποποιημένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής που αποτελεί εφαλτήριο και για την Alfa Romeo Stelvio και η οποία, εκτός από συμβατικούς κινητήρες μπορεί να φιλοξενήσει (και φιλοξενεί) και αμιγώς ηλεκτροκίνητα σύνολα.
Έτσι, η Grecale εκτός από ένα «φιλόδοξο» SUV είναι και το πρώτο το οποίο θα αναλάβει τις συστάσεις για την αμιγή ηλεκτροκίνηση δια χειρός Maserati η οποία συνοδεύεται από τα διακριτικά Folgore και πρόκειται να επεκταθεί σε όλα τα μοντέλα της φίρμας.
Η διάθεσή του νέου SUV αναμένεται να ξεκινήσει το β΄εξάμηνο του 2022 και όπως μαρτυρά μια πρώτη ματιά στις επιφάνειες του, υιοθετεί την ίδια σχεδιαστική γλώσσα με την MC20 μετουσιώνοντάς την στην φόρμα ενός μεσαίου μεγέθους SUV. Σύμφωνα με τις συστάσεις του υπεύθυνου για τη σχεδίασή του, Klaus Busse «επιλέξαμε μια σχεδιαστική φιλοσοφία που είναι ξεκάθαρη και όχι πομπώδης, που δεν φωνάζει “κοιτάξτε με”.
Mε μήκος 4,85 μέτρα και πλάτος 1,98 μέτρα, το νέο SUV είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στην εμβληματική γρίλια που δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τα συνήθη πρότυπα της Maserati. Αντιθέτως τα φωτιστικά σώματα είναι αρκετά διαφορετικά ακόμα και από το μεγαλύτερο SUV της φίρμας, Levante, προσφέροντας μια διαφορετική εικόνα. Το «παρών» δίνει το χαρακτηριστικό «τρίπτυχο» εισαγωγών αέρα στους μπροστινούς θόλους ενώ στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα σε μοτίβο boomerang τα οποία είναι εμπνευσμένα από την 3200 GT.
H Grecale θα είναι διαθέσιμη σε τρία επίπεδα εξοπλισμού με εφαλτήριο την έκδοση GT η οποία δίνει την σκυτάλη στις Modena και Trofeo που υιοθετούν ένα αιχμηρότερο bodykit, πιο σπορ χαρακτηριστικά και μεγαλύτερα μετατρόχια.
Σχεδιασμένο εξαρχής είναι και το πενταθέσιο εσωτερικό το οποίο εκτός από την πολυτέλεια που περιμένει κανείς από την ιταλική φίρμα, διαθέτει περισσότερη ψηφιακή τεχνολογία σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής της Maserati. Κυρίαρχες είναι δύο οθόνες 12,3 και 8,8 ιντσών που φιλοξενούν τον πίνακα οργάνων και το infotainment αντίστοιχα, με το τελευταίο να βασίζεται στο λογισμικό Android Automotive.
Σε μια απόπειρα σύνδεσης παρελθόντος και μέλλοντος στην κορυφή του ταμπλό τοποθετείται ένα ψηφιακό ρολόι το οποίο επί της ουσίας αποτελεί ψηφιακό βοηθό και μέρος του συστήματος ελέγχου φωνητικών εντολών.
Όλες οι εκδόσεις της Grecale επωφελούνται από αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με paddles στο τιμόνι, τετρακίνηση ενώ η κορυφαία Trofeo διαθέτει επιπλέον ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και ένα νέο σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας το οποίο έχει εξελιχθεί ειδικά για τις ανάγκες του ιταλικού SUV και επιγράφεται ως VDCM. Εκτός από τη βασική έκδοση, οι δύο άλλες διαθέτουν επίσης στο βασικό εξοπλισμό της μηχανικό μπλοκέ διαφορικό για τον πίσω άξονα.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, εφαλτήριο αποτελεί ένας δίλιτρος turbo κινητήρας με ήπια υβριδική τεχνολογία ο οποίος στη βασική GT έκδοση αποδίδει 300 ίππους και 450 Nm ροπής και στην ενδιάμεση Modena 330 ίππους και 450 Nm ροπής. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις η GT απαιτεί 5,6 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ενώ η Modena 5,3 δευτερόλεπτα. Οι εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται σε 198 και 199 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Η κορυφαία έκδοση Trofeo επωφελείται από V6 κινητήρα 3,0 λίτρων με τεχνολογία αδρανοποίησης των μισών κυλίνδρων όταν δεν απαιτείται η συνδρομή τους και ο οποίος αποδίδει 530 ίππους και 620 Nm ροπής. Ο χρόνος για το sprint των 0-100 μειώνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 285 χλμ./ώρα.
Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνητη έκδοση, αφετηρία θα αποτελεί μια τροποποιημένη εκδοχή της ίδιας πλατφόρμας και σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις θα επωφεληθεί από μπαταρία 105 KWh. Προς το παρόν η Maserati δεν έχει διευκρινίσει τα μεγέθη αυτονομίας σημειώνοντας ωστόσο ότι θα διαθέτει κύκλωμα που θα επιτρέπει την ταχεία φόρτιση. Αυτό που επίσης έχει επιβεβαιώσει η Maserati είναι η ισχύς η οποία αναμένεται να ανέρχεται σε 540 ίππους.
Περισσότερες λεπτομέρειες για την ηλεκτροκίνητη Maserati Folgore αναμένονται, αργότερα καθώς η διάθεσή της έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2023.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις