Κατερίνη: Η αποσυμφόρηση από οχήματα βασικός στόχος
Ο Δήμος Κατερίνης θέλει να δημιουργήσει μια λειτουργική πόλη με πρωταγωνιστή τον άνθρωπο. Αυτό σημαίνει πως το επιχειρησιακό σχέδιο του Δήμου κινείται προς την κατεύθυνση παρεμβάσεων αποσυμφόρησης του κέντρου της πόλης από αυτοκίνητα.
«Δήμος Κατερίνης: Λειτουργική πόλη με πρωταγωνιστή τον άνθρωπο. Μια πόλη που αξίζει και θέλεις να ζεις. Μια σύγχρονη πόλη που σέβεται το περιβάλλον, τους δημότες και τους επισκέπτες. Μια πόλη με βλέμμα στο μέλλον.» Αυτό είναι το σλόγκαν που έχει επιλέξει ο Δήμος Κατερίνης προκειμένου να περιγράψει τους στόχους του επιχειρησιακού του πλάνου.
Ας δούμε τα όσα περιγράφονται:
Στρατηγική Κατεύθυνση:
«Αποσυμφόρηση του κέντρου μέσω προώθησης ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο και πεζή), με ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών που διευκολύνουν την προσβασιμότητα όλων εξασφαλίζοντας ίσες ευκαιρίες κοινωνικής συμμετοχής.»
Προνοώντας παράλληλα για:
• Την ανάπτυξη ενός οργανωμένου συστήματος έξυπνης στάθμευσης (ελεγχόμενή στάθμευση, περιφερειακά πάρκινγκ, νέοι χώροι στάθμευσης)
• Την εύρυθμη λειτουργία ενός ευέλικτου και σύγχρονου συστήματος ΜΜΜ με σκοπό την γρήγορη και εύκολη εξυπηρέτηση των μετακινήσεων.
Προτεραιότητες Σχεδιασμού:
- Προσβασιμότητα πολιτών , επισκεπτών και ΑΜΕΑ
- Προστασία φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος
- Ασφάλεια Οδική
- Υγεία –Αστικές αναπλάσεις
- Λειτουργικότητας συστήματος μεταφορών και Νέες τεχνολογίες
- Ενίσχυση τοπικής επιχειρηματικότητας -Εμπορευματικές Μεταφορές
Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός σε κάθε Δήμο είναι βασικός άξονας προκειμένου να κατευθυνθούν οι πόροι που είναι προς διάθεση. Από την άλλη υπάρχει και η καθημερινότητα του πολίτη ο οποίος κάθε άλλο παρά έτοιμος είναι προκειμένου να δει δομικές αλλαγές και διαφοροποιήσεις κυρίως σε ότι αφορά τις μετακινήσεις του. Για παράδειγμα η ελεγχόμενη στάθμευση θα έχει αξία αν είναι όντως ελεγχόμενη. Και ποιος θα την ελέγχει. Η υποστελεχωμένη Δημοτική Αστυνομία ή κάποιος άλλος. Επίσης, άντε και κλήσεις να κόβονται όπου παρατηρούνται παρανομίες στη στάθμευση.
Οι δημότες έχουν τρόπους να προσεγγίζουν τόσο τον Δήμαρχο όσο και τους Αντιδημάρχους. Είναι άνθρωποι που εκλέγονται από την κοινωνία μην το λησμονούμε αυτό με ότι σημαίνει. Ποιος είναι έτοιμος να «χάσει» ψηφοφόρους; Ποιος είναι έτοιμος να κάνει τα στραβά μάτια σε περιπτώσεις που παρκάρει κάποιος παράνομα;
Στην Ελλάδα ζούμε. Οι παγιωμένες νοοτροπίες θέλουν χρόνο ώστε να …ξεπαγώσουν και να σκεφτούν όλοι πως πρέπει να σέβονται και να τηρούν τις αποφάσεις της δημοτικής Αρχής.
Το σχέδιο προβλέπει προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ. Καταπληκτικό. Πως θα γίνει όμως αυτό, όταν στα περισσότερα πεζοδρόμια της χώρας και φυσικά όχι μόνο της Κατερίνης, υπάρχει μικρό πλάτος και πολλά φυτεμένα δέντρα. Υπάρχουν οι πόροι για την διαπλάτυνηση τους; Υπάρχει η βούληση να μειωθούν οι λωρίδες κυκλοφορίας για να γίνει αυτό; Και αν υπάρχουν τα προηγούμενα που και πως θα κινούνται τα οχήματα;
Δυο απλά παραδείγματα που αρκούν για να μετατρέψουν το καλύτερο επιχειρησιακό σχέδιο σε ένα κομμάτι χαρτί χωρίς εφαρμογή. Αυτό δεν σημαίνει πως το συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο δεν είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Κάθε άλλο. Απλά ας σκεφτούμε πως με την τάση συγκέντρωσης του πληθυσμού στα μεγάλα αστικά κέντρα – ο Δήμος Κατερίνης συγκαταλέγεται σε ένα από τα μεγάλα περιφερειακά αστικά κέντρα – που σημαίνει αυξημένοι πληθυσμοί, έχω την αίσθηση πως κάθε σχέδιο αποσυμφόρησης οποιουδήποτε κέντρου και οποιασδήποτε πόλης θα αποτύχει αφού – όπως συμβαίνει και στην Αθήνα – ο κόσμος δεν θα χωράει. Τα δε αυτοκίνητα μάλλον θα είναι αυτο(Α)κίνητα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις