Σε φυλάκιση 18 μηνών καταδικάστηκε ο Βέλγος θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης, χορογράφος και σχεδιαστής, Γιαν Φαμπρ από το δικαστήριο της Αμβέρσας, κατηγορούμενος για βία, παρενόχληση, σεξουαλική παρενόχληση και προσβολή της αιδούς στην εργασία από τις χορεύτριες του θιάσου του, οι οποίες κατήγγειλαν τις πράξεις του με ανοικτή επιστολή το 2018.

Η ποινή συνοδεύεται από αναστολή εκτέλεσης έργων για πέντε χρόνια κατά την οποία ο Γιαν Φαμπρ στερείται των πολιτικών του δικαιωμάτων, σύμφωνα με αντίγραφο της ποινής που εστάλη στον Τύπο.

Ο Fabre , 63 ετών, δικάστηκε για «βία, παρενόχληση και σεξουαλική παρενόχληση στη δουλειά» εναντίον 12 πρώην υπαλλήλων της εταιρείας του Troubleyn .

Κατά τη διάρκεια της δίκης, στα τέλη Μαρτίου, είχε ζητηθεί ποινή φυλάκισης τριών ετών, αλλά το δικαστήριο απέρριψε τις κατηγορίες έξι από τους δώδεκα καταγγέλλοντες.

Ήταν τύραννος, μας εκβίαζε

Ο Φαμπρ, ο οποίος δεν είχε παραστεί στη δίκη, δεν ήταν επίσης παρών όταν ανακοινώθηκε η ποινή.

«Είμαστε ικανοποιημένοι με αυτήν την απόφαση», αντέδρασε η Αν-Σοφί Ράες, ένας από τους δικηγόρους που εκπροσωπούν τα πολιτικά κόμματα, όπως ανέφερε η φλαμανδική εφημερίδα De standaard .

Όπως αναφέρει η El Pais, οι καταγγέλλουσες είχαν μιλήσει στις καταθέσεις τους για έναν τυραννικό άνδρα στις πρόβες, ο οποίος ταπείνωνε τακτικά τους συνεργάτες του και μάλιστα εκβίαζε σεξουαλικά κάποιους από αυτούς.

Αρκετά φερόμενα θύματα έχουν αφηγηθεί ερωτικές φωτογραφίσεις που σκηνοθέτησε ο χορογράφος, με το «ψεύτικο πρόσχημα» της δημοσίευσής τους σε περιοδικό τέχνης. Μερικές από αυτές τις συναντήσεις κατέληξαν σε σεξουαλική επαφή μετά από εκβιασμούς.

Η δικηγόρος του Eline Tritsmans το μόνο που παραδέχτηκε ήταν πως ήταν ένας «ισχυρός χαρακτήρας» κι ότι η συνεργασία μαζί του απαιτεί να «δίνει κάποιος το 100%» σε εξαντλητικές παραστάσεις όπου αναδύεται «η πραγματική κούραση και τα πραγματικά συναισθήματα».

Είχε προκαλέσει σάλο με τα «Παλλόμενα Πέη»

Σημειώνεται πως ο Γιαν Φαμπρ είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στη χώρα μας καθώς θέλησε να παρουσιάσει στην Ελλάδα την παράστασή του «Mount Olympus» και την αμφιλεγόμενη σκηνή με τα «Παλλόμενα Πέη».

Το 2016 διορίστηκε μάλιστα ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, ωστόσο αναγκάστηκε σε παραίτηση όταν οι ιθύνοντες διαπίστωσαν πως το πρόγραμμα ήταν κυρίως βελγικό.