Ευρήματα-σοκ για αεροπλάνο που συνετρίβη κοντά στην Κρήτη – Έπεσε επειδή ο πιλότος κάπνιζε
Οι Αιγύπτιοι πιλότοι συχνά κάπνιζαν στο πιλοτήριο και παρ΄όλο που φαίνεται απίστευτο η πρακτική αυτή δεν είχε απαγορευτεί μέχρι και το 2016, σύμφωνα με έκθεση 134 σελίδων που συνέταξαν εμπειρογνώμονες της αεροπορίας.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Ένα επιβατικό αεροσκάφος που συνετρίβη στην Μεσόγειο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν όλοι οι επιβαίνοντες, κατέπεσε όπως όλα δείχνουν επειδή ο πιλότος έκανε τσιγάρο στο πιλοτήριο.
Ο πιλότος που επέβαινε στην πτήση MS804 της EgyptAir άναψε τσιγάρο στο πιλοτήριο, προκαλώντας την ανάφλεξη του οξυγόνου που διέρρεε από μια μάσκα έκτακτης ανάγκης.
Συνολικά 66 επιβάτες και το πλήρωμα έχασαν τη ζωή τους όταν το Airbus A320 που ταξίδευε από το Παρίσι Σαρλ ντε Γκολ στη Γαλλία προς το Κάιρο της Αιγύπτου τον Μάιο του 2016.
Το αεροπλάνο είχε πέσει στη Μεσόγειο Θάλασσα νότια του ελληνικού νησιού της Κρήτης υπό μυστηριώδεις συνθήκες.
Το αεροπλάνο έκανε βίαιους ελιγμούς πριν συντριβεί στην Μεσόγειο. Μεταξύ των νεκρών ήταν ένας Βρετανός, 12 Γάλλοι τουρίστες, 30 Αιγύπτιοι, δύο Ιρακινοί και ένας Καναδός.
Όπως αναφέρει η New York Post, μετά από μεγάλη έρευνα στην οποία συμμετείχε το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, το μαύρο κουτί του αεροπλάνου βρέθηκε κοντά στην Ελλάδα.
Στην αρχή οι αιγυπτιακές αρχές ισχυρίστηκαν ότι επρόκειτο για τρομοκρατική επίθεση, παρά το γεγονός ότι καμία ομάδα δεν ανέλαβε την ευθύνη.
Υποστηρίχθηκε ότι βρέθηκαν εκρηκτικά στα σώματα των θυμάτων της συντριβής του αεροπλάνου, αν και αυτό αργότερα διαψεύστηκε.
Ωστόσο, η επίσημη έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο καπνός από το τσιγάρο του πιλότου πυροδότησε κατά λάθος το οξυγόνο που διέρρεε από μια μάσκα έκτακτης ανάγκης.
Οι Αιγύπτιοι πιλότοι συχνά κάπνιζαν στο πιλοτήριο και παρ΄όλο που φαίνεται απίστευτο η πρακτική αυτή δεν είχε απαγορευτεί μέχρι και το 2016, σύμφωνα με έκθεση 134 σελίδων που συνέταξαν εμπειρογνώμονες της αεροπορίας.
Καμία αναφορά σε διαρροή οξυγόνου ή πιλότους που κάπνιζαν
Το 2018, το γραφείο ατυχημάτων της πολιτικής αεροπορίας της Γαλλίας BEA δήλωσε ότι είναι «το πιθανότερο… ότι ξέσπασε πυρκαγιά στο πιλοτήριο ενώ το αεροσκάφος πετούσε στο ύψος πτήσης του και ότι η φωτιά εξαπλώθηκε γρήγορα, με αποτέλεσμα την απώλεια του ελέγχου του αεροσκάφους».
Επίσης εκείνη την εποχή, δεν έγινε καμία αναφορά σε διαρροές οξυγόνου ή σε πιλότους που κάπνιζαν στην καμπίνα. Αναφέρθηκε επίσης ότι η πτήση της EgyptAir μπορεί να συνετρίβη λόγω υπερθέρμανσης ενός smartphone.
Πάντως οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο γεγονός πως εκτός από το ότι κάπνιζε ο πιλότος, η μάσκα που πήρε φωτιά ήταν επίσης ελαττωματική.
Ένας έμπειρος πιλότος δήλωσε στην Sun ότι ο κυβερνήτης του αεροσκάφους Mohamed Said Ali Ali Shoukair θα έπρεπε να είχε εντοπίσει τη ελαττωματική μάσκα πριν από την απογείωση.
«Όταν μπαίνουμε στην καμπίνα, μεταξύ των διαφόρων ελέγχων που κάνουμε πριν από την απογείωση είναι να ελέγξουμε τη ροή του οξυγόνου στις μάσκες», δήλωσε ο Ιταλός πιλότος Daniele Veronelli στην Corriere Della Sera.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις