Έμποροι αυτοκινήτων: Αδυνατούν να εγγυηθούν τις τελικές τιμές
Το τίμημα μπορεί να διαφοροποιηθεί σε περίπτωση που η παραλαβή καθυστερήσει πάνω από έξι μήνες
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
- Θα «σπάσει» η Ελλάδα το καλούπι του δεξιού λαϊκισμού στην ΕΕ;
- Tη Georgia O’ Keeffe δεν την ένοιαζε που είχε 58 χρόνια διαφορά με τον Juan Hamilton
- Το ΠΑΣΟΚ πολιορκεί το κέντρο που «χάνει» η ΝΔ και τη βαφτίζει «γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ»
γράφει ο Νίκος Λιβανός
Μπροστά σε νέο κύκλο ανατιμήσεων λόγω της ραγδαίας αύξησης του κόστους των υλικών κατασκευής αλλά και των μεταφορικών βρίσκεται η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία καλείται να προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα που διαμορφώνει ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Σημαντικές ανατιμήσεις εντοπίζονται ήδη στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία πωλούνται έως και 8.000 ευρώ ακριβότερα από τις αρχές Μαρτίου.
Μάλιστα, έκθεση της S&P Global Mobility επισημαίνει ότι απομακρύνεται περαιτέρω ο στόχος των αυτοκινητοβιομηχανιών που επιθυμούσαν να καταστήσουν τα εξηλεκτρισμένα οχήματα μια προσιτή λύση.
Καταλυτικό ρόλο στο νέο σκηνικό που διαμορφώνεται παίζει ο πόλεμος, ο οποίος θεωρείται υπεύθυνος για την εκτόξευση του κόστους των υλικών, καθώς οι μεγαλύτεροι προμηθευτές των εργοστασίων παράγουν τα προϊόντα τους σε Ρωσία και Ουκρανία.
Είναι ενδεικτικό ότι οι τιμές βασικών εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στις γραμμές παραγωγής αυτοκινήτων, από το αλουμίνιο έως και το υψηλής ποιότητας νικέλιο που βρίσκει εφαρμογή στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, έχουν σημειώσει ραγδαία άνοδο, καθιστώντας μονόδρομο τις ανατιμήσεις στα νέα μοντέλα που λανσάρονται, αλλά και όσα προβλέπονται να κάνουν την πρεμιέρα τους μέσα στο 2022.
Κίνδυνος ελλείψεων
Ορατός είναι ο κίνδυνος των ελλείψεων σε καλώδια, μιας και η Ουκρανία αποτελεί έναν από τους βασικούς προμηθευτές καλωδίων για τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη.
Στο ήδη δύσκολο σκηνικό έρχεται να προστεθεί και το γνώριμο πλέον πρόβλημα της έλλειψης των ημιαγωγών, που έχει φρενάρει την παραγωγή των αυτοκινήτων εδώ και δύο χρόνια, με τις εταιρείες να αδυνατούν να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση, ενώ αδυνατούν να εγγυηθούν την ακριβή τιμή αγοράς του αυτοκινήτου όταν ο καταναλωτής θα παραλάβει έπειτα από 6 έως και 12 μήνες καθυστέρησης το νέο μοντέλο του.
Με άλλα λόγια είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο η οριστική τιμή να διαφοροποιηθεί λιγότερο ή περισσότερο όταν το μοντέλο θα φθάσει στον τελικό αποδέκτη του.
Τέλος στα «πολύ φθηνά»
Οι νέες ανατιμήσεις – εφόσον τελικά περάσουν στο τελικό προϊόν – θα έρθουν σε συνέχεια αυτών που είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα δύο χρόνια, κατά διάρκεια των οποίων αρκετοί κατασκευαστές ανέβασαν τις τιμές πώλησης των καινούργιων μοντέλων εξαιτίας τις αδυναμίας τους να εναρμονιστούν με τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.
Ηδη αρκετά μοντέλα, όπως τα μικρά SUV, έχουν ξεπεράσει τις 20.000 ευρώ – είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι ένα crossover που κόστιζε 17.500 ευρώ πλέον κοστίζει 19.000 ευρώ -, ενώ τα φθηνότερα μικρά αυτοκίνητα πόλης από 13.000 ευρώ, εξαιτίας του υποχρεωτικού εξοπλισμού ασφαλείας πλέον κοστίζουν στη χώρα μας από 14.500-15.000 ευρώ.
Από τις αρχές Μαρτίου μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη τη διακοπή των εμπορικών δραστηριοτήτων τους με τη Ρωσία, ενώ τον δρόμο του αποκλεισμού της Ρωσίας ανακοινώνουν και οι εταιρείες ελαστικών, αναστέλλοντας τη βιομηχανική τους δραστηριότητα.
Παράλληλα, αρκετά εργοστάσια οχημάτων σε Ισπανία και Γερμανία φρενάρουν την παραγωγή οχημάτων, λόγω ελλείψεων σε ανταλλακτικά από την Ουκρανία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις