Eκτάκτως τη Μεγάλη Παρασκευή με «Τα Νέα Σαββατοκύριακο»: Μοναστήρια της Μικράς Ασίας
Ενα οδοιπορικό μέσα από εικόνες, κείμενα και άγνωστα ντοκουμέντα, που προκαλούν συγκίνηση και θαυμασμό.
- Παραδέχθηκε τους «λευκούς γάμους» η Ειρήνη Μουρτζούκου – «Χρειάζεται ψυχολόγο» λέει η δικηγόρος της
- «Στο έλεος των fund» – Σε υπερήλικα με σύνταξη 395 ευρώ, του ζητούν 800€ για να μην βγει σε πλειστηριασμό το σπίτι του
- Washington Post: Αιμορραγεί ο Ισραηλινός στρατός – «Προτιμώ την οικογένειά μου από τον πόλεμο»
- «Έχουμε μάθει να ζούμε με τον πόνο» - Ραγίζει καρδιές η μητέρα της Έμμας
«ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ» συνεχίζουν το ταξίδι τους στις Αλησμόνητες Πατρίδες και «επισκέπτονται» τα
Μοναστήρια της Μικράς Ασίας
Οι Ιερές Μονές του Πόντου και της Τραπεζούντας που αποτέλεσαν κέντρα πολιτισμού και φρούρια του Ελληνισµού και της Ορθοδοξίας επί αιώνες.
Τα κειμήλια και οι ανεκτίμητοι θησαυροί τους.
Ενα οδοιπορικό μέσα από εικόνες, κείμενα και άγνωστα ντοκουμέντα, που προκαλούν συγκίνηση και θαυμασμό.
Οι απόστολοι Ανδρέας και Πέτρος, ξεκινώντας από την Αµισό, τη σηµερινή Σαµψούντα, διέδωσαν τον χριστιανισµό στον Πόντο. Η εδραίωση του χριστιανισµού στον Πόντο τοποθετείται στον 2ο αιώνα ενώ η επικράτησή του συνδέεται µε τη δράση και τον µαρτυρικό θάνατο του Αγίου Ευγενίου κατά την περίοδο των Διωγµών του Διοκλητιανού στην Τραπεζούντα το 292 µ.Χ.
Ως κίνηµα ο µοναχισµός εµφανίστηκε στην περιοχή του Πόντου µε πρωτοβουλία των Αγίων Μεγάλου Βασιλείου και Γρηγορίου του Ναζιανζηνού. Οι Πατέρες της Eκκλησίας µε την ελληνικότατη µόρφωση, που ήταν και φίλοι, µόνασαν στην περιοχή του Πόντου για δύο χρόνια και συνεργάστηκαν για την οργάνωση της µοναστικής ζωής.
Οι δύσβατες και δασώδεις περιοχές του Πόντου αποτέλεσαν ιδανικές τοποθεσίες για το κτίσιµο των Μονών και την άσκηση του µοναχισµού. Μέσα σε φυσικό περιβάλλον που εξασφάλιζε την αποµόνωση από τον κόσµο και τη στροφή στην εσωτερική ζωή, οι Μονές του Πόντου µεταµορφώθηκαν γρήγορα σε κέντρα πολιτισµού και απέκτησαν πολύτιµα θησαυρίσµατα.
Οι Ελληνες του Πόντου στηρίχτηκαν για την πνευµατική και κοινωνική τους επιβίωση όχι µόνο στην αυτονοµία των κοινοτήτων τους και στην Παιδεία, αλλά και στα Μοναστήρια. Οι Ιερές Μονές του Πόντου αποτέλεσαν φάρους, καταφύγια και φρούρια του ποντιακού Ελληνισµού και της ορθοδοξίας.
Στη παρούσα έκδοση γίνεται αναφορά στις ιστορικές Μονές: Θεοτόκου της Θεοσκεπάστου, Αγίας Σοφίας, Αγίου Γεωργίου του Περιστερεώτα, Ιωάννου του Προδρόµου Κουσπηδή, Θεοτόκου της Σουµελά, Θεοτόκου της Κρεµαστής, Ιωάννου του Προδρόµου Βαζελώνος, Αρµενική Μονή Αγίων Πάντων, Αγίου Γεωργίου Χουτουρά, Παναγίας Γουµεράς, Αγίου Ευστρατίου (Κέλωρα) και Κοιµήσεως της Θεοτόκου (Καγιάτιπι). Οι Μονές αυτές βρίσκονται στην περιοχή της Τραπεζούντας, της ιστορικής πρωτεύουσας των Μεγάλων Κοµνηνών, που είναι «γεµάτη εκκλησίες, κάστρα βυζαντινά, τζαµιά και ορθοδοξία, που από τη µια µεριά της σκαρφαλώνει στον λόφο του Ποζ τεπέ, κι απ’ την άλλη δροσολογιέται ανέµελα στη θάλασσα του Ευξείνου».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις