Το πρώτο ηλεκτροκίνητο πλοίο για κοντέινερ
Το παρθενικό ταξίδι του πραγματοποίησε στην Νορβηγία το πρώτο ηλεκτροκίνητο και αυτόνομο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων – Επανάσταση στη ναυσιπλοΐα
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
- Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια για τον σκύλο και τη γάτα μας – Εύγευστες συνταγές
- Ο Τραμπ διορίζει τον παραγωγό του «Apprentice», ως ειδικό απεσταλμένο στη Μεγάλη Βρετανία
Από έξω μοιάζει με κανονικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Tο Yara Birkeland θεωρείται ωστόσο επανάσταση στη ναυτιλία. Εάν όλα πάνε όπως, έχει σχεδιαστεί το ηλεκτροκίνητο πλοίο θα μεταφέρει αυτόνομα αγαθά χωρίς να εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα.
Οι δοκιμές με το νέο πλοίο κοντέινερ ξεκίνησαν την Πρωτομαγιά και θα διαρκέσουν δύο χρόνια. Στη νότια Νορβηγία, από το λιμάνι του Μπρέβικ μέχρι τις εγκαταστάσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το Yara Birkeland θα μεταφέρει λιπάσματα, καλύπτοντας αρχικά μία απόσταση 13 χλμ.
Στην πρώτη φάση το πρωτότυπο πλοίο θα ελέγχεται χειροκίνητα από τον καπετάνιο Τόμας Φέβανγκ: «Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κάμερες, εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς επίσης και με κάμερα νυχτερινής όρασης.
Χάρη στο ραντάρ είναι σε θέση να διακρίνει στο νερό διαφορετικά αντικείμενα, στη συνέχεια να τα κινηματογραφεί και τέλος να αποφασίζει πώς θα αντιδράσει για να αποφύγει τις συγκρούσεις».
Ο Τόμας Φέβανγκ εκτιμά ωστόσο ότι θα χρειαστεί ακόμα χρόνος έως ότου η δουλειά του καπετάνιου γίνει …δουλειά γραφείου.
Θα αργήσει η καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην ναυσιπλοΐα
Στην τελική φάση της δοκιμής η φορτοεκφόρτωση των 120 εμπορευματοκιβωτίων θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Πρωτοπόρος θεωρείται και ο ηλεκτροκινητήρας του Yara Birkeland με συνολικά 20 γιγαντιαίες μπαταρίες.
Η Νορβηγία έχει πολλές πρωτιές στην ηλεκτροκίνηση στην ναυσιπλοΐα. Ας μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο ηλεκτρικό οχηματαγωγό πλοίο πραγματοποιεί καθημερινά δρομολόγια στην εν λόγω χώρα. Οι επιβάτες δηλώνουν ικανοποιημένοι: «Η ηλεκτροκίνηση στα πλοία είναι καλή για το περιβάλλον, μιας και τα οχηματαγωγά πραγματοποιούν καθημερινά πολλά δρομολόγια».
Υπολογίζεται ότι με τα δρομολόγια του πλοίου κοντέινερ Yara Birkeland θα εξοικονομούνται κάθε χρόνο περίπου 40.000 μεταφορές με φορτηγό, λέει τέλος ο καπετάνιος Τόμας Φέβανγκ, μετριάζοντας ωστόσο τις προσδοκίες για γρήγορη καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην ναυσιπλοΐα: «Σε μικρότερες διαδρομές η ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα σημαντικότερη. Θα χρειαστούν ωστόσο χρόνια για να υπάρξουν μπαταρίες που αρκούν για ένα ταξίδι από την Ευρώπη στην Αμερική. Στα τοπικά δρομολόγια όμως θα συναντούμε ολοένα και συχνότερα ηλεκτροκίνητα πλοία».
Πηγή: Deutsche Welle
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις