Nissan ProPilot: Σε τροχιά για την αυτόνομη οδήγηση
Η ιαπωνική φίρμα «προπονείται» για την εποχή της πλήρους αυτόνομης οδήγησης που σύμφωνα με το σκεπτικό της θα αποτελεί τη νέα πραγματικότητα από το 2030
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Αν και τα πλήρως αυτόνομα οχήματα μπορεί να αποτελούν για πολλούς επίτευγμα που ανήκει στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας, η Nissan θέτει ως ορίζοντα για την άφιξή των δικών της οχημάτων με «αυτόματο πιλότο» το 2030 και παρουσιάζει ένα αντίστοιχης τεχνολογίας πρωτότυπο με υψηλές αξιώσεις.
Το πρωτότυπο μοντέλο εφοδιάζεται με τεχνολογία που η Nissan αποκαλεί με την κάπως φιλοσοφική ονομασία Ground Truth Perception και έγκειται σε μια ολοκληρωμένη σουίτα από συστήματα επιτήρησης (radar, lidar και αισθητήρες) που αναλαμβάνουν να χαρτογραφούν συνεχώς την περίμετρο του αυτοκινήτου.
Τροφοδοτούν τα δεδομένα σε ένα πανίσχυρο επεξεργαστή που αναλαμβάνει την ανάλυσή τους και την ασφαλή πλοήγηση εν μέσω εμποδίων.
Για την ακρίβεια η σουίτα συστημάτων δοκιμάστηκε με όχημα το τετράθυρο Skyline σε ειδικά σχεδιασμένη πίστα όπου απέφυγε επιτυχώς πεζούς, ανταποκρίθηκε με επάρκεια σε απρόβλεπτα κυκλοφοριακά σενάρια, ενώ κατάφερε να αντιδράσει με επιτυχία ακόμα και στην σχετικά απίθανη εκδοχή ενός ελαστικού που κυλάει στην άσφαλτο.
Ο Takao Asami, επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Nissan, δήλωσε σχετικά «έως τα μέσα της δεκαετίας θα έχουμε τελειοποιήσει από άποψη ασφάλειας τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης που εξελίσσουμε και θα μπορέσουμε τα διαθέσουμε στο ευρύ κοινό έως το 2030».
Όπως διευκρίνισε η Nissan, η αυτόνομη οδήγηση θα αποτελεί στο μέλλον το γενικό κανόνα και όχι την εξαίρεση στα αυτοκίνητά της καθώς από το 2030 μόνο ελάχιστα μοντέλα δεν θα διαθέτουν ανάλογα συστήματα στο βασικό τους εξοπλισμό.
Σε ό,τι αφορά το κόστος, θα ισχύσει ακριβώς ό,τι ισχύει με κάθε νέα τεχνολογία καθώς η διάδοσή της θα σημάνει και την μείωση του κόστους παραγωγής. «Το κόστος των lidar είναι υψηλό αλλά εφόσον όλοι κατασκευαστές ξεκινήσουν να εξελίσσουν αυτού του είδους τεχνολογία τότε είναι πολύ πιθανό να δούμε το κόστος τους να μειώνεται», σχολίασε ο Τ. Asami.
Όπως πρόσθεσε ο ίδιος ένα εμπόδιο για τη διάδοση των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης είναι το θολό τοπίο της νομοθεσίας σε ορισμένες αγορές αν και όπως τόνισε οι αρχές κρατικές και μη θα μπορούσαν να συνδράμουν στη διάδοση της τεχνολογίας αναφέροντας ως παράδειγμα το EuroNCAP ο οποίος, όπως τόνισε «πριμοδοτεί την αυτόνομη τεχνολογία».
Σε ό,τι αφορά τις «προβληματικές» της τεχνολογίας αυτής καθ΄αυτής, όπως εξηγεί το στέλεχος της Nissan ακόμα και υπό την επιρροή των συστημάτων θα υπάρξουν συγκρούσεις και ατυχήματα τα οποία δεν θα μπορούν να αποφευχθούν. «Εργαζόμαστε σε στρατηγικές περιορισμού των βλαβών. Τα αυτοκίνητα μας θα αποφεύγουν τα ατυχήματα όσο αυτό είναι εφικτό, προστατεύοντας τους επιβαίνοντες».
Καθοριστικό ρόλο στην δημιουργία ασφαλών μετακινήσεων μέσω των αυτόνομων οχημάτων θα διαδραματίσει η συνδεσιμότητα και η επικοινωνία με άλλα οχήματα, ανεξαρτήτως κατασκευαστή. «Υπάρχει μια σαφής λογική στην έννοια της ανταλλαγής πληροφοριών και δεδομένων. Δεν μπορούμε να εργαστούμε μόνοι. Πρέπει να συνεργαζόμαστε και αυτό είναι που επιδιώκουμε», υπογράμμισε ο T. Asami.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς με δεδομένο τον ορίζοντα ευρείας εφαρμογής της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, αυτή θα αποτελεί προνόμιο για ηλεκτροκίνητα οχήματα αν και όχι αποκλειστικό όπως διευκρινίζεται από την Nissan.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις