Jeep Moab Easter Safari: Η περιπέτεια στα άκρα
Πιστή στο ραντεβού της για το ετήσιο Moab Easter Safari, η Jeep παρουσιάζει πέντε νέα πρωτότυπα και απολύτως λειτουργικά μοντέλα τα οποία θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τις εξαιρετικά αφιλόξενες off-road διαδρομές της Utah δίνοντας παράλληλα “hints” για μελλοντικές εκδόσεις
Πέντε νέα πρωτότυπα με αφετηρία το Wrangler και μια πιο σκληροπυρηνικά off-road έκδοση του Grand Cherokee είναι η φετινή «σοδειά» από το καθιερωμένο Moab Easter Safari, μιας διοργάνωσης που για φέτος θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 9 και 17 Απριλίου, και παραδοσιακά στοχεύει να προσφέρει στους λάτρεις της Jeep μια βιωματική εμπειρία που αποτυπώνει τον off-road πυρήνα της αμερικανικής φίρμας με φόντο τα αφιλόξενα εδάφη του Moab της Utah.
Σε ό,τι αφορά την παράδοση των πρωτοτύπων που η Jeep παρουσιάζει κάθε χρόνο στο Moab, για φέτος αυτονόητα τα τέσσερα από τα συνολικά πέντε μοντέλα έχουν ως αφετηρία το Wrangler και ένα το πρόσφατο Grand Cherokee.
Aνάμεσα στις πρωτότυπες εκδοχές του Wrangler συγκαταλέγεται και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρωτότυπη έκδοση Magneto 2.0 που παρουσιάστηκε πέρυσι, σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή. Σύμφωνα με τις συστάσεις του επικεφαλής σχεδιασμού της φίρμας, Mark Allen, η συγκεκριμένη παραλλαγή του πρωτότυπου μοντέλου, αποτελεί «μια ανοιχτή πόρτα στο εργαστήριο» για το πώς θα μπορούσε να δείχνει το ηλεκτρικό μέλλον της φίρμας.
Το Magneto 2.0 αξιοποιεί την ίδια μπαταρία με το ομώνυμο concept που προηγήθηκε, δηλαδή συστοιχίες ιόντων λιθίου 60 kWh χωρισμένες σε τέσσερα σετ που τοποθετούνται σε διαφορετικά σημεία του δαπέδου.
Στην νέα παραλλαγή του πρωτότυπου οι μπαταρίες τροφοδοτούν ένα ηλεκτρικό μοτέρ με τριπλάσια απόδοση ροπής σε σχέση με το ήδη γνωστό Magneto 2.0. Tα μεγέθη ισχύος συνοψίζονται σε 625 ίππους και στο θεαματικό των 1.152 Nm ροπής.
Η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με την συνδρομή ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων με κοντή πρώτη σχέση, σχεδιασμένη για να διευκολύνει την μετακίνηση σε εξαιρετικά απαιτητικά εδάφη με βράχους. Επίσης η αμεσότητα στην απόδοση ροπής ως ηλεκτροκίνητου διασφαλίζει την ευτυχή έκβαση ενός αντίστοιχου σεναρίου με σχετική ευκολία σε σχέση με ένα τυπικό βενζινοκίνητο μοντέλο.
Πλην των off-road δυνατοτήτων του χάρη στην άφθονη ισχύ, το πρωτότυπο ηλεκτρικό Wrangler υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,0 δευτερόλεπτα.
Σε ό,τι αφορά τις σχεδιαστικές διαφορές και τις βελτιώσεις, το Magneto 2.0 διαθέτει κατά 30,0 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο από το μέχρι σήμερα γνωστό Wrangler, μια νέα ανάρτηση που προσφέρει την περαιτέρω αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 8,0 εκατοστά ενώ την εικόνα συμπληρώνουν τα χωμάτινα ελαστικά των 40 ιντσών που «ντύνουν» τους τροχούς των 20 ιντσών. Επιπλέον, έχουν τοποθετηθεί βαρέος τύπου άξονες ενώ οι προφυλακτήρες και οι θόλοι κατασκευάζονται από ανθρακόνημα.
Το δεύτερο πρωτότυπο της Jeep, αποτελεί φόρο τιμής στο στρατιωτικό παρελθόν που υπήρξε η αφορμή για την ίδρυση της Jeep. Το ’41 όπως ονομάζεται, έχει εξίσου ως αφετηρία το Wrangler και συγκεκριμένα την plug-in υβριδική έκδοση 4Xe, βάφεται σε πράσινους και μαύρους χρωματισμούς τιμώντας το αρχέτυπο Willy. Επωφελείται από αντίστοιχου, ύφους γραφικά και ένα βελτιωμένο εσωτερικό όπου ξεχωρίζει ο νέος επιλογέας. Διαθέτει επίσης μια βελτιωμένη ανάρτηση, με μεγαλύτερη κατά 5,0 εκατοστά διαδρομή και χωμάτινα ελαστικά.
To επόμενο πρωτότυπο βασισμένο στο Wrangler Rubicon, αποτελεί ένα υβρίδιο ανάμεσα στο Wrangler και στο pickup Gladiator και ονομάζεται Bob από την αμερικανική έκφραση “bobbing” η οποία αποτυπώνει την πρακτική «αφαίρεσης» των μεγάλων προβόλων στα pickup προκειμένου να βελτιωθούν οι off-road επιδόσεις τους.
Εκτός από τους κοντούς προβόλους διαθέτει μια διαφορετική ανάρτηση με νέα ελατήρια και χωμάτινα ελαστικά 40 ιντσών. Εφοδιάζεται με diesel V6 μοτέρ και η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Από την εξίσωση λείπουν οι πόρτες και η οροφή που αντικαθίσταται από ύφασμα το οποίο επεκτείνεται και στον χώρο φόρτωσης.
Το τελευταίο πρωτότυπο βασισμένο στο Wrangler είναι μια επετειακή έκδοση του Rubicon με τα διακριτικά 20th Anniversary η οποία σχεδιάστηκε για να τιμήσει την ομώνυμη έκδοση η οποία αντλεί την ο ονομασία της από την διάσημη διαδρομή.
Εξοπλίζεται από V8 κινητήρα 6,4 λίτρων, διαθέτει ενεργή ανάρτηση, μια επιπλέον εισαγωγή αέρα στο καπό του, ενώ στερείται μιας σταθερής μεταλλικής οροφής που αντικαθίσταται από υφασμάτινη.
Την πεντάδα ολοκληρώνει μια off-road παραλλαγή του Grand Cherokee Trailhawk 4Xe η οποία εμπλουτίζεται από τροχούς 20 ιντσών και ελαστικά 33 ιντσών. Την εικόνα συμπληρώνουν μπλε λεπτομέρειες στο εξωτερικό, συνδυαστικά με καθίσματα στο χρώμα της άμμου διακοσμημένα με περιπετειώδη μοτίβα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις