Πόλεμος στην Ουκρανία: Στις παράπλευρες απώλειες η αυτοκινητοβιομηχανία
Ελλείψεις στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων αναμένεται να προκαλέσουν οι συρράξεις στην Ουκρανία, με σημαντικές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Ετοιμάζονται χιλιάδες απολύσεις στην Ευρώπη
- Έντονος καβγάς Γιαννούλη – Γεωργιάδη: «Πέθανε καρκινοπαθής λόγω καθυστερημένου χειρουργείου» – «Ντροπή, ο ασθενής ζει»
- Πέδρο Πασκάλ – Πολ Μέσκαλ: Οι φωτογραφίες από τα γυρίσματα του «Μονομάχου II» στο Μαρόκο
Προβλήματα και δυσκολίες έχει προκαλέσει στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα το κλείσιμο εργοστασίων στην Ανατολική Ευρώπη και την εκτόξευση των τιμών σε πρώτες ύλες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC, τον Μάρτιο, η S&P Global Mobility, η οποία παρακολουθεί την αγορά των αυτοκινήτων, μείωσε την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων κατά 2,6 εκατ. οχήματα, για τα έτη 2022 και 2023, ενώ η ευρωπαϊκή παραγωγή αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 9% (σχεδόν 1 εκατ. αυτοκίνητα).
Παράλληλα, η S&P Global Ratings προέβλεψε ότι το 2022 η παραγωγή θα μειωθεί κατά 2% σε σχέση με τα επίπεδα παραγωγής του 2021, σημαντική μείωση σε σχέση με την αύξηση κατά 4 και 6% που είχε προβλέψει τον Οκτώβριο του 2021.
Ορισμένα εργοστάσια στην Ουκρανία προσπάθησαν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, παρά τον πόλεμο. Κάτι τέτοιο, εντούτοις, δεν ήταν εύκολο, δεδομένου του ότι οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν να εγκαταλείπουν τις θέσεις εργασίας τους, ώστε να ξεφύγουν από τις συρράξεις.
Οι ελλείψεις
Η μείωση αυτή αποτελεί, εν μέρει, αποτέλεσμα της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, παρόλο που οι δύο χώρες αντιπροσώπευαν μόνο το 2% της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων για το 2021.
Ακόμη, η εισβολή είχε ως αποτέλεσμα τις ελλείψεις σημαντικών πρώτων υλών για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, γεγονός που δεν θα αφήσει ανεπηρέαστες και τις υπόλοιπες αγορές, εάν ο πόλεμος συνεχιστεί.
Eπιπροσθέτως, η Ρωσία αποτελεί σημαντική χώρα παραγωγής ακατέργαστου παλλαδίου (40% της παγκόσμιας παραγωγής) και νικελίου, τα οποία χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό καυσαερίων και τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, αντίστοιχα.
Επιπροσθέτως, και περισσότερο κοινά μέταλλα, όπως τα μέταλλα και ο σίδηρος, επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από τις συρράξεις στην Ουκρανία.
Οι εν λόγω ελλείψεις έχουν ως αποτέλεσμα τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και, ιδιαίτερα, στην προμήθεια ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την εμπόλεμη περιοχή, όπως τα καλώδια από την Ουκρανία, καθώς και άλλα ανταλλακτικά που κρίνονται υψίστης σημασίας για τη σωστή λειτουργία της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις