Πρόοδος της Nissan για την κατασκευή μπαταριών στερεού τύπου
Η ιαπωνική φίρμα δημιούργησε τις πρώτες πειραματικές βιομηχανικές υποδομές που θα καταστήσουν εφικτή την αξιοποίηση μπαταριών με στερεό ηλεκτρολύτη σε ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2028
- Πού βρίσκεται η Ahoo Daryaei; - «Αν την έχουν πειράξει θα πάρουν φωτιά οι δρόμοι»
- Πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας: Μήπως είναι πολύ αργά για να αλλάξει η πορεία του;
- SciArt: Πώς η ρομποτική τέχνη μπορεί να κάνει τους εργαζόμενους σε ένα γραφείο πιο παραγωγικούς
- Καθηλώθηκαν δεκάδες πτήσεις της British Airways - Τι συνέβη
Ένα σημαντικό βήμα ως προς την κατασκευή των ενεργειακά αποδοτικότερων μπαταριών στερεού τύπου ανακοίνωσαν οι Ιάπωνες δημιουργώντας την πρώτη παραγωγική μονάδα για την παραγωγή τους στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Nissan, στην Kanagawa της Ιαπωνίας.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, το εργοστάσιο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως πειραματική βιομηχανική μονάδα, θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην στα σχέδια της Nissan να λανσάρει το πρώτο της ηλεκτροκίνητο με μπαταρίες στερεού τύπου το 2028.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει δώσει στη δημοσιότητα η Nissan, το αμέσως επόμενο βήμα είναι να δημιουργηθεί μια πιλοτική γραμμή παραγωγής για την κατασκευή μπαταριών με στερεό ηλεκτρολύτη στο εργοστάσιο της Yokohama ήδη από το 2024.
Εκτός από τους τεχνολογικούς και ερευνητικούς σκοπούς της πιλοτικής γραμμής παραγωγής θα είναι η μελέτη διαφορετικών υλικών, διατάσεων και μεθόδων παραγωγής προκειμένου να μειωθεί το κόστος κατασκευής των μπαταριών στερεού τύπου σε 75 δολάρια έως το 2028 και στη συνέχεια σε 65 δολάρια.
Να σημειωθεί ότι εφόσον γίνει αυτό εφικτό, επί της ουσίας, τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα δεν θα διαφέρουν ως προς το κόστος παραγωγής σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σε ό,τι αφορά τα πλεονεκτήματα των μπαταριών στερεού τύπου οι οποίες αντί των υγρών ηλεκτρολυτών, αξιοποιούν ένα λεπτό στρώμα στερέου ηλεκτρολύτη κατασκευασμένου από κεραμικό ή πολυμερή, η λογική κατασκευής του της καθιστά ελαφρύτερες, πιο χαμηλού κόστους αλλά και εξασφαλίζει ταχύτερους χρόνους για την επαναφόρτισή τους.
Εκτός από την Nissan, το ενδεχόμενο κατασκευής μπαταριών στερεού τύπου διερευνούν επίσης οι όμιλοι Mercedes-Benz, Stellantis, Hyundai, KIA παρουσιάζοντας ένα περίπου ανάλογο χρονοδιάγραμμα που στοχεύει στα μέσα της δεκαετίας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις