Τρίτη 05 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Twitter: Η ιστορία του μέσου που «γέννησε» το #hashtag

Twitter: Η ιστορία του μέσου που «γέννησε» το #hashtag

Η έκρηξη με το #iran και ο ρόλος του Instagram

Από σήμερα ανήκει στον πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου, τον Έλον Μασκ. Ο λόγος για το Twitter την εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2006 και μέσα σε 16 χρόνια κατάφερε να γίνει ένας από τους πιο επιδραστικούς χώρους δημόσιας συζήτησης στον κόσμο.

Το Twitter δημιουργήθηκε την 21 Μαρτίου του 2006 από τον Τζακ Ντόρσεϊ και δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου. Η υπηρεσία έγινε γρήγορα δημοφιλής και μέχρι το 2015 μετρούσε 305 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Είναι ένας από τους δέκα πιο δημοφιλείς ιστοτόπους του διαδικτύου.

Κατά διαστήματα το Twitter έχει συνδράμει πολιτικούς, ΜΜΕ, αλλά και τους πολίτες γενικώς στην δημοσίευση ειδήσεων που ειδάλλως δεν θα έβλεπαν το φως της δημοσιότητας. Παράλληλα, αποτελεί τον «τόπο» όπου μπορείς να βρεις σχεδόν τα πάντα: από βίντεο και φωτογραφίες μιας είδησης της τελευταίας στιγμής στην άλλη άκρη του κόσμου, μέχρι επίσημες δηλώσεις ηγετών, οι οποίοι τελευταία χρόνια χρησιμοποιούν το Twitter αντί για δελτίων Τύπου.

Η μεγαλύτερη όμως καινοτομία του Twitter είναι η «γέννηση» του γνωστού σε όλους μας #hashtag, το οποίο πλέον χρησιμοποιούμε όλοι στην καθημερινότητά μας.

Τι είναι το hashtag

Η λέξη hashtag προέρχεται από την ένωση των λέξεων hash και tag, δηλαδή του συμβόλου # και μιας ετικέτας (λέξης). Για παράδειγμα, #Greece.

Η πρώτη χρήση hashtag στα Social Media πραγματοποιήθηκε στο Twitter το 2007 και έκτοτε χρησιμοποιείται έως και σήμερα για την κατηγοριοποίηση συζητήσεων και δημοσιεύσεων.

Ένα hashtag, δηλαδή, μπορεί να προσδώσει νόημα σε μία δημοσίευση η οποία υπό άλλες συνθήκες να μην είχε νόημα, διότι δείχνει σε τι αναφέρεται.

Συνήθως εντοπίζουμε hashtags αναφερόμενα σε διάφορα events, σε τηλεοπτικά προγράμματα, σε πρόσωπα και καταστάσεις της επικαιρότητας, κλπ, καθώς επίσης και σε λέξεις οι οποίες χαρακτηρίζουν καταστάσεις, όπως για παράδειγμα love, funny, selfie, κλπ.

Ένα hashtag μπορεί και λειτουργεί όταν αποτελεί σύνδεσμο και με κλικ πάνω σε αυτό μπορεί και ομαδοποιεί δημοσιεύσεις.

Πώς γεννήθηκε το hashtag

Ήταν 2207 και το Twitter μετρούσε ένα χρόνο ζωής, όταν ο factoryjoe, όπως ήταν το παρατσούκλι του, είχε γράψει χαρακτηριστικά σε ένα από τα «τιτιβίσματά» του: «πώς θα σας φαινόταν αν χρησιμοποιούσατε το σύμβολο # (δίεση) για τις ομάδες. Όπως π.χ. στο #barcamp [μήνυμα];».

Αυτό ήταν. Τρεις ημέρες μετά την ανάρτηση αυτή στο Twitter, ο blogger, Stowe Boyd, έδινε σε μια ανάρτηση στο προσωπικό του ιστολόγιο τον πρώτο ορισμό της λέξης «hashtag»: Τα hash tags δεν είναι τίποτε άλλο παρά ομαδοποιήσεις του Twitter.

Έκρηξη με το #iran

Σε διεθνές επίπεδο, η πρώτη έκρηξη του Twitter και η στιγμή που τα hashtags μετατράπηκαν σε μια καθημερινή πρακτική γραφής για τις αναρτήσεις στο Twitter, ήρθε κατά την περίοδο 2009-2010, όταν το Ιράν συγκλονιζόταν από μαζικά συλλαλητήρια και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας για τις εκλογές, που είχαν αναδείξει ως τότε νέο πρόεδρο της χώρας τον Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ.

Τότε τα κρατικά συμβατικά μέσα ενημέρωσης να είναι «τυφλά» αλλά και «κουφά», εξαιτίας της λογοκρισίας στη χώρα, οπότε το Twitter είχε πλέον στα χέρια του ένα απίστευτο εργαλείο ενημέρωσης.

Ήδη από τις αρχές Ιουλίου του 2009, το διάσημο πλέον «μπλε πουλάκι» είχε ξεκινήσει να δημιουργεί υπερσυνδέσμους (hyperlinks) με όλα τα hashtags που εμφανίζονταν ως αποτελέσματα στην αναζήτηση λέξεων, που είχαν ως πρόθεμα τη δίεση.

Τα δίκτυα των πολιτών ενεργοποιήθηκαν. Τα tweets πήραν φωτιά, με τους Ιρανούς να στέλνουν μέσω κινητού ή υπολογιστή υπό το hashtag #iran όλα όσα συνέβαιναν στην χώρα τους και ο υπόλοιπος κόσμος δεν μπορούσε να μάθει.

Έτσι γεννιέται η Γενιά της Δίεσης (Generation #).

Το γέννησε το Twitter, αλλά το απογείωσε το Instagram

Βέβαια, το hashtag δεν έμεινε μόνο στον ενημερωτικό του ρόλο. Αργότερα, με τη… βοήθεια του Instagram το hashtag έγινε και συνώνυμο της ψυχαγωγίας.

Μπορεί η μόδα των λέξεων να γιγαντώθηκε μέσα από το Twitter, αλλά το Instagram ήταν εκείνο που «απογείωσε» την χρήση της δίεσης.

Πλέον σπάνια θα βρούμε ανάρτηση, σε οποιοδήποτε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς τουλάχιστον ένα #hashtag…

inView

«Το 2100 η Ελλάδα θα έχει λιγότερο πληθυσμό από ό,τι το 1950»

«Θα πρέπει να επανεξετάσουμε το μοντέλο ανάπτυξής μας και να το προσαρμόσουμε στους οικονομικούς μας θεσμούς» λέει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής Υγείας και Γεωγραφίας του Πληθυσμού στη Σχολή Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 05 Νοεμβρίου 2024