Netflix: Το σχέδιο για να σταματήσει το μοίρασμα των κωδικών σε πολλαπλούς χρήστες
Το επικρατέστερο σενάριο είναι να επιβληθεί μια επιπλέον, μικρή χρέωση για έως 2 ακόμη χρήστες. Η εταιρεία θα πρέπει να κινηθεί προσεκτικά για να μην χάσει συνδρομές. Όλος ο κλάδος θα παρακολουθεί στενά την αποτελεσματικότητα των μέτρων
Τα δυσμενή οικονομικά αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου υποχρέωσαν το Netflix να γίνει η πρώτη πλατφόρμα streaming που θα δρομολογήσει μέτρα για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της εκτεταμένης χρήσης των κωδικών ενός συνδρομητή από πολλαπλά πρόσωπα, φίλους ή συγγενείς. Όμως πως ακριβώς θα εφαρμοστεί αυτό; Το CNBC, σε δημοσίευμα του, στέκεται στις πληροφορίες που αφορούν το σχέδιο που έχει στα σκαριά η εταιρεία.
Σύμφωνα με την εταιρεία πάνω από 100 εκατ. νοικοκυριά μοιράζονται έναν κωδικό, από τα οποία τα 30 εκατ. αφορούν τις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά. Στόχος δεν είναι να παγώσει άμεσα το μοίρασμα των κωδικών, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να κατέληγε τελικά σε απώλεια πελατών προκαλώντας τον εκνευρισμό του κοινού. Αντ’ αυτού το επικρατέστερο σενάριο θέλει την πλατφόρμα να επιβάλει μια μικρή, επιπλέον χρέωση για τους παραπάνω λογαριασμούς, για όσους δηλαδή χρησιμοποιούν τον κωδικό εκτός της δηλωμένης αρχικής διεύθυνσης σπιτιού.
Σε πρώτη φάση όλοι οι συνδρομητές θα ενημερωθούν μέσω email, εφόσον διαπιστωθεί πως ο κωδικός τους χρησιμοποιείται και από άλλα άτομα/νοικοκυριά. Από εκεί και πέρα θα προστεθεί μια επιπλέον επιβάρυνση για έως δύο επιπλέον άτομα. Ωστόσο, η τιμή δεν θα είναι ίδια, αλλά θα αλλάζει σε κάθε χώρα. Ενδεικτικά αναφέρεται πως η αύξηση θα κυμαίνεται στα 2 με 3 δολάρια, για παράδειγμα στα 2,13 δολάρια το μήνα στο Περού και στα 2,92 δολάρια στη Χιλή.
«Δεν προσπαθούμε να κόψουμε τελείως το μοίρασμα των κωδικών, αλλά θα ζητήσουμε (από τους συνδρομητές) να πληρώνουν λίγο περισσότερο ώστε να μπορούν να τους μοιράζονται, για να απολαμβάνουν τα προνόμια και την αξία της υπηρεσίας και εμείς αντιστοίχως να λαμβάνουμε παραπάνω έσοδα από την αυξημένη θέαση» είχε σχολιάσει χαρακτηριστικά ο COO της εταιρείας, Γκρεγκ Πίτερς.
Σφυγμομέτρηση της ερευνητικής εταιρείας Time2Play στις ΗΠΑ έδειξε πως περίπου το 80% των Αμερικανών που χρησιμοποιούν τον κωδικό κάποιου άλλου, δεν πρόκειται να αγοράσουν το δικό τους κωδικό, αν δεν μπορούν να τον μοιραστούν.
Σε κάθε περίπτωση αναλυτές θεωρούν πως η όλη διαδικασία θα χρειαστεί χρόνο, ώστε να γίνει η καταγραφή, η ενημέρωση των πελατών και η διαμόρφωση της νέας τιμολογιακής πολιτικής. Η εταιρεία θα πρέπει να κινηθεί προσεκτικά για να βεβαιωθεί πως δεν θα κατηγορήσει για… κατάχρηση μέλη μιας οικογένειας που, για παράδειγμα, μπορεί να ζουν προσωρινά σε άλλη τοποθεσία. Αν γίνουν λάθη, μπορεί να χαθούν τελικά πελάτες, αντί να προστεθούν επιπλέον έσοδα.
Το σχέδιο του Netflix, εξάλλου, δεν βασίζεται σε κάποια προηγούμενη εμπειρία. Καμία διεθνής πλατφόρμα μέχρι τώρα δεν έχει δοκιμάσει να βάλει φρένο στο μοίρασμα των κωδικών. Επομένως θεωρείται βέβαιο πως όλες οι ανταγωνιστικές πλατφόρμες θα παρακολουθούν στενά την υπόθεση και θα περιμένουν να διαπιστώσουν τα αποτελέσματα του σχεδίου για να είναι επίσης έτοιμες να υιοθετήσουν ανάλογα μέτρα στο μέλλον.
- Χριστούγεννα: Ποιος είναι στ’ αλήθεια ο Άγιος Βασίλης με τα δώρα;
- ΗΠΑ: Υποψήφια για το Κογκρέσο για το Τέξας εκτελεί κούκλα και ζητά επαναφορά της θανατικής ποινής
- Συνταγή: Smash burger με bacon και cheddar
- Εύβοια: «Δεν έκανα εγώ το έγκλημα» υποστήριξε ο γαμπρός – Ρίχνει στα αδέλφια τη δολοφονία του πατέρα
- Καιρός: Πώς θα επηρεάσει τη χώρα η κακοκαιρία «Elena» – Πού θα εκδηλωθούν βροχές
- Συρία: Διαδηλώσεις χριστιανών μετά την πυρπόληση χριστουγεννιάτικου δέντρου – Η υπόσχεση των νέων αρχών