«Πατάνε γκάζι» τα υβριδικά
Στα πιο δημοφιλή υβριδικά μοντέλα -που κοστίζουν κατά μέσο όρο 30.000 ευρώ- το όφελος θα κυμανθεί στο όριο των 2.000 - 2.500 ευρώ.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
του Νίκου Λιβανού
Εντείνεται η στροφή στα υβριδικά ΙΧ, τα οποία συνεχίζουν να διευρύνουν το μερίδιό τους στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων. Την ίδια στιγμή, παρά το δυσμενές περιβάλλον και τον πόλεμο στην Ουκρανία, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δείχνει να έχει αντοχές και οι πωλήσεις των νέων ΙΧ να κλείνουν με μικρές απώλειες το πρώτο τρίμηνο.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από την αγορά αυτοκινήτου και παρά την έλλειψη σε ημιαγωγούς το πρώτο τρίμηνο του 2022 ταξινομήθηκαν 22.543 καινούργια νέα επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ τον περασμένο Μάρτιο στους ελληνικούς δρόμους πρωτοκυκλοφόρησαν 8.475 καινούργια αυτοκίνητα. Σε ποσοστιαίες μονάδες, οι πωλήσεις καινούργιων ΙΧ τον περασμένο μήνα σημείωσαν πτώση μόλις 6,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό Μάρτιο.
Οσον αφορά τις επιλογές των αγοραστών με βάση το καύσιμο, τα μοντέλα βενζίνης συνεχίζουν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο με τη μερίδα του λέοντος να κατέχουν τα μοντέλα από 1.000 έως 1.200 κ.εκ. Από τα 22.543 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2022, τα 10.254 οχήματα αφορούν μοντέλα βενζίνης με ποσοστό 45,5%, ενώ τα υβριδικά μοντέλα με ήπιο υβριδικό σύστημα ή φουλ υβριδική τεχνολογία αύξησαν και άλλο το ποσοστό τους, στο 26,8% (με 6.064 πωλήσεις).
Οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν ένα μεγάλο ποσοστό αγοραστών στην απόκτηση υβριδικού ΙΧ είναι η οικονομία καυσίμου που προσφέρουν σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα βενζίνης (ένα υβριδικό μοντέλο προσφέρει έως και 30%-40% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου) καθώς επίσης τα μηδενικά ή ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και ότι μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο. Οπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς, τους επόμενους μήνες, τα υβριδικά μοντέλα αναμένεται να ενισχύουν και άλλο το μερίδιό τους στη χώρα μας, χάρη στα νέα λανσαρίσματα από τις περισσότερες εταιρείες, και σε ιδιαίτερα δημοφιλή μοντέλα, όπως είναι τα SUV και τα Crossovers, που πλέον απασχολούν τέσσερις στους δέκα νέους αγοραστές.
Μικρότερο είναι το ποσοστό στα plug-in υβριδικά βενζινοκίνητα μοντέλα (με τεχνολογία που δίνει τη δυνατότητα να κινούνται και ηλεκτρικά), με 1.211 ταξινομήσεις και μερίδιο 5,4%, ενώ ελαφρώς αυξημένο είναι το ενδιαφέρον των αγοραστών για τα μοντέλα φυσικού αερίου (συνολικά πουλήθηκαν 684 μοντέλα).
Τέλη… με τον μήνα
Με την τροπολογία που κατατέθηκε το βράδυ της Παρασκευής στη Βουλή δίνεται και φέτος η δυνατότητα στους φορολογουμένους να προχωρήσουν σε ψηφιακή άρση της ακινησίας των οχημάτων τους, πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες που θέλουν να τα κυκλοφορήσουν χωρίς μάλιστα να επιβαρυνθούν με πέναλτι.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις